2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بازیگرانی که از کودکی ستاره شدند؛ از ترلان پروانه تا علی شادمان

بازیگرانی که از کودکی ستاره شدند؛ از ترلان پروانه تا علی شادمان

بازیگران مطرح زیادی وجود دارند که از کودکی جلوی دوربین رفتند. علی شادمان، ترلان پروانه، اشکان اشتیاق و ...از جمله این هنرمندان هستند.

دوات آنلاین -بعضی از بازیگران جوانی که این روزها شاهد نقش‌آفرینی آن‌ها در فیلم‌ یا سریال‌ها هستیم، از دوران کودکی پا به عرصه بازیگری گذاشته‌ و تا امروز حضور فعالی در این عرصه داشته‌اند. علی شادمان، مهدی قربانی، ترلان پروانه، اشکان اشتیاق و ارسلان قاسمی چهره‌هایی هستند که کودکی آن‌ها را با فیلم و سریال‌های مختلفی به یاد داریم. گرچه هرکدام از این بازیگران مسیر متفاوتی را در عرصه بازیگری دنبال کردند، اما حضور پررنگ و فعال در زمینه بازیگری نقطه اشتراک آن‌هاست.

علی شادمان چگونه بازیگر شد

علی شادمان؛ قبل از بازی در سریال یاغی

خراسان نوشت: فیلم «میم مثل مادر» ساخته ماندگار رسول ملاقلی‌پور واسطه معرفی علی شادمان به دنیای بازیگری بود. شادمان در 10 سالگی در این فیلم نقش کودکی را بازی کرد که دچار مشکلات تنفسی بود. معصومیت چهره و بازی خوب این بازیگر در چنین نقش سختی، او را در مرکز توجه همگان قرار داد. او پس از این فیلم در آثار سینمایی دیده شد و سال 87 در سریال «سرزمین کهن» اثر کمال تبریزی ایفای نقش کرد. پخش این مجموعه به عنوان اولین سریال این بازیگر در 17 سالگی می‌توانست موفقیت تازه‌ای را در کارنامه او رقم بزند، اما این سریال توقیف شد.

 

شادمان پس از این مجموعه با بازی در «کیمیا» و «دیوار به دیوار» حضورش را در تلویزیون ادامه داد. این بازیگر در سال‌های اخیر از تلویزیون فاصله گرفته و در سینما و نمایش خانگی مشغول کار است. او پس از همکاری موفق با محمد کارت در «شنای پروانه» در اولین سریال کارت «یاغی»، نقش جوانی عاشق‌پیشه و جنوب شهری را تجربه کرده. با توجه به عملکرد او در قسمت اول احتمالا پس از «می‌خواهم زنده بمانم» بار دیگر در نمایش خانگی شاهد یکی از بازی‌های خوب او خواهیم بود. مسیری که شادمان در سینما و تلویزیون طی کرده نشان می‌دهد می‌توان به عنوان یکی از امیدهای آینده سینمای ایران روی او حساب کرد.

 

ترلان پروانه؛ پرکاری از کودکی

یکی از بازیگرانی که در دوران کودکی حضور پررنگی در فیلم و سریال‌ها داشت، ترلان پروانه است. او زمانی که حدود هشت ساله بود با مجموعه‌هایی مانند «خوش غیرت»، «جایزه بزرگ» و «شبی از شب‌ها» در تلویزیون دیده شد و در فیلم‌های سینمایی نیز نقش کودک قصه را بازی می‌کرد. پروانه در این آثار نقش مهم و ویژه‌ای نداشت و جزو نقش‌های اصلی یا مکمل نبود. او در سنین نوجوانی توانست با سریال «تا ثریا» و فیلم «آهوی پیشونی سفید» و تقریبا از 17 سالگی به بعد در فیلم‌هایی مانند «فراری»، «آهوی پیشونی سفید 2 و 3»، «مصائب شیرین 2»، «رویای سهراب»، «گربه سیاه» و «علف‌زار» نقش‌های پررنگ‌تر و مهم‌تری را ایفا کند. این بازیگر پُرکار با شرکت و بازی در مسابقات و سریال‌ها، در مدیوم نمایش خانگی هم حضور داشته. ترلان پروانه با وجود کارنامه طولانی‌اش هنوز نتوانسته بازیگر چندان موفقی در سینما و تلویزیون باشد.

اشکان اشتیاق بازیگری را از کودکی شروع کرد

اشکان اشتیاق از کجا شروع کرد

اشکان اشتیاق در سنین نوجوانی کار خود را با تلویزیون آغاز کرد و به واسطه آثاری مانند «سیب خنده»، «دنیای شیرین» و «زیر آسمان شهر» شناخته شد. این بازیگر که با مجموعه‌های کمدی به چهره مشهوری تبدیل شده بود، مسیر خود را همچنان در سنین جوانی با سریال‌های کمدی ادامه داد و معمولا نقش پسر جوان خانواده را برعهده داشت. «سه در چهار»، «سه دونگ سه دونگ»، «نقطه سر خط»، «دردسرهای عظیم»، «زوج یا فرد»، «آخر خط» و «بوتیمار» از سریال‌های کارنامه او هستند. این بازیگر فیلم مهمی در کارنامه سینمایی کوتاهش ندارد و بیشتر به عنوان بازیگر تلویزیون شناخته می‌شود.

ارسلان قاسمی از سن کم جلوی دوربین رفت

شروع کار ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی نیز موقعیتی تقریبا مشابه ترلان پروانه دارد. او در سنین تقریبا 9، 8 سالگی در سریال «در چشم باد» و «یوسف پیامبر» بازی کرد و به واسطه ظاهرش مورد توجه قرار گرفت. این بازیگر در سن نوجوانی با سریال «فاصله‌ها»، «تا ثریا» و «هوش سیاه» فعالیت اش را در تلویزیون ادامه داد و نقش سخت و پیچیده‌ای را برعهده نداشت.

 

او در جوانی نیز با مجموعه‌هایی مانند «تعطیلات رویایی»، «از یادها رفته»، «یاور» و «دردسرهای شیرین» در قاب تلویزیون دیده شد. ارسلان قاسمی در فیلم‌های سینمایی هم بازی کرده، اما انتخاب‌های او فیلم‌هایی نبوده‌اند که دستاوردهای مهمی را نصیب او کنند، بنابراین نمی‌توان این بازیگر نسبتا پُرکار را جزو چهره‌های موفق امروز در سینما و تلویزیون دانست.

مهدی قربانی در کودکی در فیلم ابد و یک روز بازی کرد

مهدی قربانی در فیلم ابد و یک روز

مهدی قربانی نیز مانند علی شادمان این شانس را داشت که با فیلم مهمی وارد سینما شود. او سال 94 در اولین تجربه بازیگری جلوی دوربین، در فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی ایفای نقش کرد و با ستاره‌هایی مانند پیمان معادی و نوید محمدزاده همبازی شد. او در 13 سالگی به خوبی از پس ایفای نقش خود در این فیلم برآمد و پس از آن به یکی از انتخاب‌های کارگردانان سینما برای شخصیت‌های نوجوان تبدیل شد.

 

قربانی پس از فیلم روستایی در «بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان نقش اصلی را بازی کرد. هرچند که این بازیگر کارنامه بلند بالایی ندارد، اما موفق شده با حضور در «تنگه ابوقریب»، «غلامرضا تختی» و «روز صفر» کارنامه قابل دفاعی داشته باشد، با این حال نمی‌توان جایگاه او و کیفیت بازی‌اش را با علی شادمان یکی دانست. مهدی قربانی آخرین‌بار با سریال پرمخاطب «خاتون» حضور موفقی در نمایش خانگی داشت، اما بازی او در این مجموعه جزو بازی‌های خوبش نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.