2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مراحل نصب دیوار سبز مصنوعی

مراحل نصب دیوار سبز مصنوعی

یکی از ایده‌های مدرن و جدیدی که در بسیاری از منازل و محیط‌های کاری برای تغییر دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث ایجاد فضایی دلنشین، زیبا و جذاب می‌شود، نصب دیوار سبز مصنوعی است‌. به دیوار سبز مصنوعی، چمن مصنوعی دیواری، باغ عمودی و گرین وال مصنوعی نیز گفته می‌شود.

دوات آنلاین -یکی از ایده‌های مدرن و جدیدی که در بسیاری از منازل و محیط‌های کاری برای تغییر دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث ایجاد فضایی دلنشین، زیبا و جذاب می‌شود، نصب دیوار سبز مصنوعی است‌. به دیوار سبز مصنوعی، چمن مصنوعی دیواری، باغ عمودی و گرین وال مصنوعی نیز گفته می‌شود. همه انسان‌ها به طور ذاتی علاقه خاصی به گل‌ها و گیاهان دارند و در بیشتر مواقع برای افزایش زیبایی محیط زندگی و محل کار خود، از گل‌ها و گیاهان مختلف استفاده می‌کنند. با توجه به این که رشد و پروش گیاهان و گل‌ها بر روی دیوار اغلب امکان‌پذیر نیست، نصب گرین وال مصنوعی یکی از راهکارهای مفید برای زیباسازی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. دیوار سبز مصنوعی دیگر مانند دیوار سبز طبیعی نیازی به آبیاری، کودهی، هرس، سمپاشی و تعویض خاک ندارد. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها، مزایا و مراحل نصب دیوار سبز مصنوعی توضیح دهیم.

 

گرین وال یا دیوار سبز مصنوعی چیست؟

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین طراحی‌های دکوراسیون، که برای تزئین‌کردن دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل کاربرد راحت و نگهداری بی‌دغدغه، با استقبال زیادی بین مردم مواجه شده‌است، گرین وال مصنوعی یا دیوار سبز مصنوعی نام دارد. به رشد عمودی گیاهان طبیعی دیوار سبز می‌گویند؛ اما در بسیاری از منازل و مکان‌های دیگر، به دلیل عدم وجود نور کافی، امکان رشد گیاهان طبیعی وجود ندارد و نصب دیوار سبز مصنوعی جایگزین خوبی به جای گیاهان طبیعی است. البته در مکان‌هایی که نور کافی هم وجود دارد، نگهداری از دیوارهای سبز طبیعی و رشد عمودی گیاهان، دردسرهای خاص خود را دارد و اکثر افراد ترجیح می‌دهند که از گرین وال‌های مصنوعی استفاده کنند. از دیوارهای سبز مصنوعی در محیط‌های مختلف به عنوان دیوار جداکننده هم استفاده می‌شود‌. از مهم‌ترین دلایل استقبال مردم از دیوارهای سبز مصنوعی، می‌توان به راحت‌بودن مراحل نصب و اجرای دیوار سبز مصنوعی اشاره کرد. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این متریال بیشتر برای نصب روی دیوار چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در بیشتر پروژه‌های مسکونی، مراکز خرید، پاساژها، دفاتر کار دولتی و خصوصی، پارک‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، تالارها، هتل‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و غیره از دیوارهای سبز مصنوعی استفاده می‌شود‌. در واقع می‌توان گفت که انواع مختلف گرین وال در هر مکانی با هر مساحتی قابل استفاده‌ است و هیچ گونه محدودیتی ندارد.

 

نصب دیوار سبز مصنوعی در منزل یا محل کار چه مزایایی دارد؟

نصب گرین وال مصنوعی در منزل یا محل کار مزایای مختلفی به همراه دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد‌:

 

راحت بودن مراحل نصب و جا‌به‌جایی

نصب دیوار سبز مصنوعی بر روی دیوارهای منزل یا محل کار بسیار راحت است و به سرعت انجام می شود‌. راحت بودن مراحل نصب این نوع دیوار را، می‌توان به عنوان یکی از مزایای بسیار مهم در نظر گرفت. پنل‌های این دیوار مصنوعی را مدتی پس از نصب می‌توان به راحتی از روی دیوارها جدا و بر روی دیوار دیگری نصب کرد.

 

نصب گرین وال مصنوعی

کاهش دادن استرس و نگرانی

نصب گرین وال مصنوعی در منزل و محیط کار، تاثیر به‌سزایی در کاهش استرس و نگرانی افراد دارد. به طور کلی رنگ سبز جزو رنگ‌های آرامش‌بخش است و استفاده از گیاهان مصنوعی نیز همانند گیاهان طبیعی با زیباسازی محیط پیرامون، به افزایش آرامش و کاهش استرس کمک زیادی می‌کند.

 

از بین بردن ناهنجاری‌های موجود روی دیوار

بعضی از دیوارها دارای ناهمواری و پستی و بلندی هستند و دچار ترک خوردگی شده‌اند، با نصب دیوار سبز مصنوعی می‌توان تمام ناهنجاری‌های موجود در روی دیوار را پوشش داد. دیوارهای سبز مصنوعی طرح پیچک، دارای ظاهری زیبا و کاملا طبیعی هستند و انعطاف بالایی دارند. در بسیاری از منازل یا مکان‌های اداری برای از بین بردن مشکل دیوارهایی که ظاهر نامناسب دارند، از گرین وال مصنوعی استفاده می‌شود.

 

نحوه نصب دیوار سبز مصنوعی به چه صورت است؟‌

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله هم اشاره کردیم، مراحل نصب و اجرای دیوار سبز مصنوعی بسیار ساده و راحت است‌ و با استفاده از تجهیزات و ابزارهای ساده‌ای مانند چسب، پیچ، میخ، قیچی و غیره انجام می‌شود‌. قبل از نصب دیوار سبز مصنوعی، ابتدا باید دیوار مورد نظر را اندازه‌گیری کنید و سپس همه برآمدگی‌ها و ایرادهای روی آن را برطرف سازید. تمیزکردن دیوار به عنوان محل اجرای دیوار سبز مصنوعی، از اهمیت زیادی برخوردار است. پنل‌های گرین وال باید به صورت دقیق و طبق اندازه دیوار برش داده شوند. در مرحله بعدی، سطح دیوار باید با استفاده از چسب پوشش داده شود و پنل‌ها روی آن نصب گردد. برای محکم‌‌شدن اتصال دیوار سبز با دیوار، از پیچ یا میخ استفاده می‌شود. اگر قصد دارید گرین وال مصنوعی را روی نرده یا فنس نصب کنید، این کار را با استفاده از سیم مفتولی فلزی دارای روکش سبز پلاستیکی انجام دهید. همه افراد با کمترین مهارت فنی نیز قادر هستند که مراحل نصب دیوار سبز مصنوعی را با موفقیت پشت سر بگذارند. در بسیاری از مکان‌ها برای افزایش جلوه و زیبایی این نوع دیوار، از نورپردازی‌هایی به رنگ زرد و سفید استفاده می‌شود.برخی از افراد گمان می‌کنند که پنل‌های گرین وال فقط برای نصب روی دیوارهای محیط داخلی منزل یا محل کار طراحی شده‌اند، در حالی که امکان اجرای دیوار سبز مصنوعی در نمای بیرونی ساختمان‌ها نیز وجود دارد و باعث جذابیت بیشتر نمای بیرونی می‌شود. پنل‌های گرین وال مصنوعی در برابر گرما، سرما و اشعه خورشید از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و مدت‌ها بدون تغییر، با کیفیت اولیه خود باقی می‌مانند.

نصب دیوار سبز مصنوعی چگونه است

خرید گرین وال مصنوعی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان مسکونی، اداری یا تجاری خود را با استفاده از گرین وال مصنوعی تغییر دهید، برای خرید این پوشش تزئینی زیبا با قیمت مناسب به دنبال فروشگاه‌های اینترنتی معتبر باشید. این محصول به دلیل مصنوعی بودن، به نور خورشید، آبیاری، سم‌پاشی یا نگهداری نیازی ندارد، در داخل آن هیچ نوع آفت یا حشره‌ای مشاهده نمی‌شود، نصب بسیار راحت و بی‌دردسری دارد، دارای قابلیت شستشو و نظافت است و هزینه خرید و نصب آن بسیار مقرون به صرفه‌ است. در این مقاله ویژگی‌ها، مزایا و مراحل نصب دیوار سبز مصنوعی یا همان گرین وال مصنوعی را توضیح دادیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده‌باشید. برای مشاهده انواع گرین وال مصنوعی به gamantj.com مراجعه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.