2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
احساس می کنم زشت هستم، چه کنم

احساس می کنم زشت هستم، چه کنم

اگر شما هم احساس می کنید ظاهرتان موردپسند دیگران نیست و به عبارتی دیگر زشت هستید حتما توصیه های روان شناسی را در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -احساس زشت بودن و نارضایتی از ظاهر خود ممکن است برای بسیاری از افراد به ویژه دختران جوان پیش بیاد و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند اما در این شرایط چه باید کرد؟

 

دختری از مشاور روزنامه خراسان پرسیده:20 ساله هستم و برای ارتباط گرفتن با دیگران خیلی مشکل دارم چون درون‌گرا هستم. با این شرایط، همیشه تنهای تنها خواهم ماند. چندبار سعی کردم با بعضی دوستان و آشنایان ارتباط بهتری برقرار کنم اما موفق نشدم و برخورد آن‌ها اصلا با من خوب نبوده است. زشت بودنم، مشکلم را بیشتر هم کرده است. چه کنم؟

چگونه بر احساس زشت بودن غلبه کنیم

دلیل احساس زشت بودن

هدی معتمدالصنایعی،‌ روان‌شناس بالینی در جواب نوشته است: معمولا هم سن و سال‌های شما در این دوره زندگی‌شان درباره ظاهر بدن حساس می‌شوند و این طبیعی است که با خودتان در این زمینه درگیری داشته باشید.گفته‌اید فکر می‌کنید که همیشه تنهای تنها خواهید ماند. با این توصیفات به نظر می‌رسد که احتمالا شما دچار انزوای اجتماعی هم شده‌اید که یکی از علت‌های آن احساس تفاوت با دیگران است، چه از لحاظ جسمی، خانوادگی و....

 

بیشتر بخوانید: چگونه دیگران را جذب خود کنیم

 

 این 4 اشتباه شرایط‌تان را بغرنج‌تر کرده است

یک سری رفتارها و افکار باعث تداوم انزوای اجتماعی می‌شود که شما، این اشتباهات را مرتکب شده و شرایط‌تان را بغرنج‌تر کرده‌اید:

1- احساس می‌کنید با دیگران فرق دارید و تفاوت‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنید.

 

2- برای این‌که دیگران شما را بپذیرند خود واقعی‌تان را تغییر می‌دهید.

 

3- در گروه‌ها و جمع‌های اجتماعی، دوستانه، فامیل و... شرکت نمی‌کنید و دوستان کمی دارید.

 

4- به ظاهرتان بیش از حد معمول توجه می‌کنید و حساس هستید.

 

بیشتر بخوانید: آدم‌های جذاب چه ویژگی‌هایی دارند

 

چند توصیه برای افرادی که فکر می کنند زشت هستند

با توجه به نکات مطرح شده، چند توصیه را که می‌تواند به شما کمک کند، در ادامه مطرح خواهم کرد. موقعیت‌هایی را که در زندگی‌تان موجب آشفتگی شما می‌شود، بنویسید. سپس موقعیت‌هایی را بنویسید که از آن‌ها اجتناب می‌کنید و تلاش کنید با این که احساس خوبی ندارید، از آن ها اجتناب نکنید چراکه دوری کردن باعث بزرگ‌تر شدن ترس‌تان می‌شود.

 

در جمع‌ها هم سعی کنید شروع کننده صحبت باشید و خود واقعی‌تان را به دیگران نشان دهید. در پایان، دیدگاه‌تان را درخصوص نقص‌ احتمالی‌تان(که درباره ظاهر‌تان تصور می‌کنید) تغییر دهید چراکه شما ویژگی‌های شکوهمند دیگری هم دارید که باید به آن‌ها توجه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.