2024/09/19
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
پیشنهادات ما
طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی با شیر

طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی با شیر

دستور پخت رستورانی پوره سیب زمینی با شیر و کره را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -پوره سیب زمینی یک پیش غذای بین المللی است که در رستوران ها زیاد سرو می شود اما شما می توانید آن را خودتان در خانه درست و حتی به عنوان غذای اصلی میل کنید.

 

مواد لازم برای پوره سیب زمینی

به نوشته خراسان شما برای تهیه پوره سیب زمینی رستورانی به مواد زیر نیاز دارید:

سیب‌زمینی 2 عدد متوسط

کره 25 گرم

شیر یک لیوان

سیر یک حبه

رزماری، نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه به میزان کافی و دلخواه   

پوره سیب زمینی را چطور رستورانی درست کنیم

دستور پخت پوره سیب زمینی رستورانی

1. برای تهیه پوره سیب زمینی رستورانی ابتدا سیب زمینی‌ها را به خوبی می‌شوییم، سپس به همراه دو لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت می‎گذاریم و اجازه می‌دهیم سیب زمینی‌ها بپزند.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم سوپ جو مثل رستوران ها خوشمزه شود

 

2. پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه که سیب زمینی‌ها به طور کامل پختند، آن‌ها را پوست می‌گیریم. در ادامه سیب زمینی‌ها را به صورت درشت خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.

 

3. در این مرحله قابلمه را روی حرارت می‎گذاریم و اجازه می‌دهیم شیر کمی گرم شود، سپس کره را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می‌کنیم. حالا صبر می‌کنیم تا کره به طور کامل درون شیر حل شود.

 

4. پس از این‌که کره به طور کامل درون شیر حل شد، سیر را با رنده ریز رنده کرده و به همراه تکه‌های سیب زمینی به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می دهیم شیر به نقطه جوش برسد و به خورد سیب زمینی‌ها برود.

 

5. در این مرحله ترکیب مواد را با بلندر به طور کامل مخلوط می‌کنیم تا بافت شان یکدست شود. در صورتی که بلندر نداشته باشیم می‌توانیم مواد را با همزن دستی یا برقی مخلوط ‌کنیم.

 

در همین زمینه: دستور پخت سیب زمینی پنیری

 

6. حالا حرارت زیر قابلمه را ملایم‌تر می‌کنیم و به صورت مداوم مواد را هم می‌زنیم تا بافت پوره کاملا یکدست و منسجم شود. در نهایت پوره سیب زمینی را درون ظرف مدنظرمان می‌ریزیم و با نعناع و رزماری خشک تزیین می‌کنیم.

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.