2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه کاچی با شیره انگور

طرز تهیه کاچی با شیره انگور

دستور پخت کاچی شیره انگور را به صورت کامل و مرحله به مرحله در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -کاچی شیره انگور در عین اینکه غذایی ساده است بسیار مقوی هم هست و به خصوص برای ماه مبارک رمضان می تواند بسیار مفید باشد.

 

مواد لازم برای کاچی شیره انگور

آرد گندم: ۴ قاشق غذاخوری

شیره انگور: یک لیوان متوسط

 آب: ۲ لیوان

روغن، کره یا روغن حیوانی: ۴ قاشق غذاخوری

گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده و زردچوبه به میزان لازم

پودر پسته، خلال بادام یا... برای تزیین: به میزان لازم

کاچی شیره انگور را چطور درست می کنند

دستور پخت کاچی شیره انگور

چاردیواری جام جم نوشت: آب و شیره انگور را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت می گذاریم و وقتی کمی جوشید از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ شیره انگور

 

آرد را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا وقتی که بوی خامی آن گرفته شده و کمی تغییر رنگ داده و قهوه ای روشن شود.(نباید تیره شود چون شیره انگور آن را تیره می کند).

 

سپس نصف روغن یا کره و زردچوبه را اضافه کرده و هم می زنیم و بعد از کمی تفت دادن یکباره شربت را به آرد اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا گلوله نشود.

 

بعد حرارت را کم کرده و در قابلمه را می گذاریم تا کاچی پخته و به روغن بیفتد و در نهایت آن را در ظرف مناسبی ریخته و باقی کره را روی آن ریخته و با پودر پسته، خلال بادام یا... به دلخواه تزیین کرده و موقع افطار یا سحر سرو می کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.