2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
آیا هلال و نائله در سریال عشق کوفی به هم می رسند

آیا هلال و نائله در سریال عشق کوفی به هم می رسند

نویسنده سریال عشق کوفی درباره هلال و نائله حرف های خواندنی دارد که در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -سریال عشق کوفی مجموعه ای تاریخی است که به عشق میان دو شخصیت یعنی هلال و نائله می پردازد اما آیا این دو به هم می رسند و ازدواج می کنند؟   

 

هلال و نائله در سریال عشق کوفی

فائزه یاراحمدی، یکی از نویسندگان سریال عشق کوفی به ایسنا گفته:  امیدوارم در سریال «عشق کوفی» ما هم یک اثر متفاوتی را تولید کرده باشیم. چون از روز نخست که می‌خواستیم کار را شروع کنیم قصدمان این نبود به اصل واقعه عاشورا و خلافت پرداخته شود. قصدمان این بود از کنار این واقعه تاریخی عبور کنیم. می‌خواستیم قصه‌ای را روایت کنیم که همزمانی دارد با این اتفاق تاریخی که قاعدتا تاثیر گرفته از آن واقعه است. 

عکسی از سریال عشق کوفی

او ادامه داده: در این سریال شاهد یک ماجرای عاطفی بین دو شخصیت اصلی قصه یعنی هلال و نائله خواهیم بود که باید دید در نهایت منجر به وصال خواهد شد یا خیر. در این قصه محبتی به نمایش گذاشته می‌شود که دردسرهایی را نیز با خود همراه دارد و خط روایی قصه را همین دردسرها به وجود می‌آورد. چون این ماجرای عاطفی بین دو خانواده متفاوت با عقاید متفاوت و سیاست‌ورزی‌های متفاوت به وجود می‌آید چالش‌هایی را با خود به همراه دارد که منجر به کلنجار مخاطب با قصه و شخصیت‌ها می‌شود. شاید لحظاتی ببینده به این رابطه عاطفی شک کند که آیا راست است یا دروغ؟ در کنار آن، ماجرای ورود پسر امیرالمونین (ع) به شهر کوفه نیز مطرح می‌شود. این دو ماجرا به شکلی روایت می‌شود و در هم تنیده شده که برای مخاطب جذاب است. در یک خط می‌توانم بگویم سریال «عشق کوفی» یک داستان عشقی همزمان با یک واقعه سیاسی مذهبی است که در سال ۶۱ هجری قمری در شهر کوفه رخ داده است. 

عکسی از سریال عشق کوفی

آیا داستان سریال عشق کوفی واقعی است

یاراحمدی درباره روایت بخش مربوط به واقعه سیاسی مذهبی که در آن دوران رخ داده و اینکه چه تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته، گفت: در این سریال یک قصه کاملا ساختگی در بستر تاریخی روایت شده است. مانند اینکه یک قصه عشقی در انقلاب اسلامی روایت شود. اینکه این انقلاب در سال ۱۳۵۷ در کشور ایران رخ داده که دارای مختصات، فضای فکری و جو سیاسی مشخصی بوده و اینکه مردم آن زمان چطور لباس بر تن می‌کردند، چگونه حمل و نقل انجام می‌دادند، بیشتر چه غذاهایی می‌خوردند و… بر اساس واقعیات همان دوران است. 

 

fرای ساخت چنین فیلمی که در دوران سال‌های ۱۳۵۷ می‌گذشته نیز لازم است تا مطالعاتی از آن دوران صورت گیرد. همین اتفاق نیز برای ساخته شدن سریال «عشق کوفی» در سال ۶۱ هجری قمری افتاده است و از این رو برای روایت درست آن بستر تاریخی مورد مطالعه قرار گرفت. اینکه در آن زمان شهر کوفه به چه صورت بوده و مردمان آن چگونه بودند از جمله نکاتی هستند که مورد بررسی قرار گرفت. نکاتی که به لحاظ بُعد تاریخی به آنها نیاز بوده و باید اطلاعات جمع آوری می‌شد.  وی ادامه داد: طبیعتا وقتی قرار باشد قصه‌ای در دل یک بستر تاریخی روایت شود باید این مختصات نیز لحاظ می‌شد. اما خود درام و قصه کاملا بر اساس تخیل است و اگر در آن استناد تاریخی نیز شده باشد طبق مستندات و کتاب‌هایی بوده که وجود داشته و برای اطمینان بیشتر نیز از حجت‌الاسلام حامد کاشانی، صاحب نظر در حوزه تاریخ اسلام، کمک گرفته شده است. چون تخصص ایشان مطالعات تاریخی آن دوران است. برای همین هر سوالی وجود داشت محل رجوع‌مان آقای کاشانی بود.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.