2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تحلیل قیمت سولانا و علت رشد قیمت سولانا

تحلیل قیمت سولانا و علت رشد قیمت سولانا

ارز سولانا چیست؟ آیا قیمت سولانا صعودی می‌شود؟

دوات آنلاین -بهتر است پیش از خرید سولانا یا به طور کلی خرید ارزهای دیجیتال، به خوبی راجع به پیشینه آن ارز و پتانسیل‌های آن برای سوددهی تحقیق کنید. ارزهای دیجیتال را می‌توان از دو منظر تکنیکالی و بنیادی تحلیل کرد. در این مقاله، تلاش کرده‌ایم با توجه به هر دوی این جوانب، دید کاملی نسبت به موقعیت ارز دیجیتال سولانا ایجاد کنیم. اما پیش از آن، باید به یک سوال اساسی تر پاسخ داده شود: سولانا چیست و چرا برخی از افراد سرمایه خود را به خرید این ارز دیجیتال اختصاص می‌دهند؟

 

 سولانا چیست؟

سولانا (Solana)، یک شبکه بلاک چینی است که از قراردادهای هوشمند جهت اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) پشتیبانی می‌کند. این شبکه، با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS)، به دنبال پردازش تراکنش‌ در کوتاهترین زمان و افزایش کارایی خود است. در حال حاضر، پردازش تراکنش‌ها در شبکه سولانا به صورت 50 تا 65 هزار تراکنش در ثانیه انجام می‌شود.

 

بلاک چین سولانا به منظور بهبود سرعت خود، از روش منحصر‌ به‌فرد ترتیب تراکنش‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این؛ کاربران سولانا با داشتن توکن بومی این شبکه، یعنی توکن  SOL، می‌توانند کارمزد تراکنش‌های خود را پرداخت کنند و با قراردادهای هوشمند در تعامل باشند. بلاک چین سولانا در سال 2017 و توسط آناتولی یاکووِنکو (Anatoly Yakovenko)، راه‌اندازی شد. یاکووِنکو که در کوالکام سابقه کاری درخشانی داشت، با کمک همکاران خود در کوالکام، پروتکل سولانا و توکن SOL را در سال 2020 به شکل عمومی منتشر کرد.

 

همانطور که می‌دانید؛ یکی از بزرگترین محدودیت‌های فناوری بلاک چین، مشکل مقیاس ‌پذیری شبکه‌های بلاک چینی است. با گسترش بلاک چین‌ها، اغلب آن‌ها از نظر سرعت انجام تراکنش‌ها، با محدودیت‌های جدی روبه‌رو هستند. از این رو؛ هدف شبکه سولانا مقابله با این محدودیت‌ها، افزایش امنیت و افزایش تمرکززدایی است.

 

جالب است بدانید که بلاک چین سولانا با استفاده از یک روش نوآورانه که اثبات تاریخ (Proof of History) یا به ‌اختصار PoH نام دارد، قادر است هزاران تراکنش در ثانیه را پردازش ‌کند.

 

با توجه به موارد گفته شده، ویژگی‌های بارز سولانا به شرح زیر خواهند بود:

پشتیبانی از قراردادهای هوشمند

زمان پردازش کوتاه

بهبود مقیاس‌پذیری

کارمزد پایین

 

تحلیل تکنیکال ارز سولانا

در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار سولانا برابر با 12.300 میلیارد دلار است و این رمز ارز در رتبه نهم از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. سولانا در 24 ساعت گذشته 2.55 درصد رشد داشته است.

 

با توجه به چارت هفتگی سولانا که در تصویر زیر قابل مشاهده است؛ قیمت سولانا با افزایش سفارش‌های فروش به یک نقطه نزولی رسیده که این امر باعث شده سولانا از روند صعودی خود خارج شود. برای اینکه سولانا از حجم بالای فروش رهایی پیدا کند، لازم است تا یک سطح حمایتی شکل بگیرد و قیمت SOL افزایش یابد.

 

سولانا قدرت خود را در حفظ منطقه حمایتی که در محدوده قیمتی 31 تا 34 دلار شکل گرفته، به خوبی نشان داده است. اگر گاوها وارد عمل شوند، قیمت سولانا می‌تواند به راحتی به منطقه 38 دلار که به عنوان یک منطقه مقاومتی مهم عمل می‌کند، افزایش یابد.

 

در حال حاضر سولانا با قیمت 35.2 دلار معامله می‌شود که درست زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) قرار گرفته است. در چارت روزانه سولانا، شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر عدد 35 است که نشان دهنده حجم زیاد سفارشات فروش است؛ بنابراین اگر خریداران در این منطقه وارد عمل شوند، قیمت سولانا رشد خوبی خواهد داشت.

 

آیا روند قیمت سولانا صعودی خواهد بود؟

قیمت ارز سولانا

براساس چارت روزانه و 4 ساعته سولانا، در حال حاضر قیمت سولانا، ساختار نزولی خود را در قسمت پایینی میانگین‌های متحرک 50 و 200 روزه حفظ کرده و قیمت‌های 38 و 40 دلار، به عنوان منطقه مقاومتی برای این قیمت عمل می‌کنند.

 

اگر سولانا سطح حمایتی 31 دلار را از دست بدهد، ممکن است دیگر روند صعودی نداشته باشد و به قیمت‌های 28 دلار و پایین‌تر برسد. به این ترتیب؛ حفظ قیمت 31 دلار برای ادامه روند صعودی، بسیار مهم است.

 

چرا خرید سولانا در این محدوده قیمت ROI خوبی خواهد داشت؟

خرید سولانا

قیمت فعلی سولانا به گونه‌ای است که می‌تواند آن را به بالاترین حد خود در اوایل ماه مه برساند؛ در غیر این صورت ممکن است شاهد ثبیت طولانی مدت قیمت در این محدوده باشیم. توجه داشته باشید که با توجه به چارت سولانا، در زیر محدوده قیمتی 31 دلار، نقدینگی بسیاری از حد ضررهای(Stop Loss) فعال نشده وجود دارد؛ بنابراین پیش بینی می‌شود قیمت سولانا پس از مختصری نوسان در این محدوده، به سرعت به سمت قیمت‌های بالاتر حرکت کند.

 

به طور مشابه؛ نقدینگی زیادی در بالای محدوده قیمتی 47.43 دلار نیز قابل مشاهده است. بنابراین؛ اگر سرمایه‌گذاران به دنبال کاهش قیمت و خرید سولانا هستند، بایستی بین محدوده 25 تا 31 دلار اقدام به خرید نمایند. با فرض اینکه اگر ابتدا حد ضررهای فروش(Stop Sell) پاس شوند، می‌توان بازده 40 تا 90 درصدی و قیمت 40 الی 65 دلاری را برای سولانا متصور شد.

 

خرید سولانا از صرافی ارزپایا

در سال 2020، رمز ارز سولانا روند صعودی چشمگیری را در پیش گرفت که باعث شد سازمان‌ها و نهادهای بسیاری سولانا را وارد سبد سرمایه‌گذاری خود کنند و سرمایه‌گذاران خُرد نیز به خرید سولانا علاقه‌مند شوند.

 

در این میان؛ اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال، کوین SOL را به پلتفرم معاملاتی خود اضافه کردند. در همان زمان، صرافی ارزپایا، به عنوان یکی از صرافی‌های قدیمی ارز دیجیتال، رمز ارز سولانا را به لیست ارزهای دیجیتال خود اضافه کرد. هم اکنون امکان معامله رمز ارز سولانا، در صرافی ارزپایا به سریع‌ترین شکل ممکن برای شما فراهم است. فقط کافی است جهت خرید ارز دیجیتال سولانا از صرافی ارزپایا، بعد از ورود به سایت ارزپایا به نشانی https://arzpaya.com ، مراحل احراز هویت را انجام دهید و در بازار تومانی این صرافی، اقدام به خرید سولانا نمایید. لازم به ذکر است که ارزپایا امکان "خرید و فروش حرفه‌ای" و "خرید و فروش آسان" سولانا را برای کاربران خود فراهم کرده است.

 

اگر هنگام ثبت سفارش و یا خرید سولانا در صرافی ارزپایا، نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با شماره 02128427250 به صورت شبانه روزی تماس گرفته و با پشتیبانان ارزپایا ارتباط برقرار کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.