2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ابتکار: برای رفع تبعیض علیه زنان اقدام می‌کنم

ابتکار: برای رفع تبعیض علیه زنان اقدام می‌کنم

پیش از هر چیز باید موانع را کاملا شناسایی کرده و راهکارهای رفع آنها را تعریف کنیم. به این ترتیب بررسی‌های خود را در تمامی حوزه‌ها با جدیت آغاز خواهیم کرد و به ویژه در حوزه حقوقی پیگیر تمامی لوایح حقوقی خواهیم بود.

دوات آنلاینتبعیض علیه زنان؛ این موضوعی بوده که سال‌ها ازسوی فعالان حوزه زنان مطرح می‌شذ اما این بار معصومه ابتکار، معاون جدید رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، به این تبعیض‌ها اشاره می‍کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: سعی می‌کنم مشکلات و مسائل حوزه زنان و تبعیض‌ها علیه آنها را با استدلال، گفت‌وگو و تعامل به نتیجه رسانده و تقابل‌ها را به حداقل برسانم.

معصومه ابتکار درباره برنامه‌های مشخصش در زمینه رفع تبعیض علیه زنان، گفت: قطعا در تمام زمینه‌هایی که تبعیض علیه زنان وجود داشته باشد نسبت به رفع آنها اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیش از هر چیز باید دیده بانی صحیح و دقیق از وضعیت زنان داشته باشیم تا ببینیم واقعا وضعیت چگونه است و چه موانعی باعث شده است که زنان نتوانند در بحث آموزش، بهداشت، ورزش و ... به حقوق خود دست یابند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: پیش از هر چیز باید موانع را کاملا شناسایی کرده و راهکارهای رفع آنها را تعریف کنیم. به این ترتیب بررسی‌های خود را در تمامی حوزه‌ها با جدیت آغاز خواهیم کرد و به ویژه در حوزه حقوقی پیگیر تمامی لوایح حقوقی خواهیم بود.

ابتکار ادامه داد: خط مشی من «تعامل» است و سعی می‌کنم مشکلات را با استدلال، گفت‌وگو و تعامل به نتیجه رسانده و تقابل‌ها را به حداقل برسانم.

او در ادامه با بیان آنکه در دوره ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست هم از هجمه‌ها در امان نبودم به ایسنا گفت: معتقدم امروز فصل این گونه برخوردها گذشته و زمان تعامل و همکاری رسیده است و از تمام ظرفیت‌های معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور استفاده خواهم کرد تا بتوانیم اقدامات خوبی را در این حوزه به انجام برسانیم.

دعوت ابتکار به گفت‌وگوی ملی در حوزه زنان و خانواده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: اعلام کردم و فراخوان دادم که می‌خواهم صدای همه را بشنوم؛ پیشنهادات، انتقادات، نظرات و دیدگاه‌های همه جریان‌ها و طیف‌های سیاسی را شنیده و از آنها استقبال خواهم کرد و در واقع این یک دعوت به گفت‌وگوی ملی در حوزه زنان و خانواده است که امیدوارم سایرین نیز از این دعوت استقبال کنند.

ابتکار در ادامه عنوان کرد: گروه‌های مختلف باید نظرات خود را مطرح کنند و به جای آنکه مسائل را از طریق گفت‌وگوهای تلخ رسانه‌ای و اتهام زنی و ... دنبال کنیم باید تلاش کرد تا مسائل خود را به صورت منطقی و متمدنانه، در پای میزهای مذاکره و گفت‌وگو حل کنیم.

وی در ادامه به همکاری با سایر دستگاه‌های کشور در زمینه زنان و خانواده نیز اشاره کرد و گفت: به همکاری و مشارکت با سایر دستگاه‌های کشور در حوزه زنان و خانواده تاکید دارم و دیدگاه همه را می‌بینم زیرا نگاه من ملی و فراجناحی است و می‌خواهم همه دیدگاه‌ها را بشنوم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: کمک دانشگاهیان، حوزویان، متخصصان و تمامی صاحبنظران را در مسائل مختلف می‌طلبم و از آنها می‌خواهم پیشنهادات خود را ارائه کنند تا بتوانیم برای مسائل اجتماعی و حقوقی زنان و خانواده راهکارهای خوبی پیدا کنیم.

ابتکار در ادامه به مذاکرات خود با وزیر آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین حوزه‌ها آموزش و پرورش است که طی مذاکراتی که با وزیر آموزش و پرورش داشتم تلاش کردیم تا بتوانیم برنامه‌های خوبی را در قالب آموزش مرتبط با خانواده، حقوق فردی و اجتماعی زنان و حقوق شهروندی در این وزارتخانه و مدارس پیش ببریم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز نقش مهمی در وضعیت بهداشت و ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها و زنان دارد که همکاری با این وزارتخانه را در دستور کار خود قرار دادم. سازمان بهزیستی کشور نیز نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و همکاری با آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است. به این ترتیب با همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها همکاری خواهیم کرد و سعی می‌کنیم ارتباط اجرایی قوی و محکمی را با بدنه دولتی و اجرایی کشور و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی برقرار کنیم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.