2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه موهای زیبا و درخشنده داشته باشیم

چگونه موهای زیبا و درخشنده داشته باشیم

استفاده از چه روغن هایی به درخشندگی موها کمک می کند و از چه نوع ماسک خانگی استفاده کنیم؟

دوات آنلاین -خیلی از ما دوست داریم موهای درخشنده و زیبا داشته باشیم اما شاید راه این کار را نداریم و مطلع نباشیم چه روش های خانگی وجود دارد. در حالی که استفاده از برخی ماسک ها و روغن ها موهای ما تقویت می کند.

 

روغن زیتون و نشاسته برای کمک به موها

به نوشته سلامت نیوزاستفاده از ماسک نشاسته و روغن زیتون باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود، زیرا حاوی روغن زیتون و ویتامین A است و برای تحریک گردش خون و تقویت فولیکول‌های مو مؤثر است.

 

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به مرطوب سازی و تقویت مو‌ها از ریشه کمک می‌کند. روغن زیتون از مو‌ها و پوست سر محافظت می‌کند، زیرا حاوی مواد ضد باکتریایی است، خارش سر را از بین می‌برد و عاری از عفونت است.

 

یکی از مهمترین خواص مخلوط کردن روغن زیتون و نشاسته این است که حاوی مواد ضد قارچی است که باعث می‌شود، شوره سر برداشته شود و دوباره تجدید نشود، نرمی مو افزایش یافته و ریزش و شکنندگی مو کاهش یابد.

 

نشاسته به رشد مو‌ها کمک می‌کند، زیرا حاوی اسید‌های آمینه و ویتامین‌هایی است که سلول‌های مو را بازسازی می‌کند و باعث رشد سریع و سالم مو‌ها می‌شود؛ بنابراین، بسیاری از زنان از نشاسته استفاده می‌کنند، زیرا این ماده طبیعی برای صاف کردن و مراقبت از مو‌ها مناسب است و از مواد شیمیایی به دلیل اثرات مضر و منفی آن اجتناب می‌شود.

چه روغن هایی به درخشندگی موها کمک می کند

روش درست روغن زدن به مو

اگر می خواهید برای درخشندگی موهایتان از روغن استفاده کنید باید اصول این کار را بدانید.

 

به نوشته 55 آنلاین مطالعه انجام شده در سال 2015 نشان داد که روغن‌ها با تامین رطوبت مو به احیای مو بسیار کمک می‌کنند و مطالعه انجام شده دیگری در سال2021 نشان داد که استفاده از روغن نارگیل باعث تقویت فیبرهای مو به ویژه در موهای آسیب‌دیده می‌شود و به موها درخشندگی می‌بخشد.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم پوست مان سفید شود

 

فراموش نکنید مالیدن روغن به کف سر ممکن است برای همه مناسب نباشد. برخی افراد معتقدند که در صورت استفاده صحیح از روغن، کف سر شما آسیب نمی‌بیند. مطالعه انجام شده در سال 2021 نشان داد که استفاده از روغن نارگیل اثرات مثبتی بر پوست سر می‌گذارد.

 

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که روغن زدن به مو حتی از شوره سر جلوگیری می‌کند. اما برخی متخصصان پوست و مو می‌گویند از مالیدن روغن به کف سر خود اجتناب کنید. بهتر است به طور کلی روغن را به کف سر خود نمالید. روغن‌ها را به ساقه مو بمالید و پس از چند ساعت بشویید.

 

استفاده از روغن به نوع موی شما بستگی دارد. روغن زدن به مو در افرادی که موهای خشک و زبر دارند بسیار مفید است در حالی که افرادی که موهای صاف و نازک دارند اگر به مقدار زیاد از روغن استفاده کنند موهایشان سنگین می‌شود و کسانی که مستعد شوره سر هستند به هیچ عنوان نباید از هیچ نوع روغنی استفاده کنند.

 

همچنین لازم به ذکر است که استفاده از روغن علاوه بر نوع مو به شرایط پزشکی، رنگ مو، سن و پیشینه قومی فرد بستگی دارد.

 

برای جلوگیری از گره خوردن موهایتان، ابتدا آن را شانه کنید و مقداری روغن اندازه یک نخود در دستان خود بریزید و با انگشتان خود روغن را از وسط مو تا انتهای مو به طور یکنواخت بمالید و پخش کنید و پس از 20 دقیقه تا 1 ساعت بشویید.

 

یادتان باشد روغن‌ها هر چقدر هم طبیعی باشند ممکن است در افراد مختلف نتایج مختلفی داشته باشد.

 

تاثیر روغن نارگیل بر مو

به نوشته ایسکانیوز روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن ها برای رشد مو و تغذیه پوست است. مقدار زیادی اسیدهای چرب در روغن نارگیل بدون این که بخار شود به فولیکول های مو نفوذ می کند. هم چنین کربو هیدرات ها، ویتامین و مواد معدنی موجود در آن برای سلامت مو مفید است.

 

روغن نارگیل علاوه بر بهبود رشد مو، موهای شما را سالم، نرم و درخشان نگه می دارد. هم چنین روغن نارگیل می تواند به عنوان نرم کننده به کار رود، چون غنی از ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است و از مو در برابر آسیب گرما محافظت کرده و تارهای مو را ترمیم می کند.

 

بدانید: چه کار کنیم ناخن هایمان نشکند و بلند شود

 

این روغن برای همه انواع مو مناسب است اما برای افرادی که موهای خشک، آسیب دیده و یا کدر دارند بیشتر پیشنهاد می شود.

 

افرادی که می خواهند موهای نرم داشته باشند باید از این روغن به طور منظم طی یک دوره زمانی برای دریافت بهترین نتیجه استفاده کنند.

 

قبل از استفاده بر روی پوست سر و مو، روغن را گرم کنید. اغلب روغن در زمستان سفت می شود، بنابراین باید قبل از استفاده آن را گرم کنید.

 

اگر برگ های گیاهان را به آن اضافه می کنید، قبل از خاموش کردن حرارت، برگها را داخل روغن به هم بزنید. صبر کنید تا قبل از استفاده از حرارت بیفتد.

 

افرادی که پوست سر خشکی دارند باید روغن را روی ریشه های مو و پوست سر ماساژ دهند.

روغن آرگان برای زیبایی مو مفید است

روغن آرگان به موهایتان بزنید

روغن آرگان متعلق به مراکش است و از درختان آرگان استخراج می شود. این روغن نه تنها برای مو بلکه برای پوست خوب است و غنی از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ایی می باشد.

 

هنگام تهیه این روغن، ترکیبات آن مورد پردازش حداقل قرار می گیرد، بنابراین برای رشد سریع مو کاربرد دارد.

 

روغن آرگان مرطوب کننده است و با ترمیم موهای آسیب دیده ، از فولیکول های مو در برابر اشعه های ماورای بنفش و گرما محافظت می کند.

 

روغن آرگان برای درمان موخوره مفید است و موها را بیش از حد چرب نمی کند.

 

افرادی که موهای خشک، شکننده ، مجعد و زبر دارند قطعا باید روغن آرگان را انتخاب کنند.

 

اگر مرتب از دستگاه اتو مو ، فر و ...استفاده می کنید و موهایتان را در معرض حرارت قرار می دهید از این روغن غافل نشوید.

 

در همین زمینه: چگونه موهای خود را خیلی زود و سریع بلند کنیم

 

روغن آرگان غلیظ و چسبناک است اما چرب نیست. شما می توانید به طور مکرر و یک روز در میان از آن استفاده کنید، روغن را چند قطره روی کف دست بریزید و آن را روی تارهای مو بمالید و از ریشه ها اجتناب کنید. همچنین می توانید از آن برای ماسک مو استفاده کنید.

 

موهایتان را با روغن بادام تقویت کنید

روغن بادام برای پوست و مو بسیار عالی است و حاوی مقدار زیادی ویتامین ایی، اسیدهای چرب، پروتئین ها، آنتی اکسیدان و منیزیم است که شکنندگی مو را کاهش می دهد و به رشد آن کمک می کند. استفاده از این روغن نه تنها برای پوست و موی معمولی بلکه برای پوست و موی خشک نیز توصیه می شود.

 

روغن بادام نه تنها به مو رطوبت می بخشد بلکه در برابر ریزش مو و شکنندگی مو از آن محافظت می کند، همچنین یکی از بهترین روغن ها برای رشد سریع مو است.

 

افرادی که موهای خشک، آسیب دیده یا کدر و همچنین کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن دارند استفاده از این روغن به آنها توصیه می شود.

 

این روغن را می توانید به طور مستقیم روی مو و پوست سر خود بزنید. هم چنین می توانید آن را قبل از استفاده گرم کرده ، یک شب روی سر قرار دهید و روز بعد بشویید.

 

در بعضی از روزها، بعد از شستن و خشک کردن موی خود می توانید چند قطره روغن به موی خود بزنید.

روش های خانگی برای داشتن موهای زیبا

تاثیر روغن هسته انگور را امتحان کنید

اگرچه استفاده از روغن هسته انگور در کشور ما رایج نیست اما به دلیل داشتن خاصیت نرم کنندگی، آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای رشد موی سالم ضروری است.

 

این روغن چرب نیست، به همین دلیل استفاده از آن آسان تر خواهد بود.

 

روغن هسته انگور پوست سر را مرطوب کرده و رشد مو را تقویت می کند، همچنین علاوه بر جلوگیری از ریزش مو برای درمان موهای شکننده و ضعیف، عالی است.

 

برای چه افرادی بهتراست:افرادی که موهای خشک ، شکننده ، حتی مایل به چرب دارند و کسانی که به دنبال رویش مجدد هستند.

 

می توانید این روغن را مستقیما روی پوست و موی خود به مدت یک شب قرار دهید. موهای خود را روغن بزنید و قبل از شستن، با حوله گرم آن را بپوشانید.

 

در صورت تمایل چند قطره روغن اسانس مانند اسطوخودوس یا رزماری را به آن اضافه کنید.

 

رشد موها با روغن کنجد

روغن کنجد برای بسیاری از درمان های آیرودیک و رشد مو استفاده می شود. این روغن به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی و دارا بودن ویتامین ایی، عفونت پوست سر را درمان می کند.

 

روغن کنجد پوست سر را تغذیه و نرم می کند، علاوه بر این در رشد موها و درمان شوره سر موثر است.

 

روغن کنجد برای همه انواع مو مناسب است، اما برای کسانی که خواهان رویش مجدد مو و براقی آن هستند کاربرد بیشتری دارد.

 

بهتراست روغن کجد را بصورت گرم بر روی موها و پوست سر استفاده کنید و بگذارید یک شب بماند. می توانید چند برگ برهمی یا آملا نیز به این روغن اضافه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.