2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دستور پخت 4 نوع غذای ساده برای ناهار

دستور پخت 4 نوع غذای ساده برای ناهار

4 غذای محلی مربوط به مناطق مختلف که راحت آماده می شود در این مطلب معرفی شده اند تا بتوانید یکی از آنها را برای ناهار امروز انتخاب کنید.

دوات آنلاین -جواب سوال ساده ناهار چی درست کنم اصلا ساده نیست و گاهی حسابی فکر ما را مشغول می کند. گاهی مواقع هم وقت یا حوصله کافی برای پختن غذای مفصل نداریم. پس بهتر است با طرز تهیه 4 غذای زیر آشنا شوید و آنهخا را به عنوان ناهار ساده گوشه ذهن خودتان داشته باشید.

برای ناهار گمنه جنوبی درست کنید

گمنه؛ غذایی ساده برای ناهار

گمنه غذایی جنوبی است که خوزستانی ها و بوشهری به آن علاقه ویژه دارند. آن طور که غذالند نوشته شما برای درست کردن این ناهار خوشمزه برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

بلغور گندم: ۲ پیمانه

آب (یا آب مرغ): ۲ پیمانه

پیاز متوسط: ۱ عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نخود آب

 

چطور بپزیم

ابتدا بلغور گندم را تمیز و پاک کنید و کمی آب بر روی آن بپاشید و مرطوب کنید. سپس بلغور را در داخل ماهی تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید.

 

چند دقیقه بلغور را تفت دهید و مراقب باشید که نسوزد. بعد از این که، اصطلاحا آن را بو دادید، حرارت را خاموش کنید. پیاز را پوست کرده و درشت خرد کنید. در یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیازها را سرخ کنید.

 

سپس ادویه ها را به قابلمه اضافه و مخلوط کنید. آب را نیز به مواد قابلمه اضافه و صبر کنید تا جوش بیاید. حالا باید بلغور گندم تفت داده شده را به مواد قابلمه اضافه و یک ربع مواد را با یک قاشق چوبی هم بزنید. سپس درب قابلمه را بگذارید و ۱۰ دقیقه بعد حرارت را خاموش کنید.

پلو بندری گزینه مناسبی برای ناهار است

پلو بندری؛ ناهار ساده و سریع

یکی از غذاهای جنوبی که برای ناهار گزینه خوبی است پلو بندری است که با تن ماهی درست می شود. به نوشته آفتاب شما برای پختن این غذا به مواد زیر نیاز پیدا خواهید کرد.

پیاز ریز خرد شده ۱ عدد

سیر خرد شده۴یا ۳ عدد

فلفل سبز تند خرد شده ۱ عدد

گوجه فرنگی خرد شده ۱ عدد

کنسرو ماهی تن     ۱ قوطی

برنج      یک و نیم پیمانه

شوید خرد شده       ۳۰ گرم یایک مشت پر

نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران به میزان کافی

 

پیشنهاد: دستور پخت استانبولی پلو با سیب زمینی و رب

 

دستور تهیه

اول پیاز را کمی تفت می دهیم. سپس سیر و فلفل سبز را اضافه می کنیم وهمه مواد را با هم تفت می دهیم. ماهی تن را که با چنگال از هم باز کردیم کمی تفت می دهیم و سپس شوید، گوجه فرنگی و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم، به اندازه نصف استکان، در حدی که فقط مواد با هم مخلوط شوند در آن آب می ریزیم.

 

هنگامی که جوش آمد از روی حرارت برمی داریم. برنج خیس شده را روی حرارت می گذاریم، وقتی جوش آمد، مواد را به برنج اضافه می کنیم. پس از خشک شدن آب برنج، آن را دم می گذاریم.

شوید قورمه یک ناهار ساده و خوشمزه است

شوید قورمه؛ غذایی مازندرانی

شوید قورمه غذایی ساده برای ناهار است که دستور پخت های متفاوتی دارد. مواد مورد نیاز برای تهیه این غذای مازندرانی را به نقل از غذالند بخوانید:

مرغ :۱ عدد

شوید : نیم کیلوگرم

پیاز سرخ‌کرده : ۲ قاشق غذاخوری

آلوچه (گوجه سبز) : نیم کیلوگرم

شکر : یک قاشق غذاخوری

نمک : به مقدار لازم

فلفل : به مقدار لازم

آرد ذرت : 1 قاشق چایخوری(به دلخواه)

 

حتما بخوانید: طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت چرخ کرده

 

دستور پخت

گوشت یا مرغ را شسته، تکه‌تکه کرده با کمی روغن سرخ می‌کنیم و دو یا سه لیوان آب ریخته می‌گذاریم تا کاملا بپزد.

 

پیاز را خرد کرده و سرخ‌ می کنیم. شوید را تمیز کرده و می‌‌شوییم و با کارد ریز خرد کرده و در روغن سرخ ‌می‌نماییم.

 

در حین اینکه شوید ها سرخ میشود، آلوچه سبز(گوجه سبز) را با کارد از وسط دونیم کرده و هسته آن را درآورده به شوید اضافه می کنیم،

 

سپس کمی تفت می‌دهیم. بعد از پختن مرغ یا گوشت، آلوچه و شوید را به مرغ ها اضافه می‌کنیم.

 

می‌گذاریم در حرارت ملایم چند جوش بخورد و برای چاشنی یک قاشق شکر در آن می‌ریزیم و نمک و فلفل زده بعد از چند دقیقه برمی‌داریم. اگر غذای ترش دوست دارید می توانید شکر را حذف کنید.

دستور پخت تره اسفناج را یاد بگیرید

ناهار تره اسفناج درست کنید

تره اسفناج غذایی گیاهی است که خاستگاه آن استان اردبیل است. به نوشته سرآشپز پاپیون شما برای درست کردن این غذا برای 3 نفر به مواد زیر احتیاج دارید:

اسفناج ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

لپه‎ ۱.۵ پیمانه

رب انار ۲ قاشق غذا خوری

کره ۳۰ گرم

روغن ۲ قاشق غذا خوری

تخم مرغ ۱ عدد

نمک و زردچوبه به مقدار لازم

 

فیلم: آموزش پخت دمی گوجه

 

طرز تهیه

ابتدا اسفناج را شسته و خرد می کنیم و به همراه کمی آب و نمک می پزیم.

 

لپه را هم با مقدار کمی روغن تفت می دهیم و بعد با نمک و آب نیم پز می کنیم و بعد از آبکش رد کرده و در تابه به همراه رب انار و کره کمی تفت می‌دهیم.

 

در تابه ای جداگانه مقداری روغن ریخته و پیاز را خرد کرده و درون آن سرخ می کنیم، آن‌گاه سیر رنده شده یا ریز شده را به همراه نمک و زردچوبه به آن اضافه می‌کنیم سپس اسفناج پخته شده را با این مواد مخلوط می کنیم و در این لحظه لپه را به آن اضافه کرده و می ‌گذاریم با نصف استکان آب مواد کمی جوش بزند.

 

در آخر یک عدد تخم‌مرغ را در ظرفی جداگانه زده و به مواد اضافه می ‌کنیم و خوب مخلوط می کنیم. وقتی تخم‌مرغ خودش را گرفت از روی گاز آن را برداشته و در ظرف ریخته و با سبزی‌های مختلف تزئین می ‌کنیم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.