2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
رویکرد سازه‌ای، عمده دلیل بحران آب درکشور

رویکرد سازه‌ای، عمده دلیل بحران آب درکشور

در این نامه عمده دلیل وضعیت نامناسب و حتی بحرانی آب و انرژی، به مدیریت و رویکرد صرفا سازه‌ای چند دهه گذشته در وزارت نیرو ارتباط داده شده است.

دوات آنلاینانجمن صنفی مهندسان صنعت آب خوزستان، به‌عنوان انجمنی که در منطقه‌ای بحرانی به‌لحاظ منابع آبی فعالیت می‌کنند، درنامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، به معیارهایی برای انتخاب و معرفی وزیر نیرو اشاره کردند. 

در این نامه عمده دلیل وضعیت نامناسب و حتی بحرانی آب و انرژی، به مدیریت و رویکرد صرفا سازه‌ای چند دهه گذشته در وزارت نیرو ارتباط داده شده است. 

مهندسان صنعت آب خوزستان برخی از معیارهای انتخاب وزیر نیرو را اینگونه عنوان کرده‌اند: التزام عملی به مدیریت نوین در مقوله انرژی به ویژه منابع آب و تاکید بر تولید انرژی های نو، - اعتقاد راسخ به حمایت از پژوهش های مدرن و کاربردی نوین جهانی در تولید و مصرف انرژی به ویژه منابع آب، - تاکید بر لحاظ طرح ملی آمایش سرزمین و محیط زیست در مدیریت بخش های وزارت نیرو، اعتقاد به توسعه ظرفیت‌های کارشناسی و حرفه‌ای در راستای حفاظت از منابع آب کشور، اندیشه و سیاست گذاری در راستای مشارکت حداکثری مردم با هدف نظارت غیردولتی بر سرمایه ملی آب، توسعه ظرفیت‌ها و فرصت‌های شغلی در بخش غیردولتی آب کشور در طول برنامه ششم و تسریع و تسهیل در اجرای سیاست کاهش تصدی‌های دولت و... . 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.