2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه روغن زیتون اصل و ناخالص را تشخیص بدهیم

چگونه روغن زیتون اصل و ناخالص را تشخیص بدهیم

با 5 ترفند برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن روغن زیتون آشنا شوید.

دوات آنلاین -تشخیص اصل بودن یا ناخالصی داشتن روغن زیتون چندان سخت نیست. بعضی نکته ا را موقع خرید باید رعایت کنید و دو آزمایش را نیز می توانید بعد از خرید انجام بدهید.

 

رنگ، بو و مزه روغن زیتون اصل

به نوشته تبیان، روغن زیتون اصل باید بوی تازه مثل علف با میوه زیتون بدهد. روغنی که بوی کپک تند یا بدون بو هست، نخرید.

 

همچنین موقع چشیدن باید طعم علف میوه و بادام را احساس کنید. اگر فقط کمی تلخ باشد هم خوب است.

 

رنگ روغن زیتون باید سبز  یا مثل کاه زرد باشد. این تفاوت رنگ هم به خاطر فرایند فشرده سازی است.

چگونه بفهمیم روغن زیتون اصل است یا ناخالصی دارد

تاریخ تولید و تازگی روغن زیتون

به برچسب روی بطری برای تاریخ برداشت، تاریخ تولید یا تاریخ بطری توجه کنید. نهایت این زمان ها باید مربوط به ۱۸ ماه قبل باشد. اگه فقط تاریخ انقضا داشت نخرید. بطری های تیره و شیشه ای بخرید. اگر بطری پلاستیکی هم خریدید، روغن زیتون را داخل بطری شیشه ای بریزید.

 

بیشتر بخوانید: راه های جلوگیری از فاسد شدن روغن زیتون

 

ارزانی روغن زیتون ناخالص

انواع روغن های زیتون که با قیمت های غیر معمول و ارزان توزیع می شوند ممکن است کیفیت پایینی داشته باشند. پس اگر دنبال فواید روغن زیتون برای سلامتی هستید بدانید هر ارزانی بی علت نیست.

 

آزمایش یخچال برای روغن زیتون اصل

۲ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل ظرف شیشه ای تمیز بریزید و برای ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید. اگر روغن جامد شد یعنی خالص است و با روغن های دیگر اشباع نشده اما اگر همچنان مایع باقی مانده یعنی روغن زیتون ناخالصی هایی دارد.

 

آزمایش فتیله برای تشخیص اصل یا ناخالص بودن

یک فتیله را به روغن زیتون آغشته کنید. فتیله ها را در ظرف روغن به طور ایستاده قرار بدهید و بعد با فندک روشن کنید. اگر آتش خاموش شد؛ یعنی روغن نامرغوی است. علاوه بر این اگر موقع روشن بودن دود می کرد؛ یعنی کیفیت خوبی ندارد. فتیله روشن و بدون دود نشانه اصل بودن است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.