2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کنکوری ها چی بخورند برایشان خوب است

کنکوری ها چی بخورند برایشان خوب است

تغذیه برای کنکوری ها بسیار مهم است اما آنها در روزهای قبل از کنکور چی بخورند و چی نخورند؟

دوات آنلاین -کنکور همان غول بزرگ 18 سالگی همه ماست که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم.درست است که بخش بزرگی از موفقیت در کنکور مربوط به میزان مطالعه شما و نداشتن استرس است اما کم بیراه نیست اگر بگوییم که نمره شما در امتحانات مهم یا کنکور با تغذیه، خوابیدن و خلق و خوی شما مرتبط است. در ادامه به شما تمام نکاتی را که باید درباره تغذیه در هنگام کنکور رعایت کنید خواهیم گفت.

مهم ترین نکات تغذیه ای برای کنکوری ها

غذای سالم برای کنکوری ها

خراسان نوشت: سعی کنید در روزهای قبل از امتحان غذای سالم بخورید و در حین مطالعه از خوردن غذاهای ناسالم، هر چند وسوسه انگیز، خودداری کنید. هنگام مطالعه حتماً آب و چای سبز فراوان بنوشید. قهوه یک تقویت کننده عالی است، اما می تواند باعث کم آبی بدن شود، بنابراین مطمئن شوید که با آب فراوان و چای سبز یا  دمنوش‌ها به جنگ بی‌آبی خواهید رفت.

 

 تقویت حافظه و تمرکز

داشتن حضور ذهن یا به اصطلاح حافظه خوب و صد البته تمرکز برای کنکور ضروری است با مصرف خوراکی هایی چون آدامس، قهوه ،شکلات تلخ و چای سبز می‌توانید تمرکز خود را بالا ببرید و حافظه خود را تقویت کنید.

 

کنکوری ها  آدامس بجوند

جویدن آدامس به تست زدن شما کمک می‌کند. مطالعه ای که روی عملکرد آدامس و  امتحان دادن انجام شد،نشان داد، جویدن آدامس 10 درصد هوشیاری شما را بالا می‌‌برد.

 

شکلات تلخ و قهوه برای کنکوری ها

 نوشیدن قهوه به هوشیاری و تمرکز برای مطالعه کمک می‌کند.  یک تحقیق به تازگی، افزایش فعالیت مغز را هنگام خوردن شکلات تلخ نشان داد میزان  کاکائو در شکلات تلخ بیشتر است و این سبب تقویت حافظه و تمرکز شما می‌شود.

 

چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز در حین مطالعه به شما هوشیاری، عملکرد بالاتر و حافظه بهتری می‌بخشد.

 

خوراکی های شب کنکور

پروتئین، کربوهیدرات و سبزیجات

شب قبل از کنکور، داشتن یک انتخاب هوشمندانه برای غذا خوردن بسیار مهم است. حتی اگر عصبی هستید، سعی کنید یک وعده غذایی کامل با پروتئین، کربوهیدرات و سبزیجات بخورید. یک ایده خوب این است که  ماهی، سبزیجات و کربوهیدرات های سالم مانند برنج یا پاستای گندم کامل بخورید و برای دسر میوه یا شکلات تلخ را امتحان کنید.

شب کنکور قهوه نخورید

شب کنکور قهوه ممنوع

خوردن قهوه را در شب امتحان فراموش کنید. حتی اگر در حال مطالعه لحظه آخری هستید، از نوشیدن قهوه در دیروقت خودداری کنید زیرا بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد.

 

غذای جدید نخورید

هیچ غذای جدیدی را شب قبل از کنکور امتحان نکنید. شما نمی دانید معده شما ممکن است به یک غذای جدید چه واکنشی نشان دهد. قطعا هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم که شب قبل از امتحان را با ناراحتی معده بگذرانیم یا مجبور باشیم در طول کنکور به دستشویی برویم.

 

صبح امتحان چه بخوریم؟

 برای صبحانه هم  غذای جدیدی را امتحان نکنید اما سعی کنید پروتئین، کربوهیدرات، میوه ها و سبزیجات بخورید.

 

قهوه قبل از امتحان،بله یا خیر؟

برخی متخصصان تغذیه معتقدند، خوردن قهوه ضربان قلب را افزایش می‌دهد، شما را عصبی می‌کند و باعث می‌شود دچار تکرر ادرار شوید،بنابراین بهتر است نوشیدن قهوه را در وعده صبحانه فراموش کنید.

 

بهترین میان وعده ها سر جلسه کنکور

بهترین پیشنهاد برای سر جلسه،شکلات تلخ یا آجیل است. این میان وعده‌ها انرژی لازم را به مغز شما می‌رساند و قدرت تمرکزتان را افزایش می دهد. سعی کنید ترکیبی از شکلات  تلخ، آجیل، غلات و میوه های خشک را به همراه خود ببرید و در سر جلسه امتحان در صورت ضعف از آن‌ها استفاده کنید. همچنین یادتان نرود که حتما با خودتان یک بطری آب ببرید،گرمای هوا و تمرکز زیاد ممکن است شما را تشنه کند و احتیاج داشته باشید به بدن‌تان آب برسانید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.