2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
رئیس‌پلیس پایتخت: همکارانم را برای وقوع جرم  بازخواست نمی‌کنم

رئیس‌پلیس پایتخت: همکارانم را برای وقوع جرم بازخواست نمی‌کنم

یکی از معاونت‌های نیروی انتظامی و همچنین پلیس پایتخت، معاونت پیشگیری از وقوع جرم است. انجام گشت‌های مداوم، مراقب از مجرمان سابقه‌دار، نظارت بر مناطقه جرم‌خیز، تعامل با دستگاه‌های دیگر برای نورپردازی و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از وقوع حادثه و... از جمله وظایف تعریف‌شده پلیس در پیشگیری از وقوع جرم است.

دوات آنلاینفرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه من هیچ گاه همکارانم را به‌خاطر وقوع جرم بازخواست نمی‌کنم گفت: «اما در مورد کشف جرم همکارانم را بازخواست خواهم کرد چرا که پلیس مسئول کشف جرم است، اما در وقوع جرایم مولفه‌های مختلفی وجود دارد.»

به گزارش دوات، یکی از معاونت‌های نیروی انتظامی و همچنین پلیس پایتخت، معاونت پیشگیری از وقوع جرم است. انجام گشت‌های مداوم، مراقب از مجرمان سابقه‌دار، نظارت بر مناطقه جرم‌خیز، تعامل با دستگاه‌های دیگر برای نورپردازی و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از وقوع حادثه و... از جمله وظایف تعریف‌شده پلیس در پیشگیری از وقوع جرم است. 

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی درباره فعالیت گشت ارشاد اظهار کرد: پلیس مسئول برخورد با هر نوع ناهنجاری است و همگان باید شئونات اسلامی را در جامعه اسلامی رعایت کنیم. البته تاکید ما بر برخوردهای ایجابی است اما افرادی که از حد گذشته و موارد را رعایت نکنند قطعا پلیس برابر قانون مجبور به مداخله است. البته تاکید ما بر آموزش است و معتقدیم همه همچون فرزندان خودمان هستند.

او در مورد جمع آوری معتادان متجاهر نیز اظهار کرد: بارها گفته شده و ما نیز می‌گوییم که در عرض کمتر از 72 ساعت توانایی جمع آوری این افراد را داریم اما بعدش چه می‌شود این افراد جمع آوری شده را باید به یک جایی تحویل دهیم که اینجا باید دیگر مسئولین وارد عمل شوند. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.