2024/10/24
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ آبان
پیشنهادات ما
نقش نهادهای مردمی در رویکرد اجتماعی مقابله با اعتیاد پررنگتر از دولت است

نقش نهادهای مردمی در رویکرد اجتماعی مقابله با اعتیاد پررنگتر از دولت است

تحقیقات نشان داده است آموزش به افراد در مورد مخاطرات مصرف مواد مخدر، مدیریت و کنترل هیجانات و شرایط دچار زندگی می تواند در جلوگیری از گرایش به سمت اعتیاد تاثیرگذار باشد.

دوات آنلاین- سال‌ها تلاش برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در کشور، نتایج چشمگیری نداشته و حالا ستاد مبارزه با مواد مخدر در تلاش برای اجتماعی کردن مقابله با مسئله اعتیاد است.   

روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران درباره بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر معتقد است: نقش مردم و نهادهای مدنی از لحاظ رویکرد اجتماعی در ترک اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی پررنگ تر از دولت است.

مریم رامشت با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای مختلف مسایلی مانند ترک اعتیاد و پیشگیری از این معضل توسط نهادهای مردمی انجام می شود، اظهار کرد: متاسفانه نقش و عملکرد نهادهای مردمی کشورمان در زمینه پیشگیری از اعتیاد ضعیف است، نباید به برخوردهای دستگاه‌هایی مانند قضایی در مبارزه با مواد مخدر اکتفا کرد بلکه باید مردم دخالت کنند.

او فاکتور آموزش به افراد را در بحث مقابله اجتماعی با اعتیاد مهم دانست و ادامه داد: تحقیقات نشان داده است آموزش به افراد در مورد مخاطرات مصرف مواد مخدر، مدیریت و کنترل هیجانات و شرایط دچار زندگی می تواند در عدم گرایش به سمت اعتیاد تاثیرگذار باشد.

به‌گفته او، آموزش فرد به فرد و گروه به گروه برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر ضروری است و باید این آموزش از آموزش و پرورش آغاز شود.

رامشت افزود: این آموزش باید از دوران ابتدایی آغاز شود و افراد را نسبت به بحث مقابله با اعتیاد مقاوم کنیم زیرا در بحث مهارت های زندگی غفلت زیادی کرده ایم .

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.