با وجود نواقص ایمنی، ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی آغاز به کار کرد
کمبود واگن، آماده نبودن زیرساختها، ایمنی خط و همچنین فاصله کم ریل قطار با اتوبان در برخی نقاط، مشکل اصلی این پروژه است؛ پروژهای که با وجود همه این ایرادات، بدون سر و صدا، کارش را آغاز کرده است.
دوات آنلاین- وزارت راه، شورایعالی حملونقل و برخی اعضای شورای شهر تهران، میگویند خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) ایمن نیست؛ ایمنیای که بخشی از آن مربوط به نزدیکی چند متری با اتوبان تهران-قم است و به این سادگی قابل حل نیست.
دادگستری استان تهران ابتدا دستور جلوگیری از افتتاح این خط را که ادامه خط یک است و شهرداری نام خط هشت را روی آن گذاشته، صادر کرد.
این دستور یک روز بیشتر دوام نیاورد و غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، با اشاره به مستندات مترو مبنی بر رفع نواقص، گفت: وصول این مستندات جدید به حوزه قضایی ذیربط همکار قضایی ما را مجاب کرد که دستور قبلی خود را ملغی کند. لذا با اعلام اینکه تامین امنیت شهروندان به عهده مترو است و آنها در صورت اعلام نهایی نظر شورای عالی فنی حملونقل ریلی مکلف به رفع ایرادات مدنظر این شورا خواهند بود و در صورت هرگونه حادثه باید پاسخگو باشند برگزاری مراسم افتتاحیه این مجموعه بلامانع اعلام شد.
اما هنوز نه شورایعالی حملونقل و نه وزارت راه، معتقد به ایمن بودن این خط نیستند. از طرفی رحمتالله حافظی، رئیس کمسیسون بهداشت شورای شهر هم با بیان اینکه فاصله اتوبان تا مترو در برخی مواقع تنها چند متر است که با یک فنس جدا شده، گفت: نباید مسائل ایمنی خطوط مترو بهویژه خط 8 مترو پیش پا افتاده تصور شود و باید در کمترین زمان ممکن این نواقص حل شود.
اما پسفردای همان روز افتتاح که برخی گفتند دادگستری تنها مجوز افتتاح را داده نه مجوز بهرهبرداری را، این خط کارش را شروع کرد.
کمبود واگن، آماده نبودن زیرساختها، ایمنی خط و همچنین فاصله کم ریل قطار با اتوبان در برخی نقاط، مشکل اصلی این پروژه است؛ پروژهای که با وجود همه این ایرادات، بدون سر و صدا، کارش را آغاز کرده است.
12jav.net