2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نقدی بر فیلم تی تی؛ از بازیگری تا داستان عاشقانه

نقدی بر فیلم تی تی؛ از بازیگری تا داستان عاشقانه

دلیل موفقیت فیلم تی تی چیست و این ساخته آیدا پناهنده چه نقاط قوتی دارد؟

دوات آنلاین -فیلم تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده در اکران موفق بوده است. این فیلم در سی‌ونهمین جشنواره فجر رونمایی شد و سه ستاره محبوب الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در آن حضور دارند، بنابراین فیلم ویترین جذابی برای کشاندن مخاطبان به سینماها دارد. تماشای قصه ساده و عاشقانه تی تی روی پرده سینما، حس و حال خوبی را نصیب تماشاگر خواهد کرد.

عکسی از فیلم تی تی

فیلم تی تی، یک عاشقانه آرام

خراسان با مقدمه بالا وشت: آیدا پناهنده که فیلم‌هایی مانند «اسرافیل» و «ناهید» را در کارنامه دارد، سال 98 به عنوان چهارمین تجربه کارگردانی خود، «تی تی» را جلوی دوربین برد. این فیلم نیز مانند «اسرافیل» و «ناهید» با محوریت یک شخصیت زن، قصه‌اش را روایت می‌کند. شخصیت اصلی «تی تی»، زنی است که در قصه، به این نام مستعار، معروف شده است. او به صورت اتفاقی با یک فیزیکدان آشنا می‌شود و این آشنایی سرآغاز ماجراهایی در زندگی «تی تی» است.

 

شروع کنجکاوی‌برانگیز فیلم، انگیزه دنبال کردن قصه را در مخاطب ایجاد می‌کند و او را به دنبال خود می‌کشاند. در ادامه نیز سیر قصه ابعاد مبهم شخصیت‌ها و روابط میان آن‌ها را آشکار می‌کند و هرچه فیلم جلو می‌رود تماشاگر بیشتر فضای آن و کاراکترها را درک می‌کند. فضا و قصه «تی تی» ریتم آرامی را می‌طلبد اما گاهی سرعت داستان به اندازه‌ای کُند می‌شود و فیلم کم‌اتفاق جلو می‌رود که مخاطب کمی خسته می‌شود.

 

استفاده تی تی از طبیعت شمال

آیدا پناهنده ساخته‌های قبلی‌اش «اسرافیل» و «ناهید» را در شمال کشور جلوی دوربین برده بود و فیلمبرداری «تی تی» هم در گیلان انجام شده است. در بسیاری از نماهای این فیلم شاهد طبیعت زیبای شمال کشور هستیم، بنابراین بهتر است قاب‌های زیبای فیلم از دریا، آتش و طبیعت سرسبز را روی پرده سینما تماشا کنید.

 

فیلم تی تی علاوه بر این که با قصه عاشقانه خود همدلی و احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد، به واسطه جذابیت بصری‌ و فیلم برداری خوبش نیز تماشاگر را راضی خواهد کرد. در این میان شاید پایان‌بندی فیلم به اندازه کافی کامل و راضی‌کننده نباشد.

عکسی از فیلم تی تی

بازی جذاب شاکردوست و شکیبا در فیلم تی تی

یکی دیگر از ویژگی‌های  فیلم تی تی که توجه تماشاگر را جلب خواهد کرد، بازی خوب ستاره‌هایش به ویژه هوتن شکیباست. الناز شاکردوست در سال‌های اخیر با فاصله گرفتن از کمدی‌های تجاری، ایفای نقش در فیلم‌های مهم و بازی در نقش‌های سخت و پیچیده، چالش‌های متفاوتی را تجربه و کارنامه کاری خود را متحول کرده است. فیلم «تی تی» نیز در ادامه همین مسیر است. شاکردوست به خوبی توانسته سادگی کاراکترش را به نمایش بگذارد و تصویری قابل باور از زنی تنها، بی‌پناه، شیرین‌عقل و البته در عین حال عاقل نشان بدهد، به این ترتیب حس دلسوزی مخاطب را برمی‌انگیزد و او را تحت تاثیر شخصیت خود قرار می‌دهد.

 

هوتن شکیبا نیز یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های کارنامه خود را ایفا کرده است. او پیشتر نیز تجربه بازی در نقش منفی را داشته اما شخصیت «امیرساسان» وجوه تازه‌ای دارد و شکیبا نیز با بازی متفاوت خود از پس ایفای این نقش برمی‌آید. او با حالت چهره و چشمان خود رذالت و حیله‌گری شخصیت اش را نشان می‌دهد و آن بی‌قیدی را که در رفتارهایش دیده می‌شود، در لحن صحبت کردن خود نیز حفظ می‌کند. پارسا پیروزفر هم در نقش دانشمند خوب و مهربان قصه یعنی «ابراهیم» بازی خوبی دارد اما کار او مخاطب را غافلگیر نمی‌کند و این شکیبا و شاکردوست هستند که توجهات را به خود معطوف می‌کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.