2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه لیگمات ساده با ماست

طرز تهیه لیگمات ساده با ماست

لیگمات نوعی شیرینی پرطرفدار در جنوب ایران و همچنین کشورهای عربی است که دستور پخت آن در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -لیگمات از آن نوع شرینی های جنوبی است که اگر یک بار خودتان درست کنید و بخوردی هرگز مزه اش را فراموش نخواهید کرد. پس طرز تهیه و دستور پخت ان را در ادامه یاد بگیرید.

 

مواد لازم لیگمات ساده

- یک لیوان آرد سفید

- یک عدد تخم مرغ

- سه قاشق مرباخوری آرد برنج

- یک قاشق مرباخوری پکینگ پودر

- یک قاشق غذاخوری مایه خمیر فوری

- یک قاشق غذاخوری ماست

ـ آب به مقدار لازم

لیگمات عربی را چطور با ماست درست می کنند

دستور پخت لیگمات

- ابتدا تخم مرغ را با ماست و خمیرفوری و آرد برنج و پکینگ پودر خوب مخلوط کنید. سپس آرد را اضافه و خمیر را مخلوط ورز دهید.

 

ببینید: تر حلوای زعفرانی را چطور بپزیم

 

- اگرکه خمیر سفت بود کمی آب هم به آن اضافه کنید. تا خمیر رقیق شود (توجه شود که خمیر باید حتما مانند ماست رقیق باشد). خمیر را به مدت یک ساعت در جای گرمی گذاشته تا خمیرحجیم شود.

 

- روغن را داخل تابه بریزید. بعد مایه به دست آمده را با قاشق بر داشته و در روغن داغ شده بریزید. خمیردرداخل تابه پف کند و به اندازه گردویی بزرگ می‌شود. باید شیرینی کمی طلایی رنگ شود. وقتی که شیرینی‌ها آماده شده در شهد قرار داده وبعد در صافی بریزید تا شهد اضافه آن گرفته شود. با پودر پسته ویا نارگیل تزیین کنید.

 

روش درست کردن شیره لیگمات

یک لیوان شکر را با دو لیوان آب مخلوط می‌کنیم و کمی زعفران و گلاب را هم به آن اضافه می‌کنیم و روی گاز با حرارت ملایم می‌گذاریم تا جوش بیاید و مواد مثل عسل غلیظ شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.