2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چگونه دارچین اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم

چگونه دارچین اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم

دارچین و شبه دارچین چه فرق هایی با هم دارند و راه های تشخیص آن چیست؟

دوات آنلاین -دارچین بعد از فلفل و زردچوبه از پرمصرف‌ترین ادویه‌جات معطر و مطبوعی است که طعم آن ابتدا در دهان ملایم و کمی شیرین و به‌تدریج تند و سوزاننده می‌شود. این ادویه طبع بسیار گرمی دارد. نیرودهنده بوده، از بسیاری داروهای آرام‌بخش بهتر است و به آن والیوم گیاهی می‌گویند.

 

جام جم نوشت: دارچین خاصیت ضددرد، ضدمیکروب، ضدتهوع، ضداسهال، تقویت‌کننده معده و رفع‌کننده نفخ شکم دارد. برای بهره بردن از اثرات این گیاه، چای دارچین بنوشید، یا از چوب یا پودر آن در چای روزانه، شیر، قهوه، آبمیوه یا غلات و کیک صبحانه استفاده کنید و آن را در تهیه غذاهای گوشتی، انواع پلوها و خوراک‌ها به کار ببرید. البته گرم‌مزاجان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند. جالب است بدانید از ویژگی‌های متمایز دارچین و همچنین جوزهندی، زنجبیل، فلفل و مارچوبه این است که از قدیم برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی استفاده می‌شده است.

دارچین اصل و غیراصل چه تفاوت هایی با هم دارند

دارچین اصل و غیراصل

شاید باورتان نشود که چوب دارچین هم اصل و غیراصل دارد. شاید در برخی تبلیغات فضای مجازی یا در مراجعه به برخی عطاری‌ها و ادویه‌فروشی‌ها با نام‌هایی نظیر دارچین کاسیا و سیلان آشنا شده و در عین‌حال تعریف و تمجیدهایی در مورد دارچین کاسیا شنیده باشید اما همچنان مبهوت و سردرگم مانده‌اید که باید چه نوع دارچینی را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه برنج ایرانی اصل را تشخیص بدهیم

 

دارچینی که تا دیروز یک نوع داشت و در واقع پوست زمخت تنه درختی خاص بود، حالا گونه‌ای دیگر هم دارد که شاید عطر و بوی آن تندتر و قوی‌تر از دارچین همیشگی است.  درحقیقت مدتی است نوعی دارچین که شباهت زیادی به دارچین اصل دارد در بازار مشاهده می‌شود. این نوع شبه‌دارچین از پوست درختی که منشأ  آن از چین است، تهیه می‌شود و به همین دلیل به آن دارچین چینی یا دارچین کاسیا گفته می‌شود.

 

پوسته‌ای رولی شکل دارد و رنگ آن قهوه‌ای تیره و پوسته آن سفت و ضخیم‌تر از دارچین اصل است و کیفیت پایین‌تر و قیمت ارزان‌تری دارد. اما دارچین اصل از پوسته درختی خاص در منطقه سریلانکا یا نواحی هند به‌دست می‌آید که به آن دارچین هندی یا سیلان هم گفته می‌شود.

 

با توجه به این‌که ترکیبات موثره و روغنی اسانس دارچین کاسیا در مقایسه با دارچین اصل سیلان بسیار بیشتر است، دارچین کاسیا عطر تندتر و قابض‌تری دارد.

 

در همین زمینه: چگونه گلاب اصل و تقلبی را تشخیص بدهیم

 

هر دو این دارچین ‌ها اثرات سلامت‌بخش داشته و در کنترل قندخون و دیابت می‌توانند اثرگذار باشند اما نکته مهم این‌که در دارچین کاسیا نوعی ترکیب سمی به نام کومارین وجود دارد که میزان این ترکیب در دارچین اصل سیلان بسیار اندک و ناچیز است و مشخص شده که این ماده سمی در جوندگان سبب آسیب کبدی و کلیوی و در برخی موارد سبب سرطان شده‌ است.

 

لازم است بدانید خوردن روزانه یک تا دو قاشق چایخوری از دارچین کاسیا برای بدن خطرناک و توصیه بر این است که اگر مصرف روزانه دارچین شما بالاست، حتما از دارچین سیلان استفاده کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.