2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
نقدی بر سریال رهایم کن؛ یک عاشقانه عجیب

نقدی بر سریال رهایم کن؛ یک عاشقانه عجیب

اگر بیننده سریال رهایم کن هستید خواندن این نقد خالی از لطف نیست.

دوات آنلاین -سریال رهایم کن مجموعه ای جذاب با داستانی عاشقانه است که وقایع آن قبل از انقلاب رخ می دهد و ما همگام با ماجرهای سریال با فضای آن دوران و شرایط اجتماعی آن زنان بیشتر آشنا می شویم.

عکسی از سریال رهایم کن

ابتذال و فساد در سریال رهایم کن

ایسکانیوز نوشت: سریال رهایم کن در واقع، نمایشی شفاف از ابتذال و فساد سیستماتیک در ایران قبل از انقلاب ارائه داده است.

این سریال روایت خانواده‌ای است که در مسیر اتفاقاتی ناگهانی و تلخ، سرنوشتی عجیب پیدا می‌کنند؛ محسن تنابنده، مهدی حسینی نیا، هدی زین العابدین، هوتن شکیبا، یوسف تیموری، آزاده صمدی، حسن معجونی از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که رویدادهای اصلی آن در روستایی در حاشیه تهران و در جوار یک معدن رخ می‌دهد. مروری بر حوادث تاریخی دهه پنجاه و تهران قدیم از جمله وجوه ممیزه این سریال است که در روزهای پایانی بهمن، در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

«رهایم کن تابلوی فلاکت مردمی است که هیچ ملجا و پناهی نداشتند و عمر خود را در بیچارگی و تبعیض آشکار گذراندند؛ تاریخ تلخ کشوری بزرگ با جوانانی مستعد، که در دورانی سیاه، حسرت و حقارت را زندگی می‌کرد... تاریخ تلخ مردمانی مظلوم که طعم خوش زندگی را نچشیدند و در بلبشوی رهاشدگی کشور، گاه همرنگ حاکمان شدند و برای بقا به جان هم افتادند.

عکسی از سریال رهایم کن

تاخیر در سریال رهایم کن

اگرچه قصه این سریال با پیرنگ‌های متنوع از قاب‌های زندگی در دوران پهلوی، در مسیر عاشقانه‌ای عجیب رقم می‌خورد، اما باید منتظر ماند و دید آیا تماشاگر شبکه نمایش خانگی، از سال‌های نه چندان دور روایت داستان، استقبال می‌کند یا خیر؟

البته باید عنوان کرد؛ شهرام شاه حسینی که به ساخت اثری با اتمسفر نوستالژیک مسلط است،  توانست حس و حال خوبی ایجاد کند.

اما موتور داستان به خاطر تعدد شخصیت ها دیر روشن می شود و هنوز با گره اصلی طرف نیستیم. فقط باید به معماهایی که طرح شده مثل گم شدن یک کارگر، نبود همسر حاتم، سرنوشت ازدواجش با پرستار بچه و … اعتماد کنیم که با بسط آن ها داستان وارد خط جذابی شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.