2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت چرخ کرده

اسفناج پلو از جمله غذاهای متفاوتی است که برای وعده ناهار مناسب است و دستور پخت ساده ای هم دارد.

دوات آنلاین -اسفناج پلو را به روش های مختلف می توان درست کرد. بعضی ها از گوشت چرخ کرده استفاده می کنند. برخی ترجیح می دهند از مرغ استفاده کنند و عده ای هم بوقلمون را در این غذا بیشتر می پسندند. البته می توان آن را کاملا گیاهی نیز تهیه کرد. دستور پخت این غذا با گوشت چرخ کرده در ادامه شرح داده شده است.

 

مواد لازم برای اسفناج پلو

به نوشته غذالند شما برای تهیه اسفناج پلو برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

اسفناج : 500 گرم

برنج: 3 پیمانه

گوشت چرخ ‏کرده : 400 گرم

پیاز (رنده‏ شده): 1 عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

زعفران: 2 قاشق سوپ‏ خوری

کره (ذوب ‏شده): 100 گرم

دستور تهیه و طرز پخت اسفناج پلو چگونه است

دستور پخت اسفناج پلو

300 گرم از اسفناج را کمی خرد کرده و در تابه‏ ای حاوی کمی روغن داغ، تفت دهید تا آبِ آن کاملاً کشیده شده و سرخ شود.(اگر نخواستید سرخ کنید می توانید آن را تنها تفت دهید تا کاملا آبش کشیده شود.)

 

فیلم: طرز تهیه خورش کدو با غوره

 

برنجی را که از قبل خیس کرده اید ، آب آن را خالی کنید و آن را به مدت 10 تا 12 دقیقه در قابلمه ‏ای حاوی آب جوش بریزید تا آماده شود، سپس آبکش کنید.

 

در ظرفی، گوشت چرخ‏ کرده، پیاز، مابقی اسفناج خام خورد شده، فلفل و نمک را با هم مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهید تا کاملاً مواد با هم مخلوط شوند و مواد حالت چسبندگی پیدا کند.

 

از مایه به اندازه‏ های کوچک بردارید و به شکل کوفته ‏ریزه(قلقلی) درآورید. در تابه‏ ای حاوی روغن داغ، کوفته ‏ریزه‏‏ ها را سرخ کنید. سپس روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‏ها گرفته شود.

 

فیلم: دستور پخت خورشت قیمه با گوشت چرخ کرده

 

در قابلمه ‏ای که ته آن را به ته دیگ مورد نظر پوشانده اید مثل(سیب زمینی ، نان لواش ، کاهو و ..)، مقداری از برنج را بریزید ،سپس روی آن اسفناج تفت داده‏ شده و کوفته ‏ریزه سرخ شده را ریخته و مجدداً مقداری برنج بریزید.

 

به همین ترتیب، لایه ها را تکرار کنید تا کل مواد تمام شود.

 

زعفران را همراه با کره به گوشه ‏ای از برنج اضافه کنید، سپس درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا بخار آن بلند شود.

 

زمانی‏که بخار برنج بلند شد، حرارت را ملایم کنید تا پلو به مدت 30 دقیقه دم بکشد. پس از پخت، اسفناج‏ پلو را در ظرف موردنظر کشیده و سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.