2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
هزینه کاشت مو چطور محاسبه می‌شود ؟

هزینه کاشت مو چطور محاسبه می‌شود ؟

افرادی که به تازگی دچار ریزش مو شده‌اند یا سال‌هاست از کم پشتی یا طاسی موها رنج می‌برند، همواره به دنبال روشی برای درمان مشکل خود هستند. کاشت مو یکی از بهترین روش‌های درمان کم پشتی و طاسی سر بوده و همواره اولین گزینه برای زیباجویان است.

ریزش مو یکی از متداول‌ترین مشکلات حوزه زیبایی است که بیشتر در آقایان دیده می‌شود اما در خانم‌ها هم کم نیست. افرادی که به تازگی دچار ریزش مو شده‌اند یا سال‌هاست از کم پشتی یا طاسی موها رنج می‌برند، همواره به دنبال روشی برای درمان مشکل خود هستند. کاشت مو یکی از بهترین روش‌های درمان کم پشتی و طاسی سر بوده و همواره اولین گزینه برای زیباجویان است. اما اغلب افراد قبل از انجام این جراحی قصد دارند از هزینه کاشت مو مطلع شوند. در ادامه در مورد نحوه محاسبه هزینه کاشت مو بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

کاشت مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

برای اینکه بتوانیم عوامل موثر بر هزینه کاشت مو را بدانیم،‌ باید با فرایند کاشت مو بیشتر آشنا شویم. کاشت مو یک عمل زیبایی است که در آن مقداری از موهای ناحیه مقاوم به ریزش به نواحی که دچار ریزش شده‌اند منتقل می‌شود. بنابراین در این روش از موهای طبیعی خود فرد استفاده می‌شود و نتایج کاملا طبیعی است. فرایند برداشت و کاشت مو در روش‌های مختلف کاشت مو متفاوت است و می‌تواند در افراد مختلف نیز نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد.

 

برای کاشت مو ابتدا فولیکول‌های مو را از ناحیه بانک مو اغلب پشت و کنار سر است به ناحیه گیرنده مو که اغلب جلو و میانه سر است منتقل می‌کنند. این عمل به گونه‌ای انجام می‌شود که در ظاهر از حجم و تراکم ناحیه بانک مو چیزی کم نشود. حتی در برخی روش‌ها می‌توان از موهای بدن مثل سینه، ریش و پشت به عنوان بانک مو استفاده کرد.

 

عوامل موثر بر محاسبه هزینه کاشت مو

اگر می‌بینید که هزینه کاشت مو در افراد مختلف متفاوت است، باید علت آن را در عوامل موثر بر هزینه این عمل جستجو کنید. در ادامه با مهم‌ترین عواملی که می‌توانند بر تعیین هزینه کاشت مو موثر باشند اشاره می‌کنیم:

 

مقدار طاسی مو

درجه طاسی مو یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر هزینه کاشت مو تاثیرگذار است. زمانی که میزان ریزش و کم پشتی مو افزایش می‌یابد، قطعا شما به تعداد گرافت بیشتری برای کاشت مو احتیاج دارید. تعداد گرافت‌های مورد نیاز شما به طور مستقیم بر روی هزینه کاشت مو تاثیرگذار است. هر گرافت شامل 1 تا 5 فولیکول مو است؛ تعداد گرافت مورد نیاز ممکن است در برخی افراد 1000 و در برخی افراد 10000 عدد باشد. برای تعیین میزان و درجه طاسی حتما باید به کلینیک زیبایی مراجعه کنید و توسط پزشک معاینه شوید.

 

تکنیک کاشت مو

تکنیکی که برای کاشت مو مورد نظر شما به کار می‌رود یکی دیگر از عوامل مهم در محاسبه هزینه کاشت مو به حساب می‌آید. تکنیک‌های مدرن و جدید که از تجهیزات پیشرفته‌تری بهره می‌برند و به صرف زمان بیشتری احتیاج دارند، قاعدتا هزینه بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال تکنیک‌هایی مثل FIT یا SUT که با دقت و ظرافت بالایی انجام می‌شوند و مزایای بسیاری دارند، نسبت به تکنیک قدیمی مثل FUT که کاملا تهاجمی است هزینه‌برتر خواهد بود. هر تکنیک کاشت مو مزایا و معایب خاص خود را دارد و برای انتخاب روش مناسب نباید به هزینه آن توجه کنید.

کاشت موی پیشانی

تخصص، تجربه و مهارت پزشک

یک پزشک متخصص همواره به منظور محاسبه هزینه کاشت مو، مهارت، تجربه، درجه علمی و شهرت خود را در نظر می‌گیرد. بنابراین تخصص پزشک و مبلغی که پیشنهاد می‌کند می‌تواند در هزینه کاشت مو تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. معمولا پزشک‌هایی که در این زمینه تخصص داشته و بیش از 5 سال سابقه کاشت مو داشته باشند،‌ مهارتت و تجربه بالاتری داشته و هزینه بیشتری هم دریافت می‌کنند. درست است که یک پزشک ماهر‌تر می‌تواند نتایج بهتری را به شما ارائه کند اما هزینه بالاتر همیشه به معنای تخصص بالاتر پزشک نیست.

 

در دسترس بودن بانک مو

معمولا از فولیکول‌های موی پشت سر به عنوان بانک مو استفاده می‌شود و از این ناحیه برای استخراج مو استفاده می‌شود. اما زمانی که فرد بانک موی کافی نداشته باشد،‌ شرایط برداشت مو دشوارتر شده و حتی جراح مجبور می‌شود از قسمت‌های دیگر بدن مثل سینه و ریش فولیکول برداشت کند. قاعدتا برداشت فولیکول از این نواحی چالش برانگیز بوده و به مهارت و دقت بالاتری احتیاج دارد. همین عامل باعث می‌شود که هزینه کاشت مو افزایش یابد.

 

کلینیک انتخابی کاشت مو

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر هزینه کاشت مو تاثیر گذار است،‌ کلینیک کاشت مویی است که انتخاب می‌کنید. زمانی که شهرت و محبوبیت کلینیک بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز بابت کاشت مو دریافت می‌کند. درست است که معتبر بودن کلینیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته،‌ جراحان ماهر و خدمات بهتر همراه است؛‌ اما اگر یک کلینیک هزینه بالاتری را نسبت به کلینیک دیگر پیشنهاد داد به معنی معتبرتر بودن آن نیست.

 

هزینه‌های جانبی

هزینه سفر و اقامت بخشی از هزینه کاشت مو نیست اما به هر حال قیمتی است که برای کاشت مو در شهر دیگر باید بپردازید. در صورتی که به شهر دیگری برای کاشت مو مراجعه کنید، باید هزینه‌های رفت و آمد و اقامتتان را در نظر بگیرید؛ این هزینه به خصوص در کشورهای دیگر بسیار قابل توجه است. همچنین هزینه داروها و وسایل مصرفی که لازم دارید را باید به هزینه کاشت مو اضافه کنید.

 

هزینه‌های بهبود بعد از عمل

هزینه بهبود بعد از عمل خیلی زیاد نیست و کافی است داروهای تجویز شده توسط پزشک که برای تسریع درمان توصیه می‌شود را تهیه کنید. داروهای ضد درد،‌ داروهای ضد التهاب،‌ آنتی بیوتیک‌ها، شامپو و لوسیون‌ها از این مواردند که بر هزینه بهبود بعد از کاشت مو تاثیرگذارند. علاوه بر این لازم است تا چند ماه بعد از کاشت مو به صورت مرتب به پزشک مراجعه کنید تا روند بهبود و رشد و رویش موهایتان را تحت کنترل داشته باشید.

قبل و بعد از کاشت مو

چرا هزینه کاشت مو در کلینیک‌های مختلف متفاوت است؟

همانطور که متوجه شدید هزینه کاشت مو در کلینیک‌های مختلف و حتی در شهرهای مختلف متفاوت است. علت این مسئله به جز اعتبار، حسن شهرت و محبوبیت کلینیک می‌تواند به عوامل دیگری نیز بستگی داشته باشد. معمولا کلینیکی که خدمات بهتر و تخصصی‌تر ارائه می‌کند و تجهیزات پیشرفته‌تری را به کار می‌برد، هزینه بیشتری دریافت می‌کند. علاوه بر این تنوع روش‌هایی که کلینیک کاشت مو برای زیباجویان مورد استفاده قرار می‌دهد در هزینه دریافت شده موثر است؛ چرا که ممکن است هر فرد به تکنیک کاشت مو متفاوتی احتیاج داشته باشد.

 

در کل قبل از اینکه به هزینه کاشت مو فکر کنید،‌ بهتر است با توجه به خدمات کلینیک و تخصص پزشک،‌ بهترین و معتبرترین کلینیک کاشت مو را انتخاب کنید. علاوه بر این کلینیک‌های معتبری هستند که به منظور تسهیل پرداخت هزینه کاشت مو،‌ خدمات پرداخت اقساطی را ارائه می‌کنند که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.