2024/10/18
۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
پیشنهادات ما
گیلاس را چگونه فریز کنیم

گیلاس را چگونه فریز کنیم

برای اینکه بتوانید گیلاس را در تمام فصل های سال میل کنید می توانید آن را به صورت درسته و کامل یا پوره و یا با شکر فریز کنید.

دوات آنلاین -گیلاس یکی از میوه‌های تابستانی خوشمزه و پرطرفدار است اما برای این‌که بتوانیم در طول زمستان نیز از طعم شیرین و خواص بی‌نظیرش بهره‌مند شویم، می‌توانیم آن را فریز کنیم.

 

چاردیواری جام جم نوشت: با فریز کردن صحیح، گیلاس‌ها طعم و رنگ خود را تا حد زیادی حفظ می‌کنند و بسیاری از مواد مغذی آن با فریز کردن حفظ می‌شو‌د.با فریز کردن گیلاس، همیشه می‌توانید از این میوه خوشمزه در دسرها، اسموتی‌ها و سایر غذاها استفاده کنید. با رعایت نکات ذکرشده در این مطلب می‌توانید از گیلاس‌های فریزشده خود برای مدت طولانی‌تری لذت ببرید و از خواص فراوان این میوه خوشمزه در تمام طول سال بهره‌مند شوید.

 

فریز کردن گیلاس کامل

گیلاس‌ها را خوب بشویید وخشک کنید. دم گیلاس‌ها را جدا کنید. گیلاس‌ها را در یک لایه روی سینی بچینید و به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.گیلاس‌های منجمد را به کیسه فریزر منتقل کرده و هوای کیسه را خارج کنید. کیسه را در فریزر قرار دهید.

 

فریز کردن گیلاس به‌صورت پوره

گیلاس‌ها را بشویید و هسته آنها را جدا کنید. گیلاس‌ها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و پوره کنید. پوره گیلاس را در قالب‌های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. بعد از منجمد شدن، مکعب‌های یخ گیلاس را به یک کیسه فریزر منتقل کنید.

فوت و فن فریز کردن گیلاس

فریز کردن گیلاس با شکر

در این روش نیز پس از شستن گیلاس‌ها باید هسته آنها را جدا کنید. سپس گیلاس‌ها را در یک قابلمه بریزید. به ازای هر کیلوگرم گیلاس، ۲۵۰ گرم شکر اضافه کنید.

 

ببینید: نحوه صحیح فریز کردن مواد غذایی

 

مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکرحل شود.مخلوط را در شیشه‌های تمیز و استریل بریزید و در فریزر قرار دهید.گیلاس‌هایی را انتخاب کنید که کاملا رسیده، سفت وبدون لک باشند. گیلاس‌ها را به‌خوبی بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. وجود رطوبت باعث رشد کپک و فساد زودرس می‌شود.

 

قبل از فریز کردن، حتما دم و هسته گیلاس‌ها را جدا کنید. از ظروف دردار و ضدهوا یا کیسه‌های فریزر زیپ‌دار یا ظروف مخصوص فریزر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: چطوری بوی سیر را از بین ببریم

 

فریزر را روی پایین‌ترین دما تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که دمای داخل فریزر به اندازه کافی پایین است. از باز و بسته کردن مکرر فریزر خودداری کنید تا از یخ‌زدایی و انجماد مجدد گیلاس‌ها جلوگیری شود.

 

برای جلوگیری از تغییر رنگ گیلاس‌ها، می‌توانید قبل از فریز کردن، آنها را به مدت چند دقیقه در محلول آب و آبلیمو یا سرکه قرار دهید. می‌توانید گیلاس را با سایر میوه‌های فصلی مانند توت‌فرنگی یا بلوبری مخلوط کرده و فریز کنید.

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.