2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دلیل شورای شهر برای خودداری از نامگذاری معبر مصدق؛ شورای پنجم پیگیر خیابان مصدق

دلیل شورای شهر برای خودداری از نامگذاری معبر مصدق؛ شورای پنجم پیگیر خیابان مصدق

مردم باید راه، نگاه، نوع سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه، سیاست‌ مخالفت با استعمار خارجی و استبداد داخلی و مسیر مبارزاتی دکتر مصدق را بشناسند. نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق در شرایطی که نام برخی چهره‌های خارجی بر معابر تهران نقش بسته، ادای دینی کوچک به این چهره ملی و یادآور نام او برای مردم است.

دوات آنلاینرئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در رابطه با دلیل خودداری از نامگذاری معبری به نام محمد مصدق به سخن امام خمینی(ره) در رابطه با مصدق اشاره می‌کند؛ سخنی که چند روایت در رابطه با آن وجود دارد، اما طبق روایتی ، امام پس از انقلاب در مقابل افرادی که سعی داشتند انقلاب اسلامی را ادامه راه مصدق نشان دهند گفتند کاری نکنید که بگویم مصدق مسلم نبود. امام یک سال بعد یعنی سال 61، در دیدار با اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی این حرف را تایید نکردند.

حالا استناد مجتبی شاکری، رئیس اصولگرای کمیته نامگذاری شورای شهر چهارم تهران، این جمله امام خمینی(ره) است و می‌گوید: «با توجه به اصرار برخی از اعضای شورای شهر و با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره) باید مشخص شود که چه طور این نامگذاری امکان پذیر خواهد شد.»

اما حجت نظری، منتخب شورای شهر پنجم تهران که از چهارشنبه این هفته کارش را آغاز می‌کند، به‌ دوات‌آنلاین گفت: موضوع نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق را به‌عنوان چهره‌ای ملی و محبوب، در شورای شهر مطرح و پیگیری می‌کنم.

او افزود: مردم باید راه، نگاه، نوع سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه، سیاست‌ مخالفت با استعمار خارجی و استبداد داخلی و مسیر مبارزاتی دکتر مصدق را بشناسند. نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق در شرایطی که نام برخی چهره‌های خارجی بر معابر تهران نقش بسته، ادای دینی کوچک به این چهره ملی و یادآور نام او برای مردم است.

نظری تاکید کرد: حتما نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق را در شورای شهر پنجم پیگیری خواهم کرد و تصور می‌کنم اکثریت اعضا با این نامگذاری موافق باشند.

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.