2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
پوست سیب زمینی برای چی خوب است؛ از مو وصورت تا سنگ گلیه

پوست سیب زمینی برای چی خوب است؛ از مو وصورت تا سنگ گلیه

پوست سیب زمینی خاصیت های زیادی دار که می توانید در این مطلب با آنها آشنا شوید.

دوات آنلاین -اغلب ما پوست سیب زمینی را دور می ریزیم در حالی که می توانیم از آن استفاده زیادی بکنیم و از خواص فوق العاده اش برخوردار شویم؛ مخصوصا خاصیت هایی که برای صورت و مو دارد.

 

پوست سیب زمینی حاوی چیست

یکی از مزایای خوردن پوست سیب زمینی افزایش مصرف پتاسیم است.

 

پوست سیب زمینی همچنین منبع آهن، ماده معدنی ضروری دیگر را فراهم می‌کند.  طبق گفته یک موسسه تحقیقاتی، مصرف چهار پوست سیب زمینی میزان جذب آهن شما را به میزان ۵ میلی‌گرم افزایش می‌دهد، تقریبا ۶۱ درصد از میزان توصیه شده برای خانم‌های بالای ۵۱ سال یا برای مردان در هر سنی و یا همچنین ۲۷ درصد برای خانم‌های ۵۰ ساله یا جوان‌تر تامین می‌شود.

 

خوردن پوست سیب زمینی با تهیه منبع نیاسین که به آن ویتامین B-۳ نیز گفته می‌شود، برای سلامتی شما مفید است. نیاسین مانند پتاسیم به سلول‌های شما کمک می‌کند تا مواد مغذی را در سوخت قابل استفاده تجزیه کنند.

پوست سیب زمینی برای صورت چه فایده ای دارد

خاصیت پوست زمینی برای صورت

سیب زمینی یک ماده روشن کننده پوست است. ماسک سیب زمینی خام رنده شده را روی صورت خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب بشویید. استفاده از این روش به طور مرتب باعث می‌شود صورت شما صاف، تمیز و روشن شود و همچنین تورم صورت را کاهش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: پوست پیاز چه خاصیت هایی دارد

 

همچنین می‌توانید مخلوطی از آب لیمو و سیب زمینی را برای روشن‌تر شدن پوست خود بمالید. این عمل به عنوان سفید کننده و روشن کننده ملایم برای پوست شما عمل می‌کند و نتایج سریعی را به جا می‌گذارد.

 

پوست سیب زمینی بهترین راه حل کاهش چربی بیش از حد و درمان آکنه، جوش‌های سرسیاه و سر سفید است. پوست سیب زمینی‌ها را با هم مخلوط کرده و آب سیب زمینی را با استفاده از یک توپ پنبه‌ای روی قسمت آسیب دیده بمالید.

 

سیب زمینی برای درمان پوست سوخته آفتاب فوق العاده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برش‌های پوست سیب زمینی سرد را روی مناطق آسیب دیده قرار دهید. از طرف دیگر، می‌توانید به جای آن، آب سیب زمینی را به سادگی آبکش کنید

 

روشن کرن مو با پوست سیب زمینی

پوست سیب زمینی می‌تواند به شما کمک کند تا به موهایتان درخشندگی اضافه کنید و همچنین به رشد سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند. پوست سیب زمینی را مخلوط کرده و آب آن را روی پوست سر خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. قبل از اینکه آن را با آب گرم بشویید، ۱۵ دقیقه دیگر آن را نگه دارید.

 

بسیاری از مردم از خاصیت شگفت انگیز و سحرآمیز پوست سیب زمینی خبر ندارند؛ این ماده پرخاصیت به دلیل داشتن مواد غذایی اصلی مناسب برای رنگ طبیعی مو راهی شگفت انگیز برای از بین بردن پیری به شمار می‌رود و می‌توان با استفاده از پودر آن مو‌ها را شستشو داد.

 

کمک به کنترل قند خون

از آنجا که سیب زمینی‌ها سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند، سیب زمینی جزو سبزیجات نشاسته‌ای به حساب می‌آید. کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در سیب زمینی‌های پوست کنده شده در مقایسه با مواد موجود در غلات سبوس دار، لوبیا و سایر سبزیجات به راحتی در قندهای ساده تقسیم می‌شوند.

 

در همین زمینه: پوست تخم مرغ چه خاصیت هایی دارد

 

این می‌تواند باعث افزایش سطح در قند خون شود. از طرف دیگر، خوردن پوست سیب زمینی به شما فیبر اضافی می‌دهد و سطح قند خون را کنترل می‌کند. هنگامی که مواد غذایی هضم شده به مدت طولانی در معده شما باقی می‌ماند، سرعت ورود قندهای ساده وارد شده در جریان خون شما کند می‌شود.

خاصیت های پوست سیب زمینی چیست

کمک به درمان سنگ کلیه

در حالی که هیچ مطالعه‌ای در مورد استفاده از پوست سیب زمینی در درمان سنگ کلیه گزارش نشده است، اما اعتقاد بر این است که آب /دمنوش پوست سیب زمینی می‌تواند به از بین بردن سنگ کلیه از بدن کمک کند. این دانش هنوز در حوزه طب سنتی جایگزین است.

 

لاغری با پوست سیب زمینی

همه ما می‌دانیم که سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است که در بهبود وزن شما نقش اساسی دارد. با این حال، پوست سیب زمینی حاوی حداقل چربی، کلسترول و سدیم است.

 

حتما بخوانید: پوست پرتقال چه خواصی دارد

 

به همین دلیل است که پوست‌های سیب زمینی می‌تواند بخشی جالب از برنامه رژیم کاهش وزن شما باشد.

 

خواص دیگر پوست سیب زمینی

خاصیت های دیگر پوست سیب زمینی به شرح زیر است:

  • تقویت ایمنی بدن
  • محافظت از بدن در مقابل سرطان
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • کاهش کلسترول بد
  • تقویت انرژی بدن

 

مضرات پوست سیب زمینی چیست

بسیاری از افراد از عدم استفاده از پوست سیب زمینی به دلیل وجود ماده ضد مغذی شیمیایی سولانین در پوست سیب زمینی دفاع می‌کنند. سولانین گلیکوآلکالوئید سمی است و غالباً در قسمت سبز پوست به مقدار زیادی وجود دارد. در حالی که سولانین از بدن ما دفع می‌شود، اما می‌تواند باعث عوارض جانبی دستگاه گوارش و عصبی شود. از این رو توصیه می‌شود از پوست سبز سیب زمینی استفاده نکنید.

 

به همین ترتیب سیب زمینی جوانه زده، ناحیه جوانه زده شده باید برداشته شود. کشت سیب زمینی اغلب شامل سموم دفع آفات است. باقیمانده این سموم دفع آفات ممکن است روی پوست وجود داشته باشد. توصیه می‌شود سیب زمینی‌ها را قبل از استفاده از پوست سیب زمینی کاملاً بشویید و یا در عوض سیب زمینی ارگانیک را ترجیح دهید.

 

منابع: صدا و سیما – بهداشت نیوز – باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.