2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
زندگی جدید علی غریب بعد از قهرمانی در خنداننده شو

زندگی جدید علی غریب بعد از قهرمانی در خنداننده شو

علی غریب که استندآپ کمدی هایش را بارها دیده ایم توضیح می دهد بعد از پایان مسابقه خنداننده شو چه اتفاقاتی برایش رخ داد.

دوات آنلاین -عید نوروز انگار روزهای خوش شانسی علی غریب است. نوروز سال 96 در مسابقه استعدادیابی دیگری در شبکه 3 قهرمان شد و آخرین روزهای 1400 هم برای علی غریب به سکوی پرتابی تبدیل و او به عنوان قهرمان خنداننده شو معرفی شد.

 

خراسان در این گفت‌وگو، به سراغ کمدین موفرفری شمالی رفته و از روزهای بعد از معروف شدنش پرسیده است.

 

شرایط بعد از قهرمانی در خنداننده شو

*از شرایط این روزهایتان بگویید.

این روزها درگیر برنامه‌های نهادها و جشن‌هایی هستم که به عنوان کمدین دعوت شده‌ام تا مردم را بخندانم. در کنارش مانند سابق، تئاتر کار می‌کنم و زندگی‌ام را می‌گذرانم.

 

*بسیاری از کمدین‌های دوره های قبلی در تلویزیون فعالیت می‌کنند و مجری، بازیگر و... شده‌اند. بعد از «خنداننده شو» هنوز کار یا اجرای برنامه‌ای به شما پیشنهاد نشده؟

یکی دو تا کار در حال انجام دارم، اما اجازه ندارم نام و جزئیاتش را بگویم. یک سریال هم قبل خندوانه به نام «جزر و مد» ضبط کردیم که حمید لولایی، نصرا... رادش، خشایار راد، رضا فیاضی و چند بازیگر دیگر در آن بازی می‌کنند و نمی‌دانم چه زمانی پخش می‌شود.

 

*شرایط زندگی قبل و بعد از «خنداننده شو» چه تغییری کرده است؟

من قبلا یک بار دیگر هم شرکت در مسابقه تلویزیونی را تجربه کرده بودم. سال 96 در مسابقه «زمانی برای خندیدن» نفر اول شدم. مسابقه‌ای که شهره لرستانی، نصرا... رادش، حسین رفیعی و مهرداد ضیایی آن را داوری می‌کردند. بعد از «خندوانه» اما خیلی بیشتر شناخته شدم و چند روزی حتی ترند فضای مجازی بودم. الان از محبت مردم، حال خوبی دارم اما می‌ترسم از این که یکهو همه چیز تغییر کند. سخت است همیشه در اوج بمانی و همین نگران‌کننده است.

زندگی علی غریب بعد از قهرمانی در خنداننده شو تغییر کرد

لذت شهرت برای علی غریب

*یعنی نگران فراموش شدن هستید؟

محبوبیت و شهرت خیلی برایم لذت‌بخش است. یکی از بهترین اتفاق‌ها برای بعضی از دوستانی که دغدغه هنر دارند، این است که او را بشناسند. من هم لذت می‌برم از این که در کوچه و خیابان، مردم من را می‌شناسند. چون اهمیت کار ما در دیده شدن است. وقتی بازخورد کارم را می‌بینم، از خودم لذت می‌برم. تنها مشکلم این است که بعضی، ما را الگو می‌دانند و فکر می‌کنند ما جزو خبره‌ترین‌های کارمان هستیم. فقط چند روزی از «خنداننده شو» گذشته، اما خیلی‌ها پیام می‌دهند که کجا و چه زمانی کلاس‌های بازیگری و استندآپ برگزار می‌کنید؟ در صورتی که من به کمک 20 نفر دیگر در «خنداننده شو» برنده شدم و شرایط و سلیقه‌هایی بوده که چنین زمینه‌ای را فراهم کرده است. مطمئن باشید که اول و دوم شدن‌مان در «خنداننده شو» خیلی فرقی ندارد و این فقط برای بازی و سرگرمی بود. خواهشم این است که ما را خیلی بزرگ نکنید. ما بچه‌های «خندوانه»، آدم‌هایی عادی شبیه خودتان هستیم. من هنوز اول راهم و قرار نیست الگوی کسی باشم.

 

*حالا که معروف شده‌اید، برخورد جالبی در کوچه و خیابان هم دیده‌اید؟

چهره‌ام برای همه آشناست، اما خیلی‌ها نامم را به یاد نمی‌آورند. اگر یادتان باشد، من در اجراهایم از اصطلاح «یارو» خیلی استفاده می‌کردم. برایم جالب است کسانی که اسمم را به یاد نمی‌آورند، این اصطلاح در ذهن‌شان مانده است. خیلی‌ها من را با عنوان «یارو» صدا می‌کنند. چند روز بعد از «خندوانه» به سفر رفتم تا حال‌وهوایم عوض شود. آقایی من را دید و گفت که تو خیلی شبیه علی غریب کمدین «خندوانه» هستی. به او گفتم که خودم هستم، اما قبول نمی‌کرد! بیشتر از یک ساعت داشتم به او ثابت می‌کردم که من خودِ علی غریب هستم، اما او باز هم باور نمی‌کرد! آخر هم او با بی‌میلی یک عکس یادگاری گرفت، اما باز هم باور نکرد که من خود علی غریب هستم!

 

*بعد از «خندوانه»، حالا حدود 111 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارید. چقدر در اینترنت درباره علی غریب جست وجو می‌کنید؟

قبلا یکی دو بار نامم را جست‌وجو کرده بودم اما بعد از «خندوانه» خیلی این کار را نکردم. بعضی از دوستان هر محتوایی را که درباره من می‌بینند، برایم می‌فرستند و آن‌جا درباره خودم مطلع می‌شوم! جالب این‌جاست که کلی از مطالب هم شایعه یا دروغ است. مثلا تیتر زده‌اند «عکسی از علی غریب و همسرش» اما وقتی آن را باز می‌کنید، تصویری از من و دوستم مجید عراقی را می‌بینید! همان دوستی که در یکی از قسمت‌های «خنداننده شو» هم حضور داشت و نامش را بردم.

 

*دوره‌‎های قبلی «خنداننده شو» را دیده بودید؟ این دوره چه فرقی داشت؟

بله چند بار دوره‌های قبلی را دیده‌ام. احساس می‌کنم آن زمان کمدین‌ها آزادی بیشتری داشتند و شوخی‌ها راحت‌تر شکل می‌گرفت و فضای بهتری داشت. من در دل ماجرای آن سال‌ها نبودم، اما فکر می‌کنم هر دوره چند کمدین خوب داشت. این دوره چیزی که در چشم می‌آمد رفاقت و صمیمیت بود.

 

*یعنی در این دوره از «خنداننده شو» برای شوخی‌ها سخت‌گیری می‌کردند؟

متن‌ها قبل از اجرا چک می‌شد و اگر نکته‌ای وجود داشت در اجرایمان لحاظ می‌کردیم. در کنار این، مردم‌ هم نسبت به گذشته حساس‌تر شده‌اند. قبلا با خیلی چیزها می‌توانستیم شوخی کنیم، اما اکنون به خاطر شرایط موجود نمی‌توان با هر چیزی شوخی کرد. باید خیلی مراقب باشیم که کسی ناراحت نشود.

 

*چندین سال، سابقه تئاتر و استندآپ و... دارید. برنامه‌تان برای آینده چیست؟

این شروع ماجراست و در آینده ممکن است هر اتفاقی بیفتد. شاید یک نقش جدی بازی کنم و هنوز چیزی معلوم نیست. من در لحظه زندگی می‌کنم و در آینده ممکن است هر کاری انجام دهم. این قول را به همه می‌دهم که تا آخرین لحظه تلاش کنم که هر روز بهتر باشم. این شروع کارم است و کلی راه مانده تا به هدف‌هایم برسم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.