2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نقد سریال حکم رشد؛ مجموعه ای نه چندان موفق

نقد سریال حکم رشد؛ مجموعه ای نه چندان موفق

سریال حکم رشد چقدر توانسته موفق باشد و این مجموعه چه ضعف هایی دارد؟

دوات آنلاین -سریال حکم رشد، مجموعه ای پلیسی است که ماجرای خلافکار و پلیس در آن کمی متفاوت است زیرا این دو با هم برادر هستند البته برادران ناتنی. نقدی بر این سریال را در ادامه بخوانید:

 

تغییر کارگردان سریال حکم رشد

خراسان نوشت: تیرماه 1400 و در اوایل تصویربرداری سریال حکم رشد، سعید نعمت‌ا... با انتشار ویدئویی توضیح داد که دخالت‌های مهدی آذرپندار در اموری که به زعم او صلاحیت اش را نداشته، باعث شده او از کارگردانی این مجموعه نوشته خودش کناره‌گیری کند. آذرپندار نیز در پاسخ به نعمت‌ا... با مهر گفت‌وگو کرد. ضمن اشاره به ایرادات کارگردانی نعمت‌ا... توضیح داد که او اشکالات را نپذیرفته و سرانجام از کارگردانی آن انصراف داده.

 

به این ترتیب حسن لفافیان کارگردانی «حکم رشد» را برعهده گرفت. هر چند که سعید نعمت‌ا... از «حکم رشد» جدا شد و نام او به عنوان فیلم نامه‌نویس در تیتراژ نیامده، اما رد پای این نویسنده در سریال مشهود است. قصه «حکم رشد» درباره سرهنگی است که می‌خواهد ریاست کلانتری منطقه‌ای را بپذیرد که برادر شیری‌اش در آن جا زندگی می‌کند، اما اعضای خانواده معتقدند که این اتفاق «ذبیح» و «غلام» را که آدم لات و دردسرسازی است، روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهد.

 

موضوعات مشترک آثار نعمت‌ا... مانند خانواده، برادری و حفظ حرمت‌‌ها در خانواده در «حکم رشد» نیز وجود دارد. بعضی دیالوگ‌های آهنگین و کنایه‌آمیز شخصیت‌ها یا تکرار چندباره کلمه خاصی در دیالوگ برای تاکید روی یک موضوع نیز مخاطب را به یاد دیالوگ‌نویسی نعمت‌ا... می‌اندازد.

عکسی از سریال حکم رشد

شخصیت های غیرقابل باور سریال حکم رشد

موازی با ماجرای خانوادگی قصه، درگیری و تعامل لات‌ها و دارودسته آن‌ها با یکدیگر به تصویر کشیده می‌شود، اما فضاسازی غیرقابل باور سریال باعث می‌شود مخاطب چندان درگیر این بخش از قصه نشود. حرکات و رفتار لات‌هایی که در «حکم رشد» می‌بینیم، بر خلاف آثاری چون «شنای پروانه» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، امروزی و باورپذیر نیست. همچنین موسیقی سریال، یاد فیلمفارسی‌ها‌ را در ذهن تماشاگر تداعی می‌کند.

 

بازی ها در حکم رشد

 بازی بازیگران سریال حکم رشد نیز امتیازی برای آن محسوب نمی‌شود. مجتبی فلاحی به عنوان بازیگر نقش اصلی سریال، بازی قابل قبولی در نقش پلیس ندارد و خشم و احساسات کاراکترش را به صورت تصنعی نمایش می‌دهد. پیام احمدی‌نیا و حمید ابراهیمی هم بازی چشمگیری ندارند. از میان بازیگران زن سریال مه‌لقا باقری عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد، اما آزیتا ترکاشوند موفق نشده از پس ایفای نقش خود به عنوان زنی معتاد و لات بربیاید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
Reza 1401/12/11
فیلم حکم رشد بسیار فیلم جذابی هست،چون واقعا سریال خوبی هست و من دوسش دارم.افشین کافر و دوستای اراذلش اصلا قابل مقایسه با غلام و آدمای غیرتی اش نیس چون افشین فقط دنبال شر و کارهای خلاف هس و غلام نباید زندش میذاشت.درکل من از دست اندرکاران و بازیگران درجه یک این فیلم بخصوص از آقای احمدی نیا و آقای فلاحی تشکر میکنم. ..ارادتمند تمام بزرگمردان و پرچمداران ایران هم هستیم..
ناشناس 1401/12/07
کسی که تو کار باشه می‌دونه که واقعا همچین نزاع هایی رخ میده یا نه؟ و آیا واقعاً این ارازل برا خودشون محله دارن یا نه؟ و چه کسایی اینارو کاور مالی میکنن؟ با چه هدف هایی،واقعا این فیلم درد یه سری از مناطق کشوره. به امید پاکسازی مناطق از لوس وجود ارازل.
ناشناس 1401/04/10
ففیلم خیلی خوبی بود. داستانشم عالی بود. ولی ای کاش پایانش انقدر تلخ نبود
ناشناس 1401/03/27
سریال خیلی قشنگیه کلن من سریال پلیسی واینطوری دوست دارم مثل سرجوخه،خانه ی امن اینم یکی دیگه فقط اینش بدبودکه نشون ندادتکلیف سایه چی شدهمه رامعلوم کردجزاون نمی دونیم زنده موندیامرد
ناشناس 1401/03/26
بدترین و بی محتواترین سریال بود
ناشناس 1401/03/25
فیلم خوبی بود مخصوصا نوید و غلام نقششونو خوب بازی کردن ممنون از همهشون
پرویز 1401/03/25
کسی اگه ده دقیقه تو ایران زندگی کرده باشه می‌دونه که نه پلیس و نه ارازل و اوباش اینجوری اند که تو این سریال نشون داد. شبیه آگهی بازرگانی ساخته شده بود. نه شخصیت پردازی و نه داستان. هیچی نداشت. کل این سریال از اول تا آخرش شصت دقیقه هست. بقیش رو آب بستن.
ناشناس 1401/03/25
افشین کافر چه اسمیه؟ ۵۹ چه اسمیه اینا رو چطور پیدا میکنن؟
ناشناس 1401/03/23
استفاده از یه کشتی گیر وتعدادی بدنساز تحت عنوان لات ولوت ونوچه ،بسیار قبیح وبی محتوا بود. معولا این چنین ورزشکارانی سنبل واوج معرفت ومردانگی هستند.
ناشناس 1401/03/22
فیلم خیلی به درد نخور که نباید در تلویزیون پخش میشد تا الگوی بدی برای جوانان نباشد .

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.