2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آغاز به کار شورای پنجم از اول شهریور

آغاز به کار شورای پنجم از اول شهریور

وزارت کشور بخشنامه‌ای داشته و یک تصمیم مدیریتی گرفته و اول شهریور ماه را روز آغاز به کار شورای پنجم اعلام کرده است.

دوات آنلاینمصوبه مجلس مبنی بر آغاز به کار شوراهای شهر و روستا 45 روز پس از برگزاری انتخابات، روندی طولانی تا تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن ازسوی دولت طی کرد. طبق این قانون، شوراهای شهر و روستا در این دوره باید دوازدهم مرداد کارشان را شروع می‌کردند، اما تاخیر در طی شدن این روند،‌باعث شد زمان از دوازدهم مرداد بگذرد. با این حال 10 روز بعد از ابلاغ ازسوی دولت، این قانون باید اجرایی شود. دولت بیست و یکم مرداد قانون را ابلاغ کرد و شوراها باید اول شهریور کارشان را شروع کنند. 

اما مهدی چمران رئیس کنونی شورای شهر تهران می‌گوید با توجه به اینکه از دوازدهم مرداد گذشته‌ایم، همان قانون قبلی باید اعمال شده و دوازدهم شهریور، شورای بعدی تشکیل شود. 

به هر حال رییس شورای شهر تهران از شروع به کار شورای شهر پنجم ار اول شهریور در پی بخشنامه وزارت کشور خبر داد.

چمران  در حاشیه جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به سرانجام زمان آغاز به کار شورای شهر پنجم با بیان اینکه آنقدر تاریخ‌های مختلف از سوی افراد متعدد بیان شده که این مساله به یک موضوع بغرنج و پیچیده بدل شده، گفت: طولانی شدن بررسی این اصلاحیه در شورای نگهبان و برگرداندن مجدد آن به مجلس و ابلاغ به دولت و همچنین ابلاغ دولت به وزارت کشور سبب شد که از روز 12 مرداد عبور کنیم. حالا دوازدهم مرداد گذشته و نمی‌توانیم زمان را به عقب برگردانیم و بر همین اساس قانون قبلی یعنی 12 شهریور به این دوره تسری می‌یابد.

رییس شورای شهر تهران افزود: البته وزارت کشور بخشنامه‌ای داشته است و یک تصمیم مدیریتی گرفته و اول شهریور ماه را که بنای قانونی ندارد، روز آغاز به کار شورای پنجم اعلام کرده است.

او ادامه داد: اگر وزارت کشور بر روی اعلام روز اول شهریور به عنوان روز ابتدایی آغاز به کار شوراها اصرار کند ما نیز آماده تحویل شورا هستیم. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.