2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
شیرینی نخودچی را چطور در خانه درست کنیم

شیرینی نخودچی را چطور در خانه درست کنیم

دستور پخت و طرز تهیه شیرینی نخودچی خیلی ساده و راحت است و می توانید آن را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -شرینی نخودچی از شیرینی های ساده و در عین حال خوشمزه و پرطرفدار است که مخصوصا برای عید مصرف زیادی دارد . آرد نخودچی، اصلی‌ترین ماده‌ای است که در تهیه این شیرینی به‌کار می‌رود. این شیرینی که مخصوص استان قزوین است، به‌دلیل سادگی در پخت طرفداران زیادی دارد. میزان شیرینی آن قابل کنترل است و می‌توان با اندکی تغییر در مقدار شکر، آن را به شیرینی‌ای رژیمی تبدیل کرد.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی

آرد نخودچی: ۲۲۰ گرم

آرد سفید: 3قاشق غذاخوری

روغن صاف قنادی: ۱۰۰ گرم

پودر قند: ۱۰۰ گرم

پودر هل: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه و دستور پخت شیرینی نخودچی را بخوانید

دستور پخت شیرینی نخودچی

ابتدا روغن صاف و پودر قند را باهم ترکیب کنید و با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا یکدست شود. برای ترکیب یکسان مواد با یکدیگر، حتماً ظرف را دورگیری کنید تا پودرهای چسبیده به دیواره ظرف با روغن مخلوط شوند.

 

فیلم: دستور پخت کیک هویج و گردو

 

سپس آرد سفید و آرد نخودچی را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

 

با استفاده از شعله پخش‌کن و با گرم‌کردن تابه قبل از شروع پخت شیرینی، می‌توانید برای خودتان فر خانگی درست کنید. کاغذ روغنی را داخل تابه داغ شده قرار دهید و سپس شیرینی‌های قالب‌زده شده را روی آن قرار دهید تا به‌مدت 15تا 20دقیقه با شعله کم بپزد.

 

فیلم: طرز تهیه شیرینی بهاری

 

نکته ریز شیرینی پزی

روغن قنادی را می‌توانید در خانه هم تهیه کنید. برای این کار باید روغن جامد یا نیمه‌جامد را روی بخار کتری قرار دهید تا کاملاً ذوب و شفاف شود. سپس این روغن را به‌مدت 12ساعت در یخچال قرار دهید تا از آن در تهیه انواع شیرینی‌ها استفاده کنید.

 

اگر کاغذ روغنی در دسترس خود ندارید، می‌توانید به کمک روغن مایع، تابه را چرب کنید و شیرینی‌ها را روی آن قرار دهید. یا کف تابه را آرد بپاشید و شیرینی‌ها را روی آردها قرار داده و بپزید.

 

منبع: همشهری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.