2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پنیر برشته گیلانی را چطور درست می کنند

پنیر برشته گیلانی را چطور درست می کنند

پنیر برشته غذایی است که هم با نان و هم با برنج خورده می شود و برخی نیز آن را با سبزی پلو میل می کنند. دستور پخت این غذای شمالی را بخوانید.

دوات آنلاین -پنیر برشته غذایی گیلانی کاملا گیاهی است که خیلی سریع درست می شود و بیشتر از 10 دقیقه از شما وقت نمی گیرد. برای همین برای روزهایی که سرتان شلوغ است خیلی مناسب است و می توانید آن را با برنج یا نان میل کنید. دستور تهیه و طرز پخت این غذای شمالی در ادامه شرح داده شده است.

 

مواد لازم برای پنیر برشته

به نوشته همشهری آنلاین برای تهیه این غذای شمالی به مواد زیر نیاز دارید: 

پنیر لاکتیکی یا لیقوان: ۴۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ تا ۴ عدد

سیر: ۲ حبه

روغن یا کره: ۲ قاشق غذاخوری

شوید خشک: ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه و دستور پخت پنیر برشته شمالی را بخوانید

دستور پخت پنیر برشته شمالی

۱- ابتدا پنیر را در ظرفی مناسب خرد کنید. اگر از پنیر محلی استفاده می‌کنید کمی آن را فشار دهید تا آبش گرفته شود. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و مخلوط سیر و پنیر را هم بزنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گل پالوده گیلانی

 

۲- تابه را روی حرارت قرار دهید و مقداری کره یا روغن را به آن اضافه کنید تا کمی داغ شود. اگر از کره استفاده می‌کنید مواظب باشید کره نسوزد و به آرامی گرم شود.

 

 

۳- مخلوط پنیر و سیر را داخل تابه بریزید و به آرامی هم بزنید تا هم پنیر آب و هم خوب تفت داده شود.

 

فیلم: طرز تهیه خوراک بادمجان ورقه ای

 

۴- سپس تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بشکنید و هم بزنید و بعد شوید و زردچوبه را به آن اضافه کنید. در اضافه کردن نمک دقت کنید. اگر پنیر شما شور است نباید نمک زیادی به مخلوط اضافه کنید.

 

۵- مخلوط شوید و تخم مرغ را به سیر و پنیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ هم خوب بپزد. حالا غذای شما آماده است. یادتان باشد این غذا با سبزی پلو هم خیلی خوشمزه می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.