2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
نقد سریال آکتور؛ متفاوت و جذاب

نقد سریال آکتور؛ متفاوت و جذاب

سریال آکتور چه ویژگی هایی دارد و آیا می تواند مجموعه ای موفق در شبکه نمایش خانگی باشد؟ نقدی بر این سریال را بخوانید.

دوات آنلاین -اولین سریال نیما جاویدی به نام سریال آکتور که مرحله تصویربرداری آن در سکوت خبری سپری شده بود، منتشر شده است. این سریال قصه زندگی دو بازیگر بی‌پول تئاتر را روایت می‌کند که یک پیشنهاد کاری به آن‌ها، سرآغاز تغییر و تحولاتی در زندگی‌شان می‌شود. دومین ساخته سینمایی جاویدی یعنی فیلم تحسین شده «سرخ‌پوست»، باعث شد توقعات از «آکتور» بالا برود.

عکسی از سریال آکتور

شخصیت‌های اصلی سریال آکتور

خراسان نوشت، قصه سریال آکتور درباره دو دوست به نام «علی» (احمد مهرانفر) و «مرتضی» (نوید محمدزاده) است که بازیگران توانمند تئاتر هستند، اما به ناچار و برای کسب درآمد، هنرشان محدود به نقش بازی کردن در جشن‌ها و مراسم ‌افراد ثروتمند برای غافلگیر کردن فرد مورد علاقه‌شان شده است. قسمت اول «آکتور» غافلگیرکننده آغاز شد و دو شخصیت اصلی سریال بسیار خوب و جذاب معرفی شدند. قصه با ترسیم چند موقعیت، مخاطب را با هنر «علی» و «مرتضی» در بازیگری، روش آن‌ها برای کسب درآمد، درگیری‌شان با فقر و مشکلات مالی و روحیات این دو رفیق آشنا و تماشاگر را با آن‌ها همراه کرد. فعلا در شروع سریال بیشتر شاهد معرفی شخصیت‌های اصلی بودیم و آن پیشنهادی که زندگی آن‌ها را متحول می‌کند و خط اصلی قصه را تشکیل می‌دهد، هنوز مطرح نشده، اما اتفاقاتی که در قسمت اول رخ داد، به اندازه کافی ظرفیت داشت تا مخاطب را درباره زندگی «علی» و «مرتضی» و سرنوشت آن‌ها کنجکاو کند.

عکسی از سریال آکتور

فضای متفاوت آکتور

یکی از ویژگی‌های سریال که اشتیاق تماشای آن را در مخاطب ایجاد می‌کند، سوژه جدید و فضای متفاوت سریال آکتور است. خفت‌گیری توسط «علی» و «مرتضی» در ابتدای قصه، تمرین تئاتر آن‌ها در سالن نمایشی که محل زندگی آن‌هاست، نقشه این دو دوست در عطرفروشی برای فریب دادن «سارا» دختری که «علی» به او علاقه مند است و پیشنهاد کاری جدید آن‌ها در پایان قصه، هرکدام مانند یک «نمایش» هستند که در جریان زندگی شخصیت‌ها، توسط این دو بازیگر اجرا می‌شود. به این ترتیب مخاطب مدام با ماجراهای جدید در زندگی «علی» و «مرتضی» و چهره متفاوت آن‌ها با گریم‌های مختلف، روبه‌رو خواهد شد. «آکتور» کمدی نیست، اما در قسمت اول شاهد چند اتفاق شیرین و بامزه و شوخی‌های ظریفی در سریال بودیم، بنابراین با یک مجموعه کاملا جدی و تلخ طرف نیستیم.

 

بازی خوب مهرانفر و چهره جدید برق‌نورد

نوید محمدزاده و احمد مهرانفر بازیگران اصلی «آکتور» هستند و علاوه بر آن‌ها، چهره‌های دیگری مانند هستی مهدوی‌، گلاره عباسی، هانیه توسلی، هومن برق‌نورد، مهراوه شریفی‌نیا و سها نیاستی بازیگر جوانی که با فیلم «سال دوم دانشکده من» شناخته شد نیز در سریال ایفای نقش کرده‌اند. نوید محمدزاده پس از «قورباغه» برای دومین‌ بار با «آکتور» به نمایش خانگی آمده است و بازی او در نقش «مرتضی» که شخصیت آرامی دارد، در لحظاتی یادآور بازی‌اش در سریال «قورباغه» بود، اما نقش یک بازیگر بااستعداد و تئاتری با تصویری که در خارج از قصه از او داریم، هماهنگ و برای مخاطب باورپذیر است. احمد مهرانفر پس از تجربه حضور در چند سریال کمدی نه چندان پربیننده و تجربه ناکام «جادوگر»، حالا با سریال آکتور فرصت ایفای نقش متفاوتی را پیدا کرده است.

 

هرچند که گفتیم شخصیت «علی» شیرینی‌هایی دارد، اما در مقایسه با دیگر نقش‌های کمدی این بازیگر، شخصیت جدی‌تری است و رگه‌هایی از کمدی در آن وجود دارد. مهرانفر توانسته است به خوبی از پس ایفای این نقش برآید و عملکرد او بیشتر از نوید محمدزاده به چشم بیاید. هومن برق‌نورد نیز که با گریم متفاوت و چهره جدیدی در «آکتور» ظاهر شده، حضور غافلگیرکننده‌ای در سریال دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.