2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نفیسه روشن؛ از روزهای به یادماندنی تا نقش آمنه در سریال گیلدخت

نفیسه روشن؛ از روزهای به یادماندنی تا نقش آمنه در سریال گیلدخت

نفیسه روشن با نقش آمنه در سریال گیلدخت به تلویزیون بازگشته است به همین بهانه سریال های او را مرور کرده ایم.

دوات آنلاین -نفیسه روشن در سریال گیلدخت نقش دختری به نام آمنه را بازی کرد که یک ندیمه و خدمتکار است. این بازیگر تاکنون در مجموعه های به یادماندنی زیادی به ایفای نقش پرداخته است.

 

روزهای به یادماندنی؛ اولین سریال نفیسه روشن

نفیسه روشن که متولد سال 1361 است بازیگری را به صورت حرفه ای از سال 81 آغاز کرد و هم در تلویزیون و هم در سینما حضوری فعال داشت. او تاکنون در 22 فیلم سینمایی حضور داشته که فیلم باران تند اولین آنها است و آخرین بازی سینمای او نیز مربوط به فیلم با تو می مانم تولید سال 1397 به کارگردانی محمدرضا یکانی است.

 

روشن در سال 81 در اولین سریال خود با نام روزهای به یادماندنی به کارگردانی همایون شهنواز و تورج منصوری بازی کرد. این مجموعه از شبکه یک پخش شد و روشن یک سال بعد در سریال فقط به خاطر تو به کارگردانی اکبر منصور فلاح به ایفای نقش پرداخت.

نفیسه روشن در چه سریال هایی بازی کرده است

سریال های نفیسه روشن

روشن در این سالها در سریال های مطرح زیادی بازی کرده است. مجموعه کمک کن به کارگردانی قاسم جعفری سومین سریال این هنرمند است.

 

سریال تب سرد ساخته علیرضا افخمی، غریبانه به کارگردانی قاسم جعفری و مردان کوچک کارهای دیگر این بانوی بازیگر است. روشن سابقه بازی در سریال های طنز را نیز دارد و در مجموعه خوش غیرت به کارگردانی علی شاه حاتمی بازی کرده است.

 

او یک فرشته بود، سریال 60 قسمتی کلانتری ۹۹، مسافری از گرونگول که سریالی مختص کودک و نوجوان بود، فصل دوم سریال کلانتر، مسافر خوشبختی و باران بهاری از دیگر مجموعه هایی اسکه نفیسه روشن در آنها حضور داشته است.

 

سریال بایرام، سال های برف و بنفشه، اغما، مثل هیچ‌کس، ماه عسل، دارا و ندار، فصل دوم و سوم عملیات ۱۲۵، قفسی برای پرواز، ساختمان ۸۵، پنج کیلومتر تا بهشت، فرات، یه تیکه زمین، در بند اروند، زمانی برای عاشقی، برابر با اصل، بچه مهندس، بهترین نقش زندگی و شش قهرمان و نصفی سریال های دیگر روشن است.

 

مرور کارنامه این بازیگر نشان می دهد او در مجموعه های مناسبتی زیادی که به مناسب ماه مبارک رمضان و همچنی عید نوروز ساخته شده حضور داشته و در این میان در ژانر ماورایی بیش از دیگر ژانرها درخشیده است.

نفیسه روشن در نقش آمنه در سریال گیلدخت

بازی در نقش آمنه در سریال گیلدخت

سریال گلیدخت برای روشن تجربه ای تازه محسوب می شود و او در مجموعه ای تاریخی نیز هنر خود را به نمایش گذاشته و نقش دختری به نام آمنه را بازی کرده که به عنوان ندیمه و خدمتکار از سوی آصف میرزا وارد خانه تقی خان می شود و با گلنار با بازی میترا رفیع دوست می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.