2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
خلاصه داستان و بازیگران فیلم عطرآلود + بازیگران

خلاصه داستان و بازیگران فیلم عطرآلود + بازیگران

همه آنچه درباره فیلم عطرآلود باید بدانید در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -عطرآلود فیلمی به کارگردانی هادی مقدم دوست است که حتما ارزش دیدن را دارد. این فیلم ملودرام چالش‌های زندگی یک زوج را محور داستان خود قرار داده است.

عکسی از فیلم عطرآلود

خلاصه داستان فیلم عطرآلود

به نوشته فیلیمو در خلاصه داستان عطرآلود آمده است: فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.

 

فیلم عطرآلود به قلم حسین حسنی یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

 

بازیگران فیلم عطرآلود

مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی در این فیلم بازی کرده اند.

عکسی از فیلم عطرآلود

نقد فیلم عطرآلود

سید اصغر نوربخش در نقدی درباره این فیلم در ایرنا نوشت: بالاخره مرگ، از یک دری وارد می شود که ما انتظارش را نمی کشیم. شاید مرگ، مثل بوی عطری ست که در هوا جاری می شود و ما نمی بینیم اش، به جز آنها که با دماغ شان می بینند.

 

«عطرآلود» فیلم تازه هادی مقدم دوست، تقریبا چنین فضایی را می خواهد برای مخاطب اش، تصویر کند. اثر او در آخرین سانس روز سوم جشنواره چهل و یکم فیلم فجر، اکران شد. فیلمی با موضوع عطر و عشق و مرگ. داستان جوانی به نام «علی رزاقی» (مصطفی زمانی) است که عطرسازی می کند و در این مسیر، با چالش های بسیاری روبرو می شود. صحنه نخست فیلم، در خیابان بارانی شروع می شود. «علی» می خواهد داروی سقط تهیه کند.

 

کتابی نوشته است با عنوان «آنچه با دماغ می بینی». از همان نخست ماجرا، متوجه می شویم که با شخصیتی خلاق، غیرمعمول و ماجراجو سر کار خواهیم داشت. مقدم دوست که خود سابقه نوشتن فیلم های درخشان و ماندگاری همچون «بی پولی» را در کارنامه اش دارد، این بار برای نوشتن فیلمنامه از «حسین حسنی» کمک گرفته که تجربه نوشتن یک سریال را در کارنامه دارد. اما فضای حاکم در فیلم، شباهت بسیاری به نوشته های خود مقدم دوست دارد. می شود دگره ای از «بی پولی» را در آن دید که از یک چشمه زلال، نشأت می گیرد. یا تفسیری از این شعر سهراب سپهری که: «و همه می دانیم ریه های لذت، پر اکسیژن مرگ است».

 

سراسر فیلم، پر از تنش ها و بحران های مختلف است که مخاطب را از یکنواختی و خستگی و فیلم های شاعرانه خلاص می کند با این حال، شاعرانگی در آن موج می زند. ضمن آنکه خوشبختانه با هوشمندی از جلوه های ویژه بصری و تکنیک های دیگری تصویری همچون انیمیشن، افترافکت و ویژوال افکت، استفاده کرده است که همه اینها بر غنای فیلم او اضافه می کند.

 

اما یک نکته ای که قابل نقد است و مربوط به همه فیلم ها می شود، استفاده منفی از بارش باران است. معمولا فضایی دلگیرکننده، نگران کننده و غمگینانه مدنظر فیلمسازان در بهره مندی از باران است. در حالی که به لحاظ نشانه شناسی، باران ماهیت زایندگی و آبادانی دارد و می باید که مخاطب از این مفاهیم، بهره های مثبت اندیشانه ببرد. اما معمولا چنین نیست و در فیلم مقدم دوست نیز، چنین فضایی وجود دارد.

 

«عطرآلود» فیلمی است که می شود دوباره دیدش و از برجستگی های کار که حاصل تجربه و اندیشه ورزی هادی مقدم دوست است، بیشتر بهره گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.