2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بیوگرافی فرشته سرابندی بازیگر نقش مه لقا در سریال تب و تاب

بیوگرافی فرشته سرابندی بازیگر نقش مه لقا در سریال تب و تاب

فرشته سرابندی در سریال تب و تاب نقش مه لقا را بازی کره است. با زندگینامه این هنرمند آشنا شوید.

دوات آنلاین -شخصیت مه لقا در سریال تب و تاب نقش تازه ای است که فرشته سرابندی آن را به تصویر کشیده است. به همین بهانه بیوگرافی این بانوی هنرمند را مرور کرده ایم.

 

شروع بازیگری فرشته سرابندی

فرشته سرابندی اصالتا سیستانی است اما در شیراز به دنیا آمده است. او متولد 14 مرداد سال 1349 است. این هنرمند کار خود را با ساختن فیلم کوتاه در دفتر انجمن سینمای جوانان ایران شروع کرد.

 

سرابندی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در رشته کارگردانی تحصیل کرده اما در این سالها بیشتر به بازیگری مشغول بوده است. این هنرمند بعد از چندین تجربه موفق در تئاتر در سال 1370 با بازی در سریال یک حرف از هزاران به کارگردانی جهانگیر صمیمی فرد وارد به تلویزیون آمد.

فرشته سرابندی بازیگر نقش مه لقا در سریال تب و تاب

فیلم ها و سریال های فرشته سرابندی

فرشته سرابندی در این سالها در 31 فیلم و سریال بازی کرده است.

 

«غول و چراغ جادو»، «شوق پرواز»، «سی‌امین روز»، «صدای پای من» ، «یوسف پیامبر» و «دوردست‌ها» از جمله مهمترین سریال های این بازیگر است. او همچنین قبل از بازی در سریال تب و تاب در مجموعه به رنگ خاک به ایفای نقش پرداخت.

 

از فیلم های سینمایی شاخص که سرابندی در آنها حضور داشته می توان به «بچه‌های آسمان»، «داستان یک شهر»، «ارتفاع پست»، «نسیم وصل»، ، «وقت اضافه»، «تنهایی»، «نخل سوخته»، «شوق پرواز»، «پیچ تند»، «آسمان مال من است»، «دل شوره» و «چرخ فلک» اشاره کرد.

فرشته سرابندی بازیگر نقش مه لقا در سریال تب و تاب

بازی در نقش مه لقا در سریال تب و تاب

سرابندی در گفت و گویی کوتاه با جام جم درباره بازی در نقش مه لقا در سریال تب و تاب توضیحاتی داده است که در ادامه می خوانید:

 

* با وجود این‌که آقای مختاری همسر شماست و کارگردانی و نویسندگی سریال را به‌عهده دارد اما چه ویژگی‌ای در فیلمنامه و نقش مه‌لقا وجود داشت که در این کار حضور پیدا کردید؟

ابتدا قصد ورود به این کار را نداشتم تا این‌که یک‌سری شرایط مهیا شد. البته از فیلمنامه خیلی خوشم می‌آمد و از ابتدای شروع فیلمنامه هم در جریان شخصیت‌ها و قصه‌ها کنار آقای مختاری بودم. فیلمنامه این سریال جزو معدود فیلمنامه‌هایی بود که من واقعا شیفته آن شدم.

 

* زمانی که آقای مختاری مشغول نگارش فیلمنامه بود و شما هم در جریان کار قرار گرفته‌بودید، دوست داشتید شخصیت مه‌لقا را بازی کنید؟

به‌دلیل چالش‌های متفاوتی که این نقش داشت دوست داشتم مه‌لقا را بازی کنم.

 

 *منظورتان چه چالش‌هایی است؟

اولین چالشی که برای من داشت اختلاف سنی‌ای بود که نقش با من داشت. همین موضوع باعث می‌شود تا برای باورپذیرتر شدن نقش از ابزارهایی مثل بیان و فیزیک استفاده کنم. ضمن این‌که تا به حال من چنین نقشی بازی نکرده‌بودم تا مجبور شوم روی بیانم و فیزیکم به گونه دیگری کار کنم. من هر قدمی که برمی‌دارم سن نقشم را در نظر می‌گیرم و همچنین روی بیانم کار می‌کنم. گریم هم به کمکم آمد تا به نقش نزدیک‌تر شوم. چون تجاربی که این نقش دارد را من نداشتم. مثل تجربه عروس و داماد داشتن. بنابراین سعی‌ام را کردم که خودم را در قالب مه‌لقا ببرم تا بفهمم چه حسی دارد و می‌خواهد در موقعیت‌های مختلف چگونه رفتار کند.

 

 *فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین نکات این سریال ، محوریت زنان است؟

بله. به گونه‌ای این سریال زنانه مادرانه است و زن‌ها محوریت داستان هستند. اتفاقا همیشه دنبال متنی بودم که زن‌ها محوریت آن را داشته‌باشند. چون اغلب فیلمنامه‌هایمان چه آنها که خانم‌ها می‌نویسند و چه آنها  که نویسنده‌هایشان آقاست، خیلی مردانه است. تب و تاب اولین فیلمنامه‌ای است که یک درام مادرانه و زنانه است. به نظرم مه‌لقا نماینده طیفی از زنان و مادران ایرانی است.

 

* با وجود خصوصیاتی که این فیلمنامه دارد، پیش‌بینی‌تان از بازخورد مخاطب و به‌خصوص خانم‌ها چیست؟

از آنجا که مه‌ لقا نماینده طیفی از زنان و مادران ایرانی است، تک‌تک شخصیت‌هایی که در این متن هستند، هر کدام به نوعی نماینده زنان جامعه محسوب می‌شوند. از طرفی مخاطبان به‌راحتی می‌توانند با خانواده‌هایی که در این سریال می‌بینند ارتباط برقرار کنند. نکته مهم‌تر این‌که همه شخصیت‌های این سریال خاکستری هستند و همین مساله هم به باورپذیری بیشتر مخاطب کمک می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.