2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چکار کنیم سیب زمینی سرخ کرده ترد و رستورانی شود

چکار کنیم سیب زمینی سرخ کرده ترد و رستورانی شود

فوت و فن های ترد شدن سیب زمینی سرخ کرده را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که رستوران ها و فست فودها چکار می کنند که سیب زمینی سرخ کرده شان اینقدر ترد و خوشمزه می شود. فوت و فن این کار در ادامه توضیح داده شده است.

 

اول اینکه حتما از سیب زمینی های درشت استفاده کنید و برای هر 2 عدد سیب زمینی نصف قاشق چای‌خوری نمک و فلفل سیاه بریزید.

سیب زمینی سرخ کرده را چطور مثل رستوران ها درست کنیم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

خراسان نوشت: ابتدا سیب زمینی ها را  پوست می کنیم،می شوییم و به صورت بلند و یک‌اندازه خلالی می‌کنیم. در یک قابلمه آب را جوش ‌می‌آوریم و یک قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه‌ می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: دستور تهیه سیب زمینی و ژامبون و پنیر

 

سپس سیب‌زمینی‌های خلالی را داخل قابلمه آب جوش می‌ریزیم و بعد از 5دقیقه آبکش می‌کنیم و روی یک دستمال حوله‌ای تمیز می‌چینیم تا سریع تر خشک ‌شوند.

 

سیب‌زمینی‌ها را داخل ظرفی می ریزیم و نمک و فلفل را به آن اضافه‌ می‌کنیم.

 

 در این مرحله داخل یک ظرف گود مقداری روغن مخصوص سرخ‌کردنی می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا کاملا داغ شود و قل ‌بزند. اکنون وقت اضافه ‌کردن سیب‌زمینی‌هاست.

 

پس از 5 دقیقه سیب‌زمینی‌ها را از روغن خارج می‌کنیم و روی توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان خارج‌ شود.

 

 سپس یک بار دیگر سیب‌زمینی‌ها را داخل روغن با حرارت بسیار بالا سرخ می کنیم تا خشک و طلایی شوند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سیب زمینی‌های بیرون، خشک و کرانچی می‌شوند همین حرارت بالای روغن و سرخ‌ کردن در دو نوبت است.

 

پس از این که سیب‌زمینی‌ها سرخ‌ شدند آن ها را مجدد داخل توری فلزی می‌ریزیم تا روغن اضافی‌شان خارج ‌شود و در پایان با سس دلخواه سرو می‌کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.