2024/10/23
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان
پیشنهادات ما
همه تصمیمات شهرداری باید شفاف باشد
محمدعلی نجفی در برنامه تلویزیونی:

همه تصمیمات شهرداری باید شفاف باشد

شهروند تهرانی باید به شهرداری اعتماد داشته باشد و لازمه این اعتماد هم شفافیت است.

دوات آنلاین-محمدعلی نجفی، شهردارآینده تهران سال جاری را از نظر بودجه سالی مشکل برای شهرداری دانست و گفت دنبال درآمد بیشتر از طریق منابع پایدار است.

نجفی در برنامه گفت‌وگوی خبری تلویزیون تهران گفت: بودجه سال 96 از نظر مالی سال مشکلی برای شهرداری است؛ امسال دو هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری به دلیل مصوبه مجلس کم می‌شود؛ ما به دنبال درآمد بیشتر از منابع پایدار و مدیریت منابع هستیم.

خلاصه‌ای از اظهارات نجفی را بخوانید:

  •  یکی از راهبردهای ما برای اداره شهرداری، مشارکت شهروندان در اداره شهر است، شهروندان باید نسبت به شهر احساس مسئولیت بکنند و مشارکت کنند و این مشارکت نیازمند اعتماد آنهاست. شهروند تهرانی باید به شهرداری اعتماد داشته باشد و لازمه این اعتماد هم شفافیت است.
  • ما به دنبال این هستیم که همه تصمیمات شهرداری شفاف باشد، اینکه چرا گرفته شد، چرا گرفته شده را باید به اطلاع همه مردم برسانیم و شفاف باشیم.
  • هر شهروندی تا یک تا دو ماه دیگر می‌توانند اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد شهرداری را در سایت شهرداری ببینند، من واقع‌گرا هستم و اهل دادن شعارهای غیرقابل اجرا واقعا نیستم، سوابق مدیریتی‌ من هم این را نشان می‌دهد.
  • خیلی از مواردی که گفتم باید ظرف چهارسال انجام شود و دکمه‌ای وجود ندارد که بزنم و همه چیز ناگهان درست شود.
  • شهرداری تشکیلات وسیعی برای انتشار کتاب دارد که این درست نیست، شهرداری باید خود را سبک و چالاک بکند.
  • جمع‌آوری زباله شهرداری وظیفه شهرداری است اما بخش خصوصی این کار را می‌کند، در بقیه کارها هم همینطور است،در دوره من هرکاری که بخش خصوصی بتواند خدمت موثری به شهر بدهد، شهرداری وارد آن نمی‌شود و برون سپاری می‌کند، پس قطعا راندمان بالا می‌رود.

 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.