2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه انواع فینگرفود با مرغ

طرز تهیه انواع فینگرفود با مرغ

با دستور پخت 4 نوع فینگردفود که با مرغ درست می شود و برای مهمانی ها مناسب است، آشنا شوید.

دوات آنلاین -فینگردفودها انواع مختلفی دارند و بهترین گزینه برای مهمان ها و جشن هایی مانند تولد و سالگرد ازدواج هستند. در ادامه طرز تهیه و دستور پخت 4 غذای انگشتی را که با مرغ درست می شود، بخوانید.

رول مرغ و سبزیجات فینگرفود مناسب تولد است

رول مرغ و سبزیجات؛ یک فینگرفود عالی

به نوشته همشهری برای درست کردن این فینگرفود به مواد زیر نیاز دارید:

مواد خمیر

تخم‌مرغ: 2عدد

آرد: یک پیمانه

شیر: یک‌و‌نیم پیمانه

مواد میانی

سینه مرغ: یک عدد

پوره سیب‌زمینی: یک پیمانه

کلم بروکلی: یک‌چهارم پیمانه

خیارشور رنده شده: 2عدد

سس مایونز: 100گرم

زیتون: 50گرم

گوجه گیلاسی: 100گرم

جعفری: به میزان لازم

دستور پخت

در ابتدا ظرف مناسبی انتخاب کرده و آرد را داخل آن می‌ریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها و شیر را به آرد اضافه کرده و شروع به هم زدن می‌کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که شیر باید در چند مرحله و کم‌کم به مواد اضافه شود. همچنین برای هم زدن مواد خمیر رول مرغ و سبزیجات نیازی به همزن‌برقی نیست و با همزن دستی هم می‌توان مواد را ترکیب کرد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 2 نوع فینگرفود تولد با کالباس

 

در نهایت مقداری زعفران به آن اضافه می‌کنید تا طعمی مطلوب و رنگی طلایی و خوشرنگ به کرپ‌ها بدهد. سپس ماهیتابه را روی شعله گاز قرار داهید تا داغ شود. بعد از اینکه خمیر یکدست شد، آن را داخل ماهیتابه ریخته و سرخ ‌کنید تا کرپ‌های نازک و یک‌اندازه به دست‌آید. کرپ‌ها هرچه نازک‌تر باشد کیفیت بهتری خواهند داشت.

 

در ادامه مواد میانی را داخلی ظرفی ریخته و با هم ترکیب ‌کنید. توجه داشته باشید که مواد باید ریز و یکدست خرد شده باشند. همچنین خیارشورها رنده و آب اضافی آنها گرفته شود. بعد مواد را داخل کرپ‌ها ریخته و آنها را بپیچید. بعد از اینکه رول‌ها آماده شد.

 

آنها را داخل یخچال قرار دهید تا یک یا 2ساعت استراحت کنند. سپس با گوجه گیلاسی یا زیتون آنها را تزئین کرده و در ظرف مناسب سرو ‌کنید.

با مرغ و قارچ و ذرت یک فینگرفود خوشمزه درست کنید

فینگرفود با مرغ و قارچ و ذرت

این فینگرفود با مواد زیر درست می شود:

سینه مرغ پخته: 1عدد

قارچ: 10عدد

فلفل دلمه‌ای خرد شده: نصف لیوان

پیاز یا پیازچه: 1عدد

سس مایونز: 3قاشق غذاخوری

سس قرمز: 1قاشق غذاخوری

خیار شور متوسط: 10عدد

جعفری خرد شده: 2قاشق غذاخوری

ذرت پخته: نصف لیوان

چطور بپزیم

سینه مرغ را بپزید و ریش ریش کنید. سپس خیار شور ریز خرد شده، ذرت پخته، جعفری خرد شده، سس مایونز، سس قرمز، نمک و فلفل را به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مواد به خورد هم بروند.

 

آموزشی: طرز تهیه اسنک مرغ

 

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس قارچ، فلفل دلمه‌ای و پیاز را که ریز خرد کرده‌اید به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند و آب اضافی غذا کشیده شود. پس از پخت، مواد را کناری قرار دهید تا خنک شوند.

 

سپس به مواد دیگر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در ادامه کناره‌های تیره‌رنگ نان تست را با چاقو جدا کنید. روی هر تکه نان مقداری مایه اردور بریزید.

 

سپس نان بعدی را روی آن قرار دهید. به همین صورت نان‌ها را آماده کنید. روی نان‌ها را با نایلون بپوشانید و به‌مدت 1ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود. پس از سرد شدن نان‌ها را از یخچال خارج کنید و هر نان را به شکل مثلث برش بزنید. نان‌ها را در ظرف مورد‌نظرتان قرار دهید و با گوجه فرنگی، سس و ... تزئین و سرو کنید.

چیکن رول فینگرفود پرطرفدار برای مهمانی ها است

چیکن‌رول؛ فینگرفود مناسب تولد

برای تهیه چیکن‌رول مواد زیر را لازم دارید:

سینه مرغ چرخ شده: 250گرم

سس خردل: یک قاشق سوپخوری

فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری

سیر: یک حبه

پودر آویشن: یک قاشق چایخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

کالباس مرغ: به میزان لازم

پودر سوخاری: 2قاشق سوپخوری

شیر: 2قاشق سوپخوری

نمک: یک چهارم چایخوری

تخم‌مرغ: یک عدد

 

روش درست کردن

در ابتدا کاسه‌ای برداشته و سینه مرغ چرخ شده را به همراه سس خردل و فلفل قرمز و سیر و پودر آویشن و نمک داخل آن می‌ریزید و هم می‌زنید تا مواد کاملاً به خورد هم رفته و ترکیب شوند.

 

طرز تهیه: میگو پفکی فینگرفودی برای همه سلیقه ها

 

در ادامه روی یک پلاستیک یا سلفون مقداری آرد ریخته و این مواد را روی آن باز کرده و به 4قسمت مساوی تقسیم می‌کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که ضخامت مواد باید نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت باشد تا به خوبی سرخ و پخته شوند.

 

سپس یک ورقه ژامبون و پنیر گودا روی آن گذاشته و مواد را به شکل رول درمی‌آورید. در ادامه برای سرخ کردن رول‌ها، درون ظرفی شیر، تخم‌مرغ و نمک را اضافه کرده و هم می‌زنید و رول‌ها را کاملاً به این ترکیب آغشته کرده و سپس در پودر سوخاری نارنجی می‌غلتانید.

 

در نهایت یک تابه عمیق برداشته و داخل آن روغن ریخته و روی حرارت قرار می‌دهید تا روغن داغ شود. سپس رول‌ها را داخل تابه گذاشته و به آرامی سرخ می‌کنید. باید به این نکته توجه کرد که رول‌ها را نباید زیاد سرخ کرد.

 

اگر زیاد سرخ شود، گوشت مرغ سفت می‌شود. وقتی رول‌ها برشته شد، از روغن خارج کرده و روی حوله کاغذی قرار می‌دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. در نهایت رول‌ها را در ظرف مناسب چیده و با انواع سس سرو می‌کنید.

راتای مرغ را چطور درست می کنند

دستور پخت راتای مرغ

مرغ: 400گرم

نان تست: 30عدد

آبلیمو: به مقدار لازم

سس مایونز: 100گرم

پنیر لبنه: 100گرم

شوید و جعفری: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

در ابتدا مرغ را با کمی آب، روغن، نمک و فلفل می‌پزید. بعد از اینکه مرغ‌ها خوب پخته و سرد شدند آنها را ریش‌ریش کرده و سپس شوید و جعفری‌ها را که از قبل کمی خرد شده به آن افزوده و همه مواد را با هم مخلوط می‌کنید.

 

دستور پخت: جامبوشلز یا ماکارونی صدفی؛ فینگرفودی لذیذ 

 

بعد سس مایونز و پنیر لبنه را به نسبت مساوی به مواد اضافه می‌کنید. در ادامه مواد را به‌مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار داده تا کمی سفت شود. در این مرحله مواد راتای مرغ آماده است. بعد از آن 2راه را می‌توانید انتخاب کنید؛ یک راه این است که می‌توانید نان‌های تست را با قالب مورد‌نظر برش بزنید. قالب برش باید عمیق باشد تا بعد از برش زدن روی نان به اندازه کافی جا برای مواد باقی بماند.

 

بدون برداشتن قالب مقداری از مواد راتای مرغ را روی نان می‌ریزید. سطح مواد را با پشت قاشق صاف کرده و به دیواره‌های قالب فشار می‌دهید تا شکل قالب را بگیرد. راه دیگر این است که اول مواد را روی سطح نان به ضخامت یکسان پهن می‌کنید و بعد قالب می‌زنید.

 

برای خوشگل‌تر شدن راتای مرغ می‌توان با یک کاردک دور تا دور نان را با سس مایونز پوشاند. سپس روی آن را با گوجه گیلاسی، زیتون، چند برگ شوید، خیارشورتزئین کنید. در آخر راتاها را باید قبل از سرو به‌مدت حداقل یک‌ساعت در یخچال قرار دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.