2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی کتاب هرکول ریاضیات تجربی آریان حیدری

معرفی کتاب هرکول ریاضیات تجربی آریان حیدری

کتاب هرکول ریاضیات تجربی آریان حیدری با همکاری انتشارات راه اندیشه به چاپ رسیده و راهی بازار و کتاب فروشی‌های سراسر کشور شده است.

دوات آنلاین -کتاب هرکول ریاضیات تجربی آریان حیدری با همکاری انتشارات راه اندیشه به چاپ رسیده و راهی بازار و کتاب فروشی‌های سراسر کشور شده است. این جلد دارای دو بخش بوده که مباحث غیر مشترک از این جلد جدا شده‌اند. به همین دلیل انتخاب را برای دانش آموزان با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، آسان کرده است. این کتاب برای راحتی بیش‌تر دانش‌آموزان اکثرا به صورت رنگی به چاپ رسیده‌ تا دقت در مطالب و محتوا بیش‌تر شود. همچنین این کتاب به صورت تستی برای اکثر رشته‌ها تهیه شده و مطابقت زیادی با سوالات تستی کنکور دارد.

 

اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری در ارتباط با این کتاب کسب کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی کتاب هرکول ریاضیات تجربی

از ویژگی‌های ظاهری کتاب هرکول می‌توان به تعداد صفحات آن که 720 صفحه است، اشاره نمود. این تعداد صفحات برای یک کتاب تست بسیار مناسب بوده و بیانگر جمع‌آوری محتوایی کاربردی و مهم است. این کتاب دارای تست‌های کنکوری طبقه بندی شده موثر جهت یادگیری بهتر و همچنین پیشرفت دانش‌آموزان در تست زنی است تا دانش‌آموزان آمادگی بیش‌تری برای شرکت در کنکور و امکان موفقیت بالاتری داشته باشند.

 

مشکل اکثر دانش آموزان هنگام مواجه شدن با یک کتاب، نوع فونت و کیفیت چاپ محتوا آن است. زیرا اکثر انتشاراتی‌ها به چنین مواردی دقت کافی ندارند. در نتیجه مطالب با چاپ بی‌کیفیت و ارائه می‌شوند و خواندن را برای مخاطبان سخت می‌کنند.

 

بی‌کیفیت بودن چاپ و فونت نادرست استفاده شده برای مطالب باعث عدم تمرکز دانش آموزان می‌شود. به همین دلیل دغدغه اکثر دانش آموزان در انتخاب یک کتاب کیفیت چاپ و فونت آن است. اما باید گفت فونت و سایز انتخاب این کتاب، کاملا خوانا است تا دانش‌آموزان حین مطالعه مشکلی نداشته باشند. در این کتاب با کمک گرفتن از چاپ رنگی مناسب برآنند تا توجه دانش‌آموزان را بیشتر به مطالب جلب نمایند تا به درک بهتر مطالب و اهمیت آن پی ببرند.

 

اشکال هندسی و مطالب به کار برده شده در این کتاب با دقت و ظرافت بسیار بالایی ترسیم و نوشته شده‌اند. مطالب کتاب ریاضیات هرکول از اهمیت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل برای تالیف و تنظیم این کتاب زمان زیادی صرف شده تا بهترین کیفیت را ارائه دهند.

 

برای خرید کتاب هرکول آریان حیدری می‌توانید به سایت تلکتاب مراجعه نمایید. این سایت مجموعه‌ای فوق‌العاده از انواع کتاب‌های کمک درسی را در اختیارتان قرار می‌دهد. ضمن آنکه می‌توانید از تخفیف‌های مختلف و ارسال رایگان کتاب نیز بهره‌مند شوید.

کتاب هرکول ریاضیات تجربی

تقسیم بندی کتاب هرکول ریاضیات تجربی

این کتاب به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

 

1. درسنامه

در قسمت درسنامه اصلی این کتاب به نکاتی پرداخته شده که به تست زنی بهتر می‌انجامد. نکاتی که در بین مطالب نوشته شده است، جملاتی کوتاه و مختصر و شامل اصل مطالب می‌شوند. با استفاده از تکنیک نکته گذاری، از گزاف گویی و جملات بیهوده پرهیز شده و با جملات کوتاه و مختصر به درک اصل مفاهیم دانش آموزان کمک شایانی شده است.

 

همچنین کوتاه بودن جملات باعث تلف نشدن وقت دانش‌آموزان می‌شود تا توجه بیشتری به جملات کوتاه کنند. دانش‌آموزان با خواندن این نکات مهم در هر درس و یا مطلب می‌توانند قدرت خود را در تست زنی چند برابر نمایند و درک بیش‌تری نسبت به مطالب داشته باشند. این نکته‌ها از آن جهت تاثیر دارند که دانش‌آموز می‌تواند قسمت‌های مهم را بهتر متوجه شوند.

 

باید به این نکته هم اشاره نمود که در درسنامه به طور کلی مطالب توضیح داده نشده‌اند. بلکه تمامی موارد به صورت خلاصه و برای یاد‌گیری و درک بهتر برای تست زدن با دقت بیش‌تر مطالب ارائه شده است. این نکات در هر درسنامه‌ای مهم بوده و یکی از نکات قوت برای هر کتابی است؛ چرا که دانش‌آموز را به خوبی آموزش می‌دهد.

کتاب هرکول ریاضیات تجربی

2. بخش تذکر

در این کتاب عنوان‌هایی به نام تذکر وجود دارند که این بخش با فرض این طراحی شده که ممکن است دانش‌آموز به آن مطالب و نکات گفته شده توجه نکند. به همین دلیل نویسنده کتاب قسمت‌هایی را با عنوان تذکر تالیف کرده تا دانش‌آموز توجه و دقت بیش‌تری به آن قسمت از مطالب گفته شده داشته باشد و به راه حل درستی برسد.

 

می‌توان گفت تذکر گفته شده در این کتاب برای دانش‌آموزان به عنوان یک یادآوری نکات و مطالب مهمی بوده که ممکن است به دست فراموشی سپرده شده باشد.

 

3. آن چه گذشت

آن چه گذشت به معنای دوباره‌گویی و یا خلاصه‌گویی از مباحث قبلی است. یعنی زمانی که شما وارد فصل جدیدی از این کتاب می‌شوید، ابتدا با خلاصه‌ای از فصل‌های قبل مواجه خواهید شد. قرارگیری این بخش به این معنی است که شما در این فصل هم چنان با مطالب قبلی سر و کار دارید.

 

یادآوری و دوباره گویی مطالب گذشته بیانگر اهمیت بسیار آن مطالب است. مطالبی که جهت یادآوری در اوایل هر فصل و یا در ابتدای هر مبحث نوشته شده، برای بیان آن است که در مبحث جدید برای حل سوالات و درست تست زدن به مطالب گذشته نیز نیاز است باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

 

4. تکنیک‌های تست زنی

در بخش مربوط به تکنیک‌های تست زنی، تمام نکات و مطالبی که به سرعت و دقت یک دانش‌آموز کمک می‌کند، قرار داده شده است.

 

در این بخش از کتاب راهکارهایی برای تست زنی ارائه شده است. دانش آموزان با تمرین این تکنیک‌ها می‌توانند به آسانی و با پرداخت هزینه کم‌تری نسبت به دیگر پکیج‌های آموزشی سطح تست زنی خود را ارتقا دهند. همچنین از تمام نکاتی که مربوط به تست زنی است آگاه شوند.

 

5. بررسی تست‌ها

این کتاب با حجم زیادی از تست‌هایی که شامل می‌شود، به عنوان پرتست‌ترین کتاب شناخته شده است. این کتاب حاوی دو مدل تست است؛ مدل اول که با رنگ سبز نشان داده شده، شامل تست‌های استاندارد و نرمال است. این درحالی است که مدل دوم با تست‌های قرمز، تست‌هایی دشوار و چالشی برای دانش‌آموزان هستند. تست‌ها به صورت ریز و میکرو طبقه بندی نشده‌اند، زیرا هدف از طبقه بندی تست‌ها در این کتاب این است که سبک سوالات لو نرود و دانش‌آموز تلاش بیش‌تری برای حل سوال‌ها به کار بندد.

 

6. پاسخ نامه کتاب هرکول

در این کتاب تست‌ها طبقه بندی شده بوده و برای تک تک گزینه‌های آن به طور کامل تحلیل صورت گرفته است. دانش آموزان با خواندن این تحلیل‌ها برای هر تست موارد مهم را آموخته و نکات را یاد می‌گیرند. همچنین در روند تست زنی و دقت به نکات کمک شایانی به آن‌ها می‌شود.

 

همچنین با توجه به تحلیل‌های صورت گرفته در مورد هر تست، روش‌ها و راه حل‌های ویژه‌ای ارائه شده که به دانش آموزان جهت موفقیت آن‌ها راهنمایی بسیاری می‌کند.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالب گفته شده شما آشنایی نسبی جهت انتخاب این کتاب پیدا کرده‌اید. کتاب هرکول ریاضیات تجربی آریان حیدری را می‌توانیم کتابی کامل و بی‌نقص از سری کتاب‌های تست زنی بنامیم که به شما دانش‌آموزان در جهت دقت و سرعت بیش‌تر در تست زنی کمک شایانی می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.