2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ایده هایی برای تزئینات داخلی با دیوار سبز مصنوعی

ایده هایی برای تزئینات داخلی با دیوار سبز مصنوعی

گرین وال یا دیوار سبز مصنوعی، یکی از جدیدترین تکنیک‌های طراحی دکوراسیون است که به‌تازگی بسیار ترند شده و به‌عنوان باغ عمودی هم شناخته می‌شود.

دوات آنلاین -گرین وال یا دیوار سبز مصنوعی، یکی از جدیدترین تکنیک‌های طراحی دکوراسیون است که به‌تازگی بسیار ترند شده و به‌عنوان باغ عمودی هم شناخته می‌شود. در این تکینک، یکی از دیوار‌های محیط خانه یا محیط کار را با گیاهان مصنوعی سبز و زیبا می‌پوشانند و فضایی بی‌نظیر و بانشاط می‌سازند. مزیت گرین وال مصنوعی نسبت به گرین وال طبیعی، این است که دیگر از دردسر‌های نگه‌داری گیاهان طبیعی و نگرانی بابت خراب‌شدن آن‌ها خبری نخواهد بود!

 

گرین وال یک تکنیک جذاب، خاص و دوست‌داشتنی است که به شما کمک می‌کند فضای منزل یا محل کار خود را به محیطی زیبا و دلنشین تبدیل کنید، ازهمین‌رو ما در این مطلب تصمیم داریم ایده‌هایی برای استفاده از این تکنیک به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید!

 

1. یک فضای سبز در بالکن ایجاد کنید

امروزه که اکثر خانه‌ها آپارتمانی شده‌اند و خبری از حیاط‌های سرسبز و دلباز قدیمی نیست، به‌سختی می‌توان محلی برای آرامش و ریلکس کردن در خانه پیدا کرد. شما می‌توانید با تبدیل بالکن خود به یک فضای سبز و زیبا، فضایی دنج، دلنشین و زیبا در منزل خود بسازید و ساعاتی از روز را در این فضا آرامش بگیرید.

 

گرین وال راه خوبی برای تزیین دیوار و نرده‌های بالکن است که هم نمایی زیبا به آپارتمان شما می‌دهد و هم بالکن را به فضایی قابل استفاده و کاربردی در منزلتان تبدیل می‌کند. می‌توانید از ترکیب چمن مصنوعی و چند گلدان طبیعی یا مصنوعی، به همراه یک میز و صندلی چوبی زیبا در بالکن استفاده کرده و یک محیط دنج برای مطالعه، نوشیدن یک قهوه و لذت بردن از هوای آزاد برای خود ایجاد کنید.

 

2. فنس­‌های بی‌روح را سرسبز کنید

فنس‌ها یکی از ابزار‌هایی هستند که برای کاربرد‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما گاهی ناچار می‌شوید از این سیم‌های فلزی با ظاهر نه‌چندان زیبایی که دارند استفاده کنید. دیوار سبز مصنوعی یکی از بهترین ترفند‌هایی است که شما می‌توانید از آن برای کاور کردن ظاهر زشت و بی‌روح فنس‌هایی که دور حیاط یا باغچه خود کشیده‌اید کمک بگیرید. به کمک این ایده، نه تنها از وجود فنس دور باغچه یا محوطهٔ خانهٔ خود ناراحت نمی‌شوید، بلکه وجود فضایی سبز دور تا دور این محیط شما را به وجد می‌آورد.

 

3. از گرین وال مصنوعی برای تزیین آشپزخانه استفاده کنید

خیلی از متخصصان طراحی دکوراسیون، آشپزخانه را قلب خانه می‌دانند. شما ممکن است ساعات زیادی از روز را در محیط آشپزخانه سپری کنید، ازهمین‌رو بهتر است دکوراسیون این بخش از منزل خود را طوری طراحی کنید که با حضور در محیط آشپزخانه، انرژی بیشتری پیدا کرده و احساس شادابی و سرزندگی داشته باشید.

 

استفاده از دیوار سبز یکی از بهترین‌ ایده‌هایی است که به شما کمک می‌کند آشپزخانه خود را شاداب و باطراوت کرده و از حضور در آن لذت ببرید. تزیین پیشخوان و اپن آشپزخانه، تزیین دیواری که پنجرهٔ آشپزخانه را دربر گرفته‌است، تزیین دیوار بین کابینت‌ها و... ازجمله بهترین ایده‌ها برای استفاده از دیوار سبز در آشپزخانه است.

دیوار سبز مصنوعی

4. بخشی از دیوار اتاق نشیمن را سبز کنید!

یکی دیگر از‌ ایده‌ها برای استفاده از دیوار سبز مصنوعی، به‌کار بردن آن در دکوراسیون داخلی منزل و در بخش فضای نشیمن شماست. این تکنیک به شما امکان می‌دهد فضایی همیشه سبز داخل منزل خود ایجاد کرده و جلوه‌ای از طبیعت را روی یکی از دیوار‌های منزلتان منعکس کنید.

 

شما می‌توانید همهٔ دیوار پشت تلویزیون، پشت کاناپه یا پشت شومینه را با دیوار سبز بپوشانید و این بخش‌ها را به نقطهٔ کانونی منزل خود تبدیل کنید. یا این‌که فقط بخش‌هایی از دیوار‌ها را با گرین وال‌های مصنوعی تزیین کنید. به‌تازگی قاب عکس‌هایی در بازار ترند شده که داخل آن‌ها گرین وال وجود دارد و استفاده از یک یا چند نمونه از این قاب عکس‌ها هم می‌تواند‌ ایدهٔ جالبی برای تکمیل دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی شما باشد.

 

5. محیط اتاق‌خواب‌تان را جذاب‌تر کنید

اتاق‌خواب جایی است که شما در آن استراحت می‌کنید و آرامش می‌گیرید، به همین دلیل بدیهی است که همواره به دنبال روش‌هایی برای تزیین اتاق‌خواب خود به بهترین شکل ممکن باشید. یکی از این روش‌ها، کمک گرفتن از دیوار سبز مصنوعی است. گرین وال‌ها می‌توانند فضای اتاق شما را بسیار دلنشین و آرامش‌بخش کرده و آن را به محیطی امن برای استراحت کردن شما تبدیل کنند.

 

شما می‌توانید روی دیوار پشت تخت، دیوار مقابل تخت، دیوار پشت میز کار یا هر بخش از اتاق‌خواب‌تان که مایل بودید، گرین وال‌های زیبایی کار کنید و از تفاوتی که در دکوراسیون اتاق‌تان ایجاد می‌شود لذت ببرید. همچنین می‌توانید کتابخانهٔ خود را با گرین وال بپوشانید و با این کار، یک گوشه از اتاق‌خواب خود را به محیطی بی‌نظیر برای مطالعه و ریلکس کردن تبدیل کنید.

 

6. از دیوار سبز برای پارتیشن‌بندی منزل کمک بگیرید

یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین ایده‌ها برای استفاده از دیوار سبز مصنوعی، پارتیشن‌بندی بخش‌های مختلف فضاست. اگر فضای بزرگی در منزل یا محل کار خود دارید و می‌خواهید بیشترین استفاده را از این فضا داشته باشید، می‌توانید به کمک گرین وال‌های مصنوعی آن را پارتیشن‌بندی کنید. این روش نسبت به بسیاری از روش‌های دیگری که برای پارتیشن‌بندی استفاده می‌شود خلاقانه‌تر بوده و به شکل جالبی سرسبزی و طراوت را به محیط شما دعوت می‌کند.

 

با انجام این‌ ایده، درواقع با یک تیر دو نشان می‌زنید: هم از فضا استفاده بهتری می‌کنید و هم یک طراحی دکوراسیون بی‌نظیر دارید!

 

7. استفاده در پاسیو

اگر به گل و گیاهان علاقه دارید و حتی در منزل خود بخشی به‌عنوان پاسیو ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از گرین وال‌های مصنوعی استفاده کرده و این بخش از منزل‌تان را سرسبزتر و زیباتر کنید. با این کار، تمام بخش‌های پاسیوی شما پوشیده از برگ‌های سبز و درخشان شده و به یک تکه از بهشت در منزل‌تان تبدیل می‌شود!

دیوار سبز مصنوعی

جمع‌بندی

استفاده از دیوار سبز مصنوعی به شما کمک می‌کند با کمترین هزینه و بدون نیاز به دردسر‌هایی مثل کوددهی، آبیاری، سمپاشی، تعویض خاک و... فضای منزل یا محیط کار خود را بسیار بانشاط و جذاب کنید. به کمک‌ ایده‌های عنوان‌شده در این مطلب، شما می‌توانید از این تکنیک استفاده کرده و از نتیجهٔ کار در دکوراسیون خود شگفت‌زده شوید!

 

ایده‌های بیشتر و نمونه کار‌های انجام شده را در دنیای چمن ببینید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.