2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طرز خشک کردن انبه با فر

طرز خشک کردن انبه با فر

روش ساده و درست خشک کردن انبه با استفاده از فر در این مطلب آموزش داده شده است.

دوات آنلاین - انبه از آن میوه های تابستانی است که در فصل های دیگر هیچ کجا گیر نمی آید مگر اینکه خشک شده آن را بخرید یا اینکه خودتان در خانه آن را خشک کنید. نحوه خشک کردن این میوه محبوب اما گران در ادامه توضیح داده شده است. 

 

نحوه جدا کردن هسته انبه

قبل از هر چیز باید هسته انبه را جدا کنید. بعضی ها از دستگاه مخصوص برای این کار استفاده می کنند اما به احتمال زیاد شما این دستگاه را در خانه ندارید. پس به روش زیر عمل کنید. 

بیتوته نوشته: انبه را عمودی روی تخته قرار می‌دهیم. با یک دست خود انبه را نگه داریم با دست دیگر خود با چاقو به فاصله یک سانتیمتر از سطح مقطع فرضی میانی، دو برش موازی می‌زنیم. دو برش بزرگ بدون هسته و یک تکه با هسته به دست می‌آید.

 

پوست را ازبرش‌های بدون هسته می‌گیریم و تکه‌های انبه را روی ورقه‌ای می‌چینیم. تکه‌ای که هسته دارد را روی میز گذاشته و با چرخاندن چاقوی نوک تیز، هسته را از آن خارج می‌کنیم. باید دقت کنید که قبل از برش زدن پوست آن را نگیریم. زیرا شکل میوه به هم می‌خورد. برای پوست گیری انبه، تکه‌های میوه را به مدت فقط سی ثانیه در آب جوش می‌ریزیم و آنگاه به یک ظرف آب یخ انتقال می‌دهیم تا پوست میوه به آسانی جدا شود.   

انبه را چطوری در خانه خشک کنیم

روش خشک‌ کردن انبه

در خانه بهتر است برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها، میوه‌ها را در دمای خیلی کم گرم‌کنیم. دمای فر را میان ۵۰ تا ۷۰ درجه سانتی پایه تنظیم می‌کنیم.

 

سینی فر را با کاغذ مومی پوشش می‌دهیم و تکه‌های انبه را بافاصله از هم می‌چینیم.

 

بیشتر بخوانید: روش خشک کردن گوجه سبز چگونه است

 

برای پیشگیری از جمع شدن میوه‌ها، یک توری گرد مخصوص پیتزا را روی میوه‌ها قرار می‌دهیم. میوه‌های داخل فر را هر دو ساعت یک‌بار زیرورو می‌کنیم تا همه قسمت‌های آن یکنواخت خشک گردد. هنگامی که انبه‌ها بافت چرم‌مانندی پیداکرده و قابل‌انعطاف باشند، آماده بیرون آوردن از فر هستند.

 

بعد از بیرون آوردن میوه‌های خشک‌شده از فر، آن‌ها را در ظرف‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای قرار می‌دهیم و ۴ روز درب ظرف را باز می‌گذاریم تا رطوبت باقی‌مانده از میوه‌ها خارج شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.