2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

غار اصحاب کهف در کجاست + فیلم

غار اصحاب کهف در کدام کشور است؟ آیا محل دقیقه آن مشخص شده است؟

دوات آنلاین -درباره محل غار اصحاب کهف اختلاف نظرهایی وجود دارد. برخی می گویند این غار در ترکیه واقع شده، برخی از کشور عمان نام می برند و برخی از باستان شناسان نیز اعتقاد دارند این غار در کشور اردن است.

 

به عقیده برخی محققان غار اصحاب کهف در کشور اردن واقع شده و همان طور که در فیلم بالا می بینید گردشگران زیادی برای دیدن این غار به آنجا می روند.

 

به نوشته فراررو غار اصحاب کهف در روستای الرجیب در ۷ کیلومتری شرق امان پایتخت اردن واقع شده است. نام باستانی این روستا الرقیم است که با آنچه در قرآن ذکر شده مطابقت دارد.

 

اصحاب کهف جمعی از بزرگان عهد دقیانوس بودند که دین مسیحی داشتند و امپراطور آن زمان با آنها دشمن بود. این گروه در غاری در دل یک کوه مخفی شدند و سال‌ها به خواب رفتند. 

غار اصحاب کهف در کدام کشور قرار دارد

غار اصحاب کهف؛ از ترکیه تا کشور آذربایجان

به اعتقاد برخی غار اصحاب کهف در شهر افسوس در نزدیکی ازمیر ترکیه قرار دارد. در نزدیکی ویرانه‌های باستانی افسوس کوهی به نام ینایرداغ است که در آن غاری قدیمی را خواهید دید، همان غاری که به گفته بسیاری اصحاب کهف در آن به خواب رفتند. این غار بسیار بزرگ است و در آن صدها قبر وجود دارد.

 

به نوشته کجارو برخی باستان‌شناسان غاری را بین دو روستای ابوعلند و رقیم که در فاصله هفت کیلومتری کشور عمان قرار دارد، به‌عنوان غار اصحاب کهف معرفی کرده‌اند. در نزدیکی این غار، یک صومعه قرار دارد که سابقه آن به قرن پنجم می‌رسد. حفاری باستان‌شناسی نشان می‌دهد که با غلبه اسلام بر این منطقه، صومعه به مسجد تبدیل شده است. وجود صومعه به‌عنوان عبادتگاه، سبب می‌شد که این غار، به‌عنوان غار اصحاب کهف در نظر گرفته شود.

 

گروهی دیگر از باستان‌شناسان، غاری را در شهر دمشق در نظر گرفتند و با تحقیقاتی که روی آن انجام داده‌اند، این غار را به‌عنوان غار اصحاب کهف معرفی کردند. علاوه بر این، بعضی نظرات نیز از وجود غار اصحاب کهف در روستایی به نام لواشه خبر می‌دهند. روستای لوشه در غرناطه است، در غار لواشه، بازمانده‌هایی از جسد چند نفر به‌همراه یک سگ، دیده شده است. در نزدیکی غار، بقایای قصر و مسجدی با نام رقیم قرار دارد که در بخش شمال شهر هستند. غاری نیز در کشور آذربایجان است که آن نیز به‌عنوان گزینه‌ای برای غار اصحاب کهف در نظر گرفته‌اند.

 

در برخی کتاب‌ها، از شهری به نام فیلادلفیا سخن به میان آمده است و غار اصحاب کهف در کوه آنجلس در این شهر قرار داشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.