2024/10/23
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان
پیشنهادات ما
نقد فیلم چپ، راست؛ کمدی نه چندان راضی کننده

نقد فیلم چپ، راست؛ کمدی نه چندان راضی کننده

فیلم کمدی چپ، راست چرا چندان راضی کننده نیست و چه نقدهایی بر آن وارد است؟

دوات آنلاین -فیلم چپ، راست مدتی توقیف بود تا یانکه بالاخره دو سال بعد از ساخت آن، اکران شد اما این کمدی راضی کننده به نظر نمی رسد. نقدی بر این فیلم را بخوانید.

 

موضوع تکراری فیلم چپ، راست

مائده کاشیان در خراسان نوشت: قصه فیلم چپ، راست درباره دو زوج از دو جناح مختلف سیاسی است که با یکدیگر رابطه خوبی ندارند، اما اعتراف یک پرستار درباره خطایی که هنگام تولد فرزندان این زوج‌ها مرتکب و باعث شده نوزادان آن‌ها با یکدیگر جابه جا شوند، هم‌زیستی اجباری را نصیب آن‌ها می‌کند و به این ترتیب در ادامه شاهد بالا گرفتن اختلافات میان دو خانواده و رقابت و لجبازی آن‌ها بر سر به کُرسی نشاندن حرف خود هستیم.

 

سوژه جابه جایی فرزند دو خانواده و زندگی اجباری آن‌ها در کنار یکدیگر، تکراری است و جناح سیاسی متضاد این دو زوج نیز کمک زیادی به پرداخت جدید از این موضوع تکراری نکرده است. قصه به سرعت آغاز می‌شود، اما فیلم تقریبا تا نیمه کُند پیش می‌رود و مخاطب را سرگرم نمی‌کند. از نیمه دوم با آغاز ماجراهای جدید، روایت فیلم سریع‌تر و پرماجراتر است. «چپ، راست» پایان‌بندی راضی‌کننده‌ای هم ندارد و در انتها، سر و ته قصه به صورت سرسری و غیرمنطقی به هم می‌آید.

عکسی از فیلم چپ راست

آیا فیلم چپ، راست خنده دار است؟

همان طور که در آثار قبلی محمدی نیز دیده‌ایم، بخش زیادی از شوخی‌های «چپ، راست» بر شوخی‌های کلامی تکیه دارد، سهم شوخی‌های منشوری و دو پهلو نیز در فیلم کم نیست. تفاوت زوج‌ها از دو جناح سیاسی مختلف، با شوخی‌های ساده و دم دستی نمایش داده می‌شود.

 

فیلم چپ، راست سعی می‌کند با نشان دادن افراط زوج اصولگرا در مواضع‌شان و کَل کَل هر دو جناح بر سر موضوعاتی مانند حجاب، گوش دادن موسیقی و سبک تربیت فرزند، مخاطب را بخنداند، اما شوخی‌های سطحی فیلم چندان بامزه نیستند و معدود لحظات آن تماشاگر را به خنده وامی‌دارد.

عکسی از فیلم چپ راست

نگاهی به بازی بازیگران در فیلم چپ، راست

پیمان قاسمخانی و رامبد جوان بازیگران اصلی «چپ، راست» هستند که به ترتیب نقش «اصلان دهقان» کارشناس سیاسی اصلاح طلب و «بشیر کشاورز» کارشناس سیاسی اصولگرا را برعهده دارند. ویشکا آسایش و سارا بهرامی نیز نقش همسران این دو کاراکتر را ایفا کرده‌اند. سارا بهرامی، ویشکا آسایش و پیمان قاسمخانی بازی متوسطی در فیلم چپ، راست دارند، اما رامبد جوان در نقش اصولگرای تندرو و متعصب فیلم، بازی اغراق‌شده‌ای دارد. او که در این نقش به صورت نوک زبانی صحبت می‌کند، لحن متفاوتی دارد اما هیجان بیش از اندازه در کلام و حرکاتش، باعث شده نتیجه کار او تصنعی و اغراق‌آمیز باشد. به این ترتیب بازی بازیگران «چپ، راست» امتیازی برای آن محسوب نمی‌شود و این فیلم در کارنامه ستاره‌هایش جایگاه ویژه‌ای پیدا نمی‌کند.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.