2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه دسر میوه ای مجلسی با زردآلو

طرز تهیه دسر میوه ای مجلسی با زردآلو

دسر زردآلو یکی از دسرهای مجلسی است که می توانید با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید.

دوات آنلاین -دسرهای میوه ای همیشه جنبه مجلسی دارند و در فصل تابستان تنوع شن بیشتر می شود. دسر زردآلو طعم و رنگی فوق العاده دارد که روش تهیه آن را می توانید در ادامه بخوانید:

 

مواد لازم برای دسر زردآلو

به نوشته چاردیواری جام جم شما برای تهیه دسر زردآلو ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

شکر: یک لیوان به اضافه ۴ قاشق غذاخوری

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

زردآلو: هشت تا نه عدد

نشاسته ‌ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: یک عدد

پنیر لبنه: یک بسته

کره: یک قاشق چای‌خوری

شیر: ۴ لیوان

آب: ۲ لیوان

وانیل: ‌نصف قاشق چای‌خوری

دسر میوه ای زردآلو را چطور مجلسی درست کنیم

دسر زردآلو را چطور درست کنیم

ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و بعد نشاسته ذرت، آرد سفید، تخم‌مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و همه مواد به جز پنیر لبنه و کره را بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک؛ دسر مجلسی

 

هنگامی‌که مواد کمی غلیظ شده و پخت، در حالی که هنوز گرم است، پنیر لبنه را به آن بیفزایید و حسابی مواد را هم بزنید و کنار بگذارید.

 

هسته زردآلو‌ها را جدا کرده و آن را خرد کنید و در یک ماهیتابه ریخته و بعد روی آن چهار قاشق غذاخوری شکر بریزید و اجازه دهید روی حرارت گاز به مدت چهار یا پنج دقیقه بماند تا بپزد.

 

در این مرحله به مخلوط شکر و زردآلو، دو لیوان آب و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را اضافه کرده و باهم مخلوط کنید و اجازه دهید بجوشد. در آخرین مرحله بعد از پخت این مواد، به آن کره را اضافه کنید و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 

طریقه ریختن مواد در ظرف دسر

شما می‌توانید از هر نوع کیکی که دوست دارید هم در این دسر استفاده کنید به صورتی‌که اول یک تکه از کیک دلخواه خود را ببرید و داخل ظرف قرار دهید، سپس روی آن از کرم سفید‌رنگی که تهیه کردید، ریخته و بعد در لایه آخر از مواد تهیه شده زردآلوی خوشمزه بریزید و بعد روی آن را با انواع مغزی که دوست دارید یا هرچیزی که مطابق با سلیقه شماست تزئین و سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.