2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
باران‌های موسمی به فاجعه انسانی در جنوب آسیا منجر شده است

باران‌های موسمی به فاجعه انسانی در جنوب آسیا منجر شده است

تا به حال ۵۰۰ نفر به علت سیل و آب‌گرفتگی جان خود را در نپال، بنگلادش و شرق هند از دست داده‌اند.

دوات آنلاین-صلیب سرخ بین‌الملل (فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جوامع هلال احمر) اعلام کرد: یکی از شدیدترین باران‌های موسمیِ سال‌های اخیر در جنوب آسیا، زندگی ۱۶ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته صلیب سرخ بین‌الملل این بزرگترین فاجعه انسانی منطقه در سال‌های اخیر است.

بنا بر گزارش‌ها تا به حال ۵۰۰ نفر به علت سیل و آب‌گرفتگی جان خود را در نپال، بنگلادش و شرق هند از دست داده‌اند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها بخش‌های بزرگی را در نپال و بنگلادش زیر آب برده است. سیل، راه‌های ارتباطی برخی روستاها را قطع و مردم محلی را با مشکل سرپناه، آب آشامیدنی و غذا مواجه کرده است.

بسیاری از این افراد خشمگین هستند و می‌گویند تمام زندگی خود را از دست داده و نیازمند کمک هستند.

کمبود خدمات بهداشتی و درمانی، آب آشامیدنی و دارو مردم را در معرض خطر شیوع بیماری قرار داده است.

در بنگلادش نیمی از کشور و زندگی پنج میلیون نفر تحت تاثیر قرار گرفته، حداقل ۲۰۰ هزار خانه ویران شده و دولت این کشور هشدار داده که با طغیان رودخانه‌های دیگر، وضعیت وخیم‌تر هم خواهد شد.

در مجموع گفته می‌شود سه میلیون نفر در بنگلادش و ده میلیون نفر در شرق هند تحت تاثیر بارندگی و سیل قرار گرفته‌اند. در سرزمین‌های پست جنوب نپال نیز نزدیک به یک پنجم جمعیت در معرض سیل هستند و ده‌ها هزار خانه زیر آب رفته‌ است.

بنابر این گزارش، مردم جنوب آسیا به باران‌های موسمی بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر برای زندگی وابسته هستند اما بارندگی شدید و سیل هر ساله باعث خسارات زیادی هم می‌شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.