2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه 2 نوع خوراک با مرغ آب پز

طرز تهیه 2 نوع خوراک با مرغ آب پز

خوراک مرغ آب پز را می توانید با آلو یا سیب زمینی درست کنید. دستور پخت این غذاها را در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -برای اینکه مرغ شما خوشمزه شود حتما لازم نیست آن را سرخ کنید، با روش آب پز هم می توانید خوراک های خوشمزه و عالی تهیه و مخصوصا برای شام میل کنید.

مرغ آب پز همراه با آلو یک خوراک خوشمزه است

خوراک مرغ آب پز و آلو

خوراک مرغ آب پز و آلو یک گزینه جذاب برای شام است که به نوشته همشهری شما برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

ران مرغ: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

زردچوبه: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

آلو خورشتی: ۴ عدد

پیاز: ۲ عدد

نمک و فلفل: به مقدار لازم

زعفران: کمی درصورت تمایل

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک گوشت آب‌ پز همراه با سبزیجات

 

دستور پخت

برای تهیه سس ابتدا رب گوجه‌ فرنگی را به همراه زردچوبه و زعفران و مقداری نمک و فلفل و یک لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا کمی جوشیده و مایع یک دست حاصل شود.

 

سپس پیازها را حلقه‌ای برش بزنید و کف قابلمه بچینید. البته به‌صورت خلالی درشت هم می‌توان پیاز را برش زد. در ادامه ران مرغ را نیز روی پیازها بگذارید. بعد در قابلمه را ببندید و حدود ۲ ساعت اجازه دهید که خوراک با حرارت ملایم بپزد. زمانی که آب مرغ غلیظ شد می‌توانید شعله را خاموش کنید.

 

گفتنی است درصورت تمایل می‌توانید آب خوراک را کاملا خشک کنید تا مرغ به روغن بیفتد. درصورت تمایل به این خوراک می‌توانید هویج، فلفل دلمه‌ای، ذرت، نخود سبز و هر موادی که باب میل‌تان است و با طعم آن هماهنگی دارد هم اضافه کنید. استفاده از آبلیمو برای خوشمزه‌ترشدن خوراک کاملا به ذائقه شما بستگی دارد.

خوراک مرغ آب پز را با سیب زمینی درست کنید

خوراک مرغ آب ‌پز و سیب ‌زمینی

برای درست کردن این خوراک ابتدا باید مواد زیر را فراهم کنید:

سینه مرغ: یک عدد

پیاز متوسط: یک عدد

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری

هویج به دلخواه: یک عدد

سیب ‌زمینی: ۲ عدد

پوست لیمو: درصورت تمایل

نمک: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

 

فیلم: آموزش تهیه مرغ پفکی بدون دلستر

 

چطوری بپزیم

برای تهیه خوراک مرغ آب ‌پز و سیب‌ زمینی ابتدا مرغ را داخل قابلمه گذاشته و آب سرد تا جایی به آن اضافه کنید که رویش را بگیرد.

 

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش ‌آید و کف کند. زمانی که گوشت مرغ سفید شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب و کف را خالی کنید.

 

در ادامه قابلمه را دوباره روی حرارت گذاشته و مقداری آب‌جوش به آن اضافه کنید تا جایی که به نیمه ران‌ها برسد. سپس آبلیمو، نمک، فلفل و زردچوبه را هم به مرغ اضافه کنید.

 

در این مرحله سیب‌زمینی و هویج را پوست بگیرید و روی مرغ بگذارید، به‌طوری که داخل آب نرود و بخارپز شود. در نهایت و درصورت تمایل کمی پوست زرد لیموترش را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید روی شعله ملایم بجوشد و خوراک اصطلاحا جا بیفتد و روغن بیندازد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.