2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
همدستی خواهر و برادر برای کشتن خواهر ناتنی

همدستی خواهر و برادر برای کشتن خواهر ناتنی

این خواهر و برادر می گویند کینه قدیمی نسبت به مقتول باعث شد دست به این قتل بزنند.

دوات آنلاین -خواهر و برادری که به اتهام قتل خواهر ناتنی‌شان بازداشت شده‌اند مدعی هستند به خاطر کینه‌ای قدیمی دست به ارتکاب جنایت زده‌اند.

 

به نوشته روزنامه جوان، ساعت‌۱۰:۴۵ روز یکشنبه ۱۷‌بهمن‌سال گذشته قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۲۷ نارمک از قتل دختر جوانی در خانه مجردی‌اش با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد.

 

مقتول دختر ۳۴‌ساله‌ای به نام مهراوه بود که داخل پذیرایی محل زندگی‌اش در خیابان مجیدیه جنوبی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌بود و روی گردنش آثار سوختگی با اسید هم مشاهده می‌شد. بهم ریختگی وسایل زندگی و سرقت دو گوشی تلفن همراه مقتول حکایت از آن داشت عامل یا عاملان قتل پس از قتل اموال او را هم سرقت کرده‌اند، اما بررسی‌های بعد و سالم بودن قفل در ورودی نشان می‌داد قاتل یا قاتلان افراد آشنایی هستند که بدون درگیری و مقاومت وارد خانه شده و در فرصت مناسب دختر جوان را به قتل رسانده و از محل گریخته‌اند.

 

نامزد مقتول که موضوع را به مأموران پلیس خبر داده‌ بود، گفت: «من و مهراوه در دانشگاه با هم آشنا شدیم و قرار ازدواج گذاشتیم. پنج‌سال قبل به خواستگاری‌اش رفتم و با هم نامزد شدیم. او تنها زندگی می‌کرد و چند شب قبل با من تماس گرفت و گفت شخصی زنگ خانه‌اش را زده‌است، اما کسی پشت در نیست و نگران است. از او خواستم پنجره‌های خانه‌اش را ببندد و حفاظ در ورودی آپارتمان را هم قفل کند. او جمعه دوباره با من تماس گرفت و گفت داخل خانه‌اش زندانی شده‌است، چون کلید در حفاظ داخل دسته کلید من جامانده بود. صبح جمعه به خانه‌اش رفتم و در را باز کردم و او را دلداری دادم و به او گفتم خیالاتی شده‌است و بعد هم خداحافظی کردم و دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه ساعتی قبل مادر مهراوه با من تماس گرفت و گفت دخترش به تلفن‌های او جواب نمی‌دهد و از من خواست به خانه‌اش بروم و خبری از او بگیرم. وقتی به خانه‌اش آمدم با جسد خونین او روبه‌رو شدم.»

 

ردپای خواهر ناتنی

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل آغاز کردند. مأموران پلیس در تحقیقات میدانی دریافتند مقتول از مدتی قبل با خواهر و برادر ناتنی‌اش که یکی در تهران و دیگری در یکی از شهر‌های شمالی زندگی می‌کند اختلاف داشته ‌است.

 

از سوی دیگر در بررسی‌های فنی مشخص شد روز حادثه خواهر ناتنی مقتول به نام شهره در نزدیکی‌های محل حادثه دیده شده است. به همین دلیل مأموران پلیس شهره را به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار دادند و در نهایت چند روز قبل پس از گذشت دو ماه از حادثه خانه او را شناسایی و وی را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

 

متهم ابتدا منکر قتل خواهرش شد و ادعا کرد چند سالی است خواهر ناتنی‌اش را ندیده است و نمی‌داند چه کسی او را به قتل رسانده‌ است، اما در تحقیقات تخصصی لب به اعتراف گشود و گفت با همدستی برادرش مهراوه را به قتل رسانده‌اند. با اعتراف شهره مأموران پلیس راهی استان مازندران شدند و برادر ناتنی مقتول را دستگیر و به تهران منتقل کردند.

 

دو متهم چهارشنبه هفته گذشته مقابل قاضی صاحب‌جمعی به جرم خود اقرار کردند و مدعی شدند که قصد قتل نداشته و فقط می‌خواستند به او آسیب بزنند.

 

کینه قدیمی

شهره در ادعایی گفت: «من و برادرم از همان دوران کودکی از مهراوه خوشمان نمی‌آمد، چون پدرم بیشتر به او توجه می‌کرد. او عزیز دردانه پدرمان بود و آزاد بود هر کاری بکند. تاوان شیطنت‌ها و بازیگوشی‌ها او را من و برادرم می‌دادیم. وسایل بازی و غذای خوب همیشه برای او بود و کتک و بی‌توجهی و بدرفتاری سهم من و برادرم بود.

 

ما در زندگی از طرف پدرم بی‌مهری زیادی دیدیم و همه آن تحقیر‌ها مقصرش خواهرم بود و به همین خاطر از او کینه به دل داشتیم. حتی وقتی بزرگتر هم شدیم خانواده‌ام به او توجه و کمک بیشتری می‌کردند به طوری‌که او درس خواند و پولدار شد و برای خودش خانه و ماشین خرید، اما من و برادرم در زندگی‌مان موفق نشدیم. برادرم معتاد شد و در یکی از شهر‌های مازندران همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند و من هم در تهران با گرفتاری زندگی می‌کنم. من چند سالی بود نه خواهر ناتنی‌ام را دیده‌بودم و نه برادرم را، اما به صورت تلفنی با آن‌ها در ارتباط بودم تا اینکه چند روز قبل با برادرم تماس گرفتم و از او خواستم با همدستی هم از مهراوه انتقام بگیریم.»

 

مهمانی خونین

وی ادامه داد: «ما قصد قتل نداشتیم و فقط می‌خواستیم به او آسیب برسانیم و خانه‌نشینش کنیم و به همین سبب ابتدا تصمیم گرفتیم خودرواش را آتش بزنیم، اما موفق نشدیم. به‌هرحال با برادرم هماهنگ کردم به خانه‌اش برویم و روی صورتش اسید بپاشیم تا خانه‌نشین شود.

 

روز حادثه با مهراوه تماس گرفتم و گفتم حالم بد است و می‌خواهم با او درد دل کنم. او آدرس خانه‌اش را به من داد و من هم با ظرفی پر از مایع اسیدی که از قبل خریده بودم راهی خانه‌اش شدم و در خانه را باز گذاشتم تا برادرم وارد شود. ظرف مایع اسید را روز میز گذاشتم و گفتم نوشیدنی است و او هم به آشپزخانه رفت تا برایم آب بیاورد و همان لحظه برادرم که نقاب به صورت داشت وارد خانه و با او درگیر شد. در درگیری نقاب برادرم از چهره‌اش روی زمین افتاد و خواهرم او را شناخت و به همین سبب برادرم با چاقو چند ضربه به او زد و مهراوه هم خونین روی زمین افتاد. هنگام فرار دست برادرم به ظرف اسیدی برخورد کرد و مقداری از مایع داخل آن روی گردن خواهر ناتنی‌ام ریخت و حال برادرم هم بد شد. پس از این برادرم را به درمانگاه رساندم و بعد از اینکه حالش بهتر شد به شمال رفت و من هم به خانه‌ام آمدم تا اینکه دستمان رو شد و دستگیر شدیم.»

 

در ادامه قاتل هم صحبت‌های خواهرش را تأیید و به قتل اعتراف کرد.

 

دو متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفتند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.