2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
خواص ظروف مسی برای بدن که از آنها بی اطلاع بودید

خواص ظروف مسی برای بدن که از آنها بی اطلاع بودید

آیا می دانید غذا خوردن در ظروف مسی تاثیر ظروف مسی بر بدن چیست؟ آیا سوالی از این دست دارید، در این مقاله به آن می پردازیم.

دوات آنلاین -آیا می دانید غذا خوردن در ظروف مسی تاثیر ظروف مسی بر بدن چیست؟ آیا سوالی از این دست دارید، در این مقاله به آن می پردازیم. ظروف مسی یکی از انواع ظروف هایی است که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. استفاده از ظروف مسی برای پخت و پز و غذا خوردن فواید زیادی دارد. در واقع مس یکی از عناصری است که فواید زیادی در بدن برای بدن دارد که از جمله آنها می توان به تقویت سیستم ایمنی، کاهش کم خونی و ... اشاره کرد. انواع مختلفی از ظروف مسی در مناطق مختلف استفاده می شود.

 

انواع ظروف مسی

  • قابلمه های مسی ماشینی: قابلمه های مسی ماشینی دارای خطوط افقی و موازی روی بدنه هستند. بدنه این ظروف کاملاً صاف است و هیچ اثر چکش قابل مشاهده ای در آن دیده نمی شود. قابلمه های مسی ماشینی ارزانتر از سایر قابلمه های مسی هستند که می توانید آنها را از فروشگاه ظروف مسی همانند اکسیرمس یا دیجی کالا خریداری کنید.
  • ظروف برنجی نیمه کاره یا نیمه چکش کاری شده: صفحات برنجی که در این دسته قرار می گیرند ابتدا به شدت ماشین کاری می شوند و شکل کلی صفحه را به خود می گیرند. سپس مسگر با چکش زدن به ظرف شکل نهایی آن را می دهد.
  • صفحات مسی چکشی: این صفحات ابتدا به وسیله ماشین ساخته می شوند. پس از آن، در تمام مراحل بعدی، آنها با دست کشیده می شوند. این نوع دیگ مسی یکی از با ارزش ترین دیگ های مسی محسوب می شود. به خاطر داشته باشید که هرچه صفحه چکش بیشتری داشته باشد و چکش ها کوچکتر و منظم تر باشد، ارزش صفحه بیشتر می شود.

 

برخی از فواید آشپزی و غذا خوردن در ظروف مسی و مزایای ظروف مسی

اولین ویژگی که در بررسی خصوصیات ظروف مسی  و مزایا و معایب آنها مشاهده شد، سهولت شکل گیری این ظروف و هدایت حرارتی آنها بود. فلز مس بعد از فلز نقره بالاترین رسانایی الکتریکی و حرارتی را دارد و مواد غذایی داخل این ظروف به صورت یکنواخت و با کیفیت برتر طبخ می شوند. از آنجایی که مس فلزی انعطاف پذیر است شکل دادن به آن آسان است، بنابراین سازندگان ظروف مسی توانسته اند این ظروف را در اشکال و اندازه های مختلف بسازند، بنابراین ظاهر ظروف مسی نیز منحصر به فرد و جذاب است. این بشقاب ها به دلیل ظاهر بسیار جذابی که دارند در بین مردم بسیار محبوب هستند. ظروف مسی و ظروف مسی پخت و پز معمولاً با فلز خاصی روکش می شوند، با این روش مس قادر به واکنش با غذا نخواهد بود و طعم غذا در ظروف مسی تغییر نمی کند. صفحات مسی وزن زیادی ندارند و می توان گفت سبک هستند، بنابراین جابجایی این صفحات آسان است. ظروف مسی به عنوان ظروف ضد میکروبی شناخته می شوند. طیف گسترده ای از میکروب ها نمی توانند بیش از چند ساعت در تماس با سطح مس دوام بیاورند. این امر منجر به این واقعیت شده است که مس اغلب در ساخت دستگیره ها و شیرآلات استفاده می شود. بنابراین، ظروف مسی برای پخت و پز کاملاً مناسب در نظر گرفته می شوند و جای تعجب نیست که هزاران سال است که از آنها در آشپزی استفاده می شود.

خواص ظروف مسی برای بدن که از آنها بی اطلاع بودید

بهبود سلامت پوست

پوست آسیب دیده و خشک با کمک مس درمان می شود، مس با تولید سلول های پوستی سالم به سلامت و شادابی پوست کمک می کند. نوشیدن آب در فنجان مسی نیز خاصیت ارتجاعی پوست و سلامت پوست را افزایش می دهد. به شما پیشنهاد می کنیم با خرید لیوان مسی و استفاده از آن سلامت پوست خودتان را بهبود ببخشید.

 

تقویت مو

مس با تولید ملانین در بدن انسان سلامت و رشد موها را باز می گرداند و همچنین رشد آنها را تسریع می کند.

 

به طحال و کبد کمک می کند

با کمک به عملکرد طحال و کبد، عملکرد این اندام ها را بهبود می بخشد. همچنین به عملکرد چندین اندام دیگر کمک می کند.

 

بهبود سلامت قلب و عروق

مصرف مس باعث رفع گرفتگی عروق می شود. همچنین از تشکیل پلاک هایی که رگ های خونی را مسدود می کنند، جلوگیری می کند.

 

تحریک مغز

مس با تحریک بدن برای ساخت میلین، سرعت فعالیت مغز را افزایش می دهد.

 

استراحت و آرامش مفاصل

مصرف مس به بهبود بیماری آرتریت کمک می کند. درمان آرتریت با بازسازی غضروف هایی که باعث مشکلات مفصلی می شوند انجام می شود، همچنین به بهبود درد مفاصل و تورم مفاصل کمک می کند.

 

نظرات مختلف متخصصین طب سنتی در مورد استفاده از قابلمه مسی

در صورت زیاده روی در مصرف مس میزان مس وارد شده به بدن بیش از مقدار مورد نیاز است و در کبد تجمع یافته و مسمومیت ایجاد می کند. علاوه بر این، تجمع بیش از حد مس در بدن می تواند باعث سردرد و حالت تهوع شود. اگر مس در غذا باشد، در جذب کلسیم و آهن اختلال ایجاد می کند. باید بدانید که کاسه های مسی باید مینا کاری شوند. پختن در تابه مسی کهنه اگر لعابی نشده باشد اشتباه است.

 

در کتب پزشکی اسلامی استفاده از ظروف مسی و رویی به این دلیل است که آزاد شدن این عناصر مسی بر ارزش غذا تاثیر می گذارد و بر فعالیت بدن، مغز و غدد درون ریز بدن تاثیر می گذارد و اکسید شدن صفحات مسی یکی از عیوب این صفحات است. اکسیداسیون صفحات مسی بسیار جدی است و با برخورد به موقع این صفحات می توان از این امر جلوگیری کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.