2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه و نسبت سبزی ها برای قورمه سبزی جا افتاده

طرز تهیه و نسبت سبزی ها برای قورمه سبزی جا افتاده

از چه سبزی هایی برای قورمه سبزی استفاده کنیم که خوشمزه تر شود؟ فوت و فن تهیه آن چیست؟

دوات آنلاین -قورمه سبزی رایج ترین غذای ایرانی است که دستور پخت های متفاوتی برای آن وجود دارد و تفاوت عمده نیز در نوع سبزی های مورد استفاده و روش آماده کردن آنها است.

 

نسبت سبزی های قورمه سبزی

سبزی هایی که حتما باید در این غذا استفاده کنید شامل تره، جعفری، گشنیز و شنبلیله می شود البته باید از شنبلیله کمتر استفاده کنید چون این سبزی باعث تلخ شدن خورشت شما می شود.

 

بهتر است تره و جعفری را به عنوان سبزی های اصلی در نظر بگیرید و برای هر 10 کیلو سبزی قورمه سبزی از هر کدام از اینها حدود 4 کیلو استفاده کنید. بعد از آن گشنیز را حدود 1.5 کیلو اضافه کنید و نیم کیلو هم شنبلیله بریزید. حتی می توانید کمی گشنیز را بیشتر و شنبلیله را کمتر کنید.

 

نکته طلایی این است که استفاده از اسفناج خیلی غذای شما را خوشمزه تر می کند اما این موضوع کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد.

از چه سبزی هایی در قورمه سبزی استفاده کنیم

سبزی های محلی قورمه سبزی

در مناطق مختلف کشور از سبزی های محلی برای این خورشت سنتی استفاده می کنند. مثلا شمالی ها خلواش و چوچاق در خورشت شان می ریزند اما این سبزی ها را همه جا نمی توان پیدا کرد.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم قورمه سبزی روغن بیندازد

 

در مناطقی از آذربایجان از ترخون هم استفاده می کنند و داش کلمی هم در قورمه سبزی می ریزند.

 

جنوبی ها شوید، سیر سبز و برگ چغندر را هم به این سبزی ها اضافه می کنند.

تهیه سبزی مخصوص قورمه سبزی چه فوت و فن هایی دارد

ترفندهای تهیه سبزی برای قورمه سبزی

طبیعی است که در وهله اول باید سبزی ها را بشویی و اجازه بدهید آب آنها گرفته شود. بعد باید آنها را روی پارچه یا روزنامه باطله بریزید و جلوی آفتاب بگذارید تا خشک شوند. البته خیلی ها هم ترجیح می دهند از سبزی تازه استفاده کنند که اتفاقا این کار خیلی بهتر است.

 

بعد از این کار سبزی ها را خوب خرد کنید؛ هر چه ریزتر بهتر. تفت دادن سبزی ها هم باید به اندازه ای باشد که نه سیاه شوند و نه آب بیندازند.

 

نکته مهم استفاده از لیمو عمانی است. چون معمولا قورمه سبزی باید کمی ترش باشد از آن استفاده می کنند اما اگر تلخی پوست لیمو را دوست ندارید می توانید به جای آن کمی آبلیمو بریزید.

 

اگر کمی هم برگ کرفس استفاده کنید مزه غذای شما بهتر می شود و عطر و بوی آن هم بیشتر می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.