2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
برای رسیدن به موفقیت چه کارهایی باید انجام بدهیم

برای رسیدن به موفقیت چه کارهایی باید انجام بدهیم

مرور ویژگی های افراد موفق به ما نشان می دهند که چه کارهایی می تواند ما را به هدف مان برساند.

دوات آنلاین -اگر می خواهید به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید باید بدانید راه سختی در پیش دارید و هرگز نباید از تلاش و سختکوشی غافل شوید اما واقعا چه کارهایی را در این زمینه باید انجام داد؟

 

خراسان به نقل از embracepossibility.com  نوشت: بیل گیتس در ایجاد یک امپراتوری نرم‌افزاری موفق است که روش استفاده ما از رایانه را تغییر داده است. «وارن بافت»(دهمین فرد ثروتمند جهان) در سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کارهای بلندمدت موفق است. «گاندی» در هدایت هند و استقلال از بریتانیا موفق بود. «رونالدو» و «مسی» در دنیای فوتبال و از لحاظ کسب تعداد توپ طلا، بی‌رقیب هستند. موفقیت از راه‌ها و شکل های مختلفی به دست می‌آید. جالب این جاست که بیشتر افراد موفق خصوصیات بسیار مشابهی دارند. طبق اعلام یک موسسه تحقیقاتی در کانادا، مواردی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید، ویژگی‌های مشترک افراد موفق است. شایان ذکر است که این فهرست ترتیب خاصی ندارد.البته قرار نیست با رسیدن به این ۷ ویژگی الزاما موفق شوید . شاید شما کسی باشید که یک بخش جدید به این فهرست اضافه می کند.

برای موفق شدن در زندگی چگونه برنامه ریزی کنیم

تخصص؛ لازمه رسیدن به موفقیت

برای افراد موفق مهم نیست که چه شغلی دارند! هیچ شغلی به نظر آن‌ها کوچک و بی‌اهمیت نیست و افراد موفق برای برتری در آن شغل تلاش می‌کنند. آ‌ن‌ها به دنبال افزایش تخصص در حرفه‌شان هستند و می‌دانند که رسیدن به موفقیت با خودش پول به‌همراه دارد.

 

برای موفق شدن خوب بشنوید

همه می‌خواهند یک گوینده عالی باشند اما چه تعداد از مردم تلاش می‌کنند که شنوندگان عالی باشند؟ افرادی که گوش می‌دهند در زندگی موفق می‌شوند چراکه می‌توانند نیازهای دیگران را بشنوند و درک کنند و انرژی خود را روی برآورده کردن این نیازها متمرکز کنند. سریع‌ترین راه برای تبدیل شدن به یک مکالمه خوب این است که خوب گوش کنید و بعد فکر و تامل، حرف نزنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟

 

خودتان را کنترل کنید

افراد موفق به ندرت کنترل خود را از دست می‌دهند. آن‌ها دچار هراس یا خشم کور نمی‌شوند. آن‌ها یاد گرفته‌اند که احساسات خود را کنترل کنند و خودآگاه(یا ناخودآگاه) خود را در وضعیتی مدبرانه قرار دهند و آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند افراد دیگر یا آن چه را برایشان اتفاق می‌افتد  تغییر دهند اما می‌توانند نحوه واکنش و احساس‌شان به آن را تغییر دهند. یکی دیگر از نشانه‌های خودکنترلی این است که با وجود احساسی که به آن دارید، کار درست را انجام دهید.

 

در همین رابطه: کلیدی‌ترین نکات برای رسیدن به زندگی بهتر

 

موفقیت با داشتن چند نقشه راه

افراد خارق‌العاده همیشه آماده هستند. آن ها نه تنها یک پلن B، بلکه یک پلن  C، D،E  و F هم دارند. آدم‌های موفق به صورت ذهنی احتمالات را تمرین و تجسم می‌کنند تا زمانی که موقعیت واقعی رخ می‌دهد، مغز آن‌ها «به یاد بیاورد» چه کاری باید انجام دهند. افرادی که موفق هستند کنترل را در دست دارند. آن‌ها می‌دانند که همیشه یک راهی برای موفق شدن وجود دارد. آن‌ها احساس نمی‌کنند که قربانی ژنتیک، تاریخ یا شرایط خود شده‌اند و واقعاً معتقدند که گذشته، آینده را تعیین نمی‌کند. آن‌ها خودشان فیلم نامه زندگی خود را می‌نویسند.

انجام چه کارهایی برای دست یافتن به موفقیت لازم است

 شجاع بودن؛ شرط رسیدن به موفقیت

همه ما عبارت «بدون ریسک؛ بدون پاداش» را شنیده‌ایم اما چند نفر از ما واقعاً ریسک لازم را برای به دست آوردن پاداشی که می‌خواهیم، انجام می‌دهیم؟ تعداد زیادی از افراد حاضر به انجام ریسک در زندگی نیستند اما کسانی که این کار را انجام می‌دهند، شانس موفقیت‌شان بیشتر می‌شود. افراد موفق، شهامت شروع کردن و شهامت ادامه دادن را دارند. آن‌ها از خراب کردن پل‌های پشت سر نمی‌ترسند البته اگر این کار به معنای حرکت به جلو و اصولی باشد.

 

حتما بخوانید: چه کار کنیم خوش شانس شویم

 

سخاوتمند باشید

افراد موفق بخشنده‌های سخاوتمندی هستند. آن‌ها این «راز» را می‌دانند و به آن اعتقاد دارند که هرچه بیشتر بدهید، بیشتر دریافت خواهید کرد. آن‌ها بر اساس این اصل عمل می‌کنند: «شما به هر آن چه در زندگی می‌خواهید، خواهید رسید اگر به افراد دیگر کمک کنید تا به آن چه می‌خواهند برسند.» اگر تا به حال به این راز توجه نکرده‌اید، باید فوری شروع کنید. پول تنها چیزی نیست که می‌توانید ببخشید. شما می توانید زمان، تخصص و ... بدهید. به دنبال راه‌هایی برای باز کردن درها به روی مردم باشید.

 

اشتیاق برای موفق شدن

یک نشانه قطعی از افراد  خارق‌العاده، اشتیاق آن ها  به زندگی خود است. آن‌ها صبح با هیجان از خواب بیدار می‌شوند زیرا می‌دانند که این روز آن‌ها را یک قدم به رسیدن به رویای خود نزدیک می‌کند. افراد موفق تمایل دارند مدیر و رهبر باشند زیرا دیگران جذب شور و شوق آن‌ها می‌شوند و این باعث افزایش انگیزه‌شان برای تلاش بیشتر خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.