2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
میزان کالری و خاصیت ها و ضررهای خرمای خشک

میزان کالری و خاصیت ها و ضررهای خرمای خشک

خرمای خشک چه فایده هایی دارد؟ آیا برای دیابتی ها خوب است یا مضر؟ میزان کالری ان چقدر است؟

دوات آنلاین -خرما قدیمی‌ترین میوه کشت شده در تاریخ است. تا به امروز، خرمای خشک در سراسر خاورمیانه بسیار رایج بوده و در بین مسلمانان، به ویژه در ماه رمضان، طرفداران زیادی دارد اما ضررها و خاصیت های این خرما چیست؟

 

خرمای خشک؛ منبع مواد معدنی و فیبر

خراسان نوشت: خرمای خشک منبع عالی فیبر  و همچنین حاوی منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم است. خرمای خشک سرشار از پلی فنول است. این ترکیبات  سبب هضم بهتر،کنترل دیابت و حتی پیشگیری از سرطان می‌شود.

با فواید و مضرات خرمای خشک آشنا شوید

خرمای خشک برای زنان باردار

خرمای خشک فواید مختلفی برای زنان در مراحل بارداری دارد. محتوای فیبر بالای آن‌ها می‌تواند به درمان یبوست و دیگر مشکلات گوارشی که زنان باردار اغلب تجربه می‌کنند، کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: خرمای خوب از کجا بخریم

 

افزایش انرژی

خرمای خشک سرشار از آهن است. کمبود آهن یک بیماری رایج است. برای بسیاری از افرادی که  در رژیم غذایی خود آهن ندارند و اغلب دچار خستگی می‌شوند ترکیبی از آهن و کربوهیدرات‌های موجود در خرمای خشک، می‌تواند انرژی مفیدی را برای آن ها به ارمغان آورد و انرژی از دست رفته شان را جبران کند.

 

بدانید: خواص کره بادام زمینی؛ از لاغری تا قند خون

 

ضرر خرمای خشک برای دیابتی ها

خرمای خشک  دارای قند بالایی است. این موضوع درباره خرما به هر شکلی صدق می کند، اما فرایند خشک کردن باعث افزایش بیشتر محتوای قند می شود.اگر قند خون شما بالاست، باید در مصرف خرما، اعتدال را رعایت کنید.

 

خرمای خشک پر کالری است

فقط دو عدد خرمای خشک حاوی 110 کالری است. این باعث می شود که  این خرما گزینه‌ای عالی برای ترکیب مسیرهای پر انرژی باشد، اما برای کاهش وزن ایده آل نیست. اگر به دلایل سلامتی به دنبال کاهش وزن هستید، انواع دیگر میوه های خشک را امتحان کنید که سرشار از مواد مغذی هستند اما کالری کمتری نسبت به خرمای خشک دارند.

 

آلرژی به خرمای خشک

برخی افراد ممکن است واکنش آلرژیک به خرما داشته باشند. علاوه بر این، سولفیت های موجود در خرمای خشک می‌تواند برای برخی افراد منجر به  حساسیت شود. این علایم می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد، به طوری که بسیاری از افراد بثورات پوستی را تجربه می‌کنند و  برخی افراد ممکن است پس از خوردن آن‌ها دچار حساسیت چشم، خارش، آبریزش یا قرمزی چشم یا آبریزش بینی شوند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.